Skip to main content

Ik heb in de achtertuin een overkapt zitje waar ik geen Wifi heb momenteel. Wat kan ik doen om hier WiFi signaal te krijgen?

Een kabel daar naar toe leggen en daar een WiFi toegangspunt aan koppelen. 


Daar ligt t probleem. Moeilijk om kabel te trekken. Kan het niet zonder kabel?


Daar ligt t probleem. Moeilijk om kabel te trekken. Kan het niet zonder kabel?

Gewoon graven. Lijkt me niet moeilijk toch?

Misschien kun je een WiFi outdoor accespoint (niet verkrijgbaar bij KPN) tegen de achtergevel schroeven? Uiteraard bekabeld aangesloten. Hoe ver is het overkapt zitje dan bij de achtergevel vandaan?


Staat zo’n 20 meter van huis af. Graven is idd niet moeilijk, maar binnenshuis meer probleem. Mss aan de achtergevel idd zo’n wifi accespoint installeren. Kan ik dan met een repeater signaal achter krijgen? Mesh wifi geen optie?


Staat zo’n 20 meter van huis af. Graven is idd niet moeilijk, maar binnenshuis meer probleem. Mss aan de achtergevel idd zo’n wifi accespoint installeren. Kan ik dan met een repeater signaal achter krijgen? Mesh wifi geen optie?

Nee, dat word waarschijnlijk niks. Je moet echt met een kabel naar buiten denk ik. Via WiFi door de muur naar buiten en dan nog 20 meter verder, dat word helemaal niks vermoed ik.

Mesh is ook gewoon WiFi hé. Het is niet 1 of andere toverspreuk waarmee alles opeens mogelijk word. Dat doen de marketing mannetjes je wel geloven, maar dat is onzin.


Oke, en van waaruit moet ik de kabel trekken? Van de router of kan dat vanaf een lan verbinding/ netwerkdoos ergens op de 1e verdieping? Dit kaatste zou een stuk makkelijker zijn nl


Hoi @Raoul67, welkom op ons forum!
Dit moet ook gewoon vanaf een netwerkdoos of switch kunnen!


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!