Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik NextDNS configureren op de KPN Box 12?

• December 20, 2024
  • 4 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik gebruikte voorheen (toen ik nog bij Odido zat) NextDNS, dit wil ik ook graag blijven gebruiken nu ik bij KPN zit. Voorheen was het zo simpel als wat: standaard ingestelde DNS servers vervangen voor de NextDNS adressen en voila, klaar. 
Dat heb ik nu ook in de instellingen van de KPN box (v12) gedaan maar toch krijg ik in NextDNS de volgende melding : 

Dit apparaat maakt geen gebruik van NextDNS.

Dit apparaat gebruikt momenteel "KPN B.V." als DNS-resolver.

Iemand ervaring met het instellen van een externe dns? 

Beste antwoord door TDN

@ErikP77 Bij KPN heb je andere publiek IP adres dan bij Odido, je moet ook deze nieuwe adres bij NextDNS registreren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2024

@ErikP77 Voor andere DNS servers moet je bij DNS instelling de "DNS Proxy" uitvinken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2024

Dat weet ik, en heb ik ook uitgevinkt  want anders kun je de dns adressen niet aanpassen. Heeft echter dus niet geholpen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 20, 2024

@ErikP77 Bij KPN heb je andere publiek IP adres dan bij Odido, je moet ook deze nieuwe adres bij NextDNS registreren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2024

Dat was volgens mij inderdaad het probleem. Ik heb het publieke IP adres een refresh gegeven in NextDNS en nu keurig de melding: 

In orde!

Dit apparaat gebruikt NextDNS met deze configuratie.