Skip to main content

Hoe kan ik als ik ingelogd ben overschakelen naar een 2.4 GHz netwerk ipv 5 GHz?

Hallo @Ed van der Stelt bij sommige apparaten, zoals je mobiel of tablet of pc kun je dat zelf kiezen, voorkeursverbinding 2,4 of 5.0 of automatisch, mits die apparaten ook de 2 banden ondersteunen natuurlijk.

Heb je een apparaat dat alleen de 2,4-band of de 5.0-band ondersteunt,maakt het apparaat automatisch verbinding met die betreffende band.

 

 


Hoi, ik heb een deurbel gekocht die alleen op 2,4 GHz werkt. De experia werkt met 5ghz en dus zou ik moeten overschakelen. Dit lukt me niet want als ik 2,4 kies en dan toepassen blijft die gewoon op 5 GHz verder gaan en kan ik deurbell en p1 meter niet koppelen met wifi. Dus lijkt me niet dat een automatisch gaat in del router?


Hallo @Ed van der Stelt ,

Je kunt in jouw modem een extra netwerk instellen. Je hebt dan een 2,4 ghz netwerk en een 5 ghz netwerk. Beide netwerken zijn dan te zien als WiFi-netwerk. 

Dan is het een kwestie om jouw deurbel aan het juiste netwerk te koppelen. 

 

Hier staat de instructie voor het modem Box12:

  

 


Dank voor uw antwoord, ik heb helaas een experia box v10 en dat is kennelijk toch anders als de v12.

Ik zie bij WIFI instellingen geen keuze voor extra WIFi namelijk 


OK, hier staan de instructies voor de V10 en V10A: 

 

Hallo @Ed van der Stelt ,

Je kunt in jouw modem een extra netwerk instellen. Je hebt dan een 2,4 ghz netwerk en een 5 ghz netwerk. Beide netwerken zijn dan te zien als WiFi-netwerk. 

Dan is het een kwestie om jouw deurbel aan het juiste netwerk te koppelen. 

 

 


Dank voor uw antwoord, ik heb helaas een experia box v10 en dat is kennelijk toch anders als de v12.

Ik zie bij WIFI instellingen geen keuze voor extra WIFi namelijk 

Hallo @Ed van der Stelt dan log je even in in de V10 en geef je de 2.4-ban een andere naam of een kleine toevoeging aan de bestaande naam, zodat deze zich onderscheidt van de 5.0-band. Niet vergeten op te slaan.

Niet alle hardware kan automatisch een onderscheid maken tussen de 2,4- en de 5.0-band wegens kwalitatief mindere hardware/firmware, dan kun je het dus op eerder genoemde manier oplossen.

Succes.

 


Dank, het is gelukt


Graag gedaan!Â