Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik voor 1 specifiek apparaat de wifi toegang blokkeren?

• April 10, 2026
  • 11 reacties
  • 74 keer bekeken

Mijn zoon van 15 gebruiktĀ  zonder toestemming een 2e telefoon. Ik krijg met geen mogelijkheid het toestel geblokkeerd. Als ik in de app het toestel blokkeerd dan springt het toch weer terug.

De black of white lijst aanpassen via router lukt ook nier(12 box)

Schema eigen telefoon lukt ook niet op app.

Heel frustrerend.

De 2e tel verbind hij ook met hotspot eigen telefoon.

Weet iemand raad en waarom werkt de app Ā en routerinstellingen niet?

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2026

Hallo ​@GrdvĀ ,

Ā 

Weet iemand raad

Gewoon die telefoon van hem afpakken.Ā 

rvk01
Slimmerik
  • April 10, 2026

De 2e tel verbind hij ook met hotspot eigen telefoon.

Wat bedoel je met ā€œeigen telefoonā€?

Als dat jouw telefoon is, kun je die hotspot toch gewoon uitzetten?

Sowieso geldt,Ā als hij met welke hotspot dan ook kan verbinden, wordt de hele beveiliging van de router omzeild.

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2026

NeeeĀ  hotspot is niet op mijn telefoon.

Maar op zijn eigen telefoon.

Die hij al had. En zo sluist hij internet naar de nieuwe telefoon

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 10, 2026

NeeeĀ  hotspot is niet op mijn telefoon.

Maar op zijn eigen telefoon.

Hotspot op zijn eigen telefoon gebruikt data van zijnĀ mobiele abonnement. Met KPN modem instellingen kan je niet tegen doen, maar als je ouderlijke toezicht op zijn telefoon instel, kan je het opzetten van hostpot verbieden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2026

Dank! Hij heeft alleen bellen en sms

Puur op wifi dowt hij dit

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Bij sommige telefoons kun je ook de Hotspot gebruiken als de telefoon via wifi is verbonden. Functioneert dan vergelijkbaar met een wifi-versterker.

Je zoon doet dit waarschijnlijk zo omdat ie het wachtwoord van de wifi van je modem niet weet. En die van de Hotspot van z'n telefoon uiteraard wel.

Waarom heeft ie die TWEEDE telefoon??? Dat zou ik me afvragen. (al zit er mogelijk geen simkaart in zou ik denken uit de tekst hierboven)

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2026

Klopt zit geen Sim in !

Hij vind zijn oude tel te sloom en te weinig schermtijdšŸ™„

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Eh, gebruikt ie nou die oude, slome (!), via de wifi (van z'n nieuwe, die dus snel is….).Ā šŸ™ƒ

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 10, 2026

Hij gebruikt de nieuwe...en sluist wifi via hotspot oude door naar zijn nieuwe telefoon

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 10, 2026

Maar waarom zit z'n nieuwe telefoon dan niet gewoon op de wifi van je thuisnetwerk (modem). DatĀ gebruikt ie nu via z'n oude telefoon op z'n nieuwe, dus beetje omslachtig.Ā 

Z'n oude is verbonden met jullie wifi. En z'n nieuwe dus weer met de Hotspot van z'n oude. Die oude functioneert nu dus als accesspoint.Ā 

Als z'n nieuwe dus gewoon via de wifi van je netwerk (modem) verbonden is is die oude niet meer nodig. En "moet" ie dan bij jullie inleveren, hè 😁. 

rvk01
Slimmerik
  • April 10, 2026

Hij gebruikt de nieuwe...en sluist wifi via hotspot oude door naar zijn nieuwe telefoon

Dan kun je toch gewoon toegangsbeheer instellen voor die oude telefoon? Als die geen wifi meer krijgt dan zal het signaal ook niet via de hotspot naar zijn nieuwe telefoon doorgezet worden.

Maar ik begrijp het nut van de oude telefoon ook niet helemaal.

Ā