Skip to main content

Sinds eigenlijk al enige tijd ervaar ik flinke dips in onze wifi stabiliteit. Graag zou ik (op verschillende plekken in huis) over een langere periode de stabiliteit willen meten. Ik meen dat dit iets met de ping te maken heeft, maar mijn technische kennis is op dat gebied (nog) niet toereikend. 
 

Vandaar mijn vraag op dit forum in de hoop dat iemand mij hier in zou kunnen helpen. 

@Anton1984 welk type modem heb je en gebruik je wifiversterkers?


Er zijn apps op telefoon en tablet waarmee je continue je doorvoer kunt testen. 
Even zoeken op google of apple store en je gaat die wel vinden. Mooist is eentje die continue meet. 


@Anton1984 welk type modem heb je en gebruik je wifiversterkers?

Hallo Joep,

Ik heb bij mijn KPN abonnement KPN Box 12 meegeleverd gekregen. Deze gebruik ik.

Daarnaast gebruik ik 3 superwifi 2 versterkers (1 op de 1e, 1 op de 2e verdieping en 1 in de garage).


Er zijn apps op telefoon en tablet waarmee je continue je doorvoer kunt testen. 
Even zoeken op google of apple store en je gaat die wel vinden. Mooist is eentje die continue meet. 

Bedankt EAZ1964. Heb je advies welke ik het beste kan gebruiken? Ik vind heel wat, maar weet niet goed welke ik het beste kan kiezen.


Ik ga er voorzichtig vanuit dat de SuperWiFi's niet met een kabel aangesloten zijn aan het modem.  En dat zou jammer zijn. De kans is groot dat  als ze niet bekabeld zijn, de afstand tussen de wifipunten (te) groot is. Zeker als het modem in een meterkast staat.  Meer dan 5 meter van elkaar wordt al lastig.


Wifi analyser of pingtools zou je mee kunnen beginnen.

 


Wifi analyser of pingtools zou je mee kunnen beginnen.

 

Bedankt. Daar ga ik mee aan de gang.


Wifi analyser of pingtools zou je mee kunnen beginnen.

 

@Anton1984 laat je nog weten wat je hiermee gevonden hebt? En wat ik altijd kan aanraden is details opschrijven van momenten dat de wifi slecht is. Kijk daarbij vooral naar welke datum, tijd en plaats in het huis. Kijk daarna of er op die momenten iets anders in het netwerk speelt. Of er bijvoorbeeld veel apparaten gebruikt worden.