Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik wifi krijgen in mijn tuin en stuk land?

• May 8, 2025
  • 5 reacties
  • 98 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ik heb een tuin van 35 m en dan een stuk land van 80 m

hoe kan ik hier wifi krijgen voor mijn wildcamera

zonder dat ik er heen moet lopen elke keer

hoe ver reikt de wifi schotels van kpn

help

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@brammetje13, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik denk ook dat dit een uitdaging wordt en dat het ook een kwestie wordt van uitproberen. 4G zou het makkelijkste zijn. Wat je ook nog kunt overwegen is om een buitenkabel te trekken naar de plek van de camera en het dan met een UTP kabel aan te sluiten, als de camera die aansluiting heeft en een vast plek heeft. Het liefst de kabel in de grond trekken met goede isolatie. Het is even wat werk, maar dat is dus ook een optie. 

Hopelijk heb je hier iets aan. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• May 8, 2025

@brammetje13 Volgens mij verkoopt KPN geen wifi schotels, alleen maar versterkers. 

Maar hier een website waarop je probleem helemaal wordt uigelegd en er invulling aan wordt gegeven. 

https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/

en hier ook een met point to point verbindingen

https://www.wifiweb.nl/point-to-point/#:~:text=Met%20point-to-point%20wifi,netwerk%20opzetten%20of%20camera%20verbinden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Zo'n wildcamera, vaak op plekken zonder wifi, heeft toch 4G mogelijkheid?

• May 8, 2025

Dat moet je gewoon zelf uitproberen. Niemand kan daar enig zinnig iets over zeggen. Het enige wat ik wel kan zeggen: 80 meter ga je niet redden.

Als het WiFi punt buiten staat, bekabeld aangesloten (!!!), en er is een vrije zichtlijn, dan kan je nog een heel eind komen. 50 meter moet dan nog wel lukken. Als je tenminste geen hoge snelheid verwacht. Maar als er allerlei bomen en struikjes tussen staan, dan zal het snel minder worden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hi ​@brammetje13, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik denk ook dat dit een uitdaging wordt en dat het ook een kwestie wordt van uitproberen. 4G zou het makkelijkste zijn. Wat je ook nog kunt overwegen is om een buitenkabel te trekken naar de plek van de camera en het dan met een UTP kabel aan te sluiten, als de camera die aansluiting heeft en een vast plek heeft. Het liefst de kabel in de grond trekken met goede isolatie. Het is even wat werk, maar dat is dus ook een optie. 

Hopelijk heb je hier iets aan. 

• Topper
  • May 10, 2025

zorg dat je een ethernet kabel naar die plek krijgt en plaats daar een superwifi2 of probeer het met een dvs1200 stroomadapter
blijft altijd lastig zeker met wifi