Skip to main content

Hoe kan ik iTV app kijken van KPN?

Thuis situatie is

1 x Smart TV met Internet KPN

2 x TV met Google TV met chromecast en internet KPN

(Google TV is streamen rechtstreeks van de chromecast en niet via mobiel/foon)

Dus alles is ingericht TV kijken via Internet!!! (Geen TV abonnement benodigd!)


Is het mogelijk om iTV app van KPN los te abonneren zoals ViaPlay of NL Ziet?
(PS ik wil geen abbo TV van KPN zie hierboven alles is ingericht TV kijken via Internet!!)

Is het mogelijk om iTV app van KPN los te abonneren ...

Nee. Dat kan niet. Je moet een tv abonnement hebben van 10 euro per maand. Dan kun je de app gebruiken. Opnemen zit daar dan nog niet bij. Dat gaat je nog 5 euro extra kosten.


@Nick83 waarom wil ik opnemen? met iTV app kan ik toch terugkijken?

Waarom moet ik TV abonnement nemen? Ik wil via internet kijken net zoals Viaplay en NL Ziet!
Dus ze hebben geen losse iTV KPN pakket?


@Nick83 waarom wil ik opnemen? met iTV app kan ik toch terugkijken?

Waarom moet ik TV abonnement nemen? Ik wil via internet kijken net zoals Viaplay en NL Ziet!
Dus ze hebben geen losse iTV KPN pakket?

Nee, dat is er ooit geweest in de vorm van KPN Play maar hier werd vrijwel geen gebruik van gemaakt. De maandelijkse kosten waren toen overigens gelijk als wat een tv-ontvanger nu kost, namelijk 10 euro per maand. Je kan TV toevoegen aan het abonnement en er voor kiezen om de ontvanger niet aan te sluiten om alsnog via de apps te kijken.


@Nick83 waarom wil ik opnemen? met iTV app kan ik toch terugkijken?

Waarom moet ik TV abonnement nemen? Ik wil via internet kijken net zoals Viaplay en NL Ziet!
Dus ze hebben geen losse iTV KPN pakket?

Nee, dat is er ooit geweest in de vorm van KPN Play maar hier werd vrijwel geen gebruik van gemaakt. 

Ja toen was KPN Modern en nu zijn ze Bejaard?
Is beetje raar een concurrerende streamingdienst aanbieden zoals ViaPlay!
(en dit is ook losse aparte app)

Maar hun eigen streamingdienst iTV kunnen ze niet los aanbieden!!!!
 

Sales afdeling bij KPN niet zo wakker?

 


Wat is nu eigenlijk het probleem? Als u de iTV app van KPN wilt gebruiken, dan neemt u gewoon tv van KPN voor 10 euro per maand. De tv-ontvanger laat u gewoon in de doos zitten en die legt u ergens achterin de kast. En u gebruikt de app op de tv. Dan heeft u toch wat u wilt? Of niet?


Wat is nu eigenlijk het probleem? Als u de iTV app van KPN wilt gebruiken, dan neemt u gewoon tv van KPN voor 10 euro per maand. De tv-ontvanger laat u gewoon in de doos zitten en die legt u ergens achterin de kast. En u gebruikt de app op de tv. Dan heeft u toch wat u wilt? Of niet?

Kan ik die TV-ontvanger gebruiken om ook ViaPlay te kijken?


Kan ik die TV-ontvanger gebruiken om ook ViaPlay te kijken?

Nee helaas is dat nog niet mogelijk. ViaPlay is dusdanig nieuw dat er nog geen app voor op de ontvanger is maar ik begreep wel dat KPN in gesprek is met ViaPlay om dit wel mogelijk te gaan maken.


Hallo @ArjanL3 ,

KPN biedt dat dus niet aan. 

Er is in Nederland wel een andere aanbieder die dit aanbied:

https://www.canaldigitaal.nl/

 

JOUW 3-IN-1 TV APP 

  • Inclusief 60+ zenders
  • Standaard alle Eredivisiewedstrijden met ESPN Compleet
  • Onbeperkt de beste films & series bingen 

€ 14,95 per maand. Maandelijks opzegbaar.

 

Mogelijk is dit wat je zoekt! 

 


Wat is nu eigenlijk het probleem? Als u de iTV app van KPN wilt gebruiken, dan neemt u gewoon tv van KPN voor 10 euro per maand. De tv-ontvanger laat u gewoon in de doos zitten en die legt u ergens achterin de kast. En u gebruikt de app op de tv. Dan heeft u toch wat u wilt? Of niet?

Kan ik die TV-ontvanger gebruiken om ook ViaPlay te kijken?

Nee. Maar dat geeft toch niet? U heeft toch een smarttv? 


 

Kan ik die TV-ontvanger gebruiken om ook ViaPlay te kijken?

Dat wilde u toch expliciet niet???

En de Viaplay app kunt u waarschijnlijk eerder downloaden op uw smart tv dan dat hij beschikbaar is op de TV ontvanger van KPN. 

Ikzelf heb een tv ontvanger van KPN , maar de apps van o.a. Netflix, Disney en dergelijke heb ik rechtstreeks op mijn smart tv. 


Wat is nu eigenlijk het probleem? Als u de iTV app van KPN wilt gebruiken, dan neemt u gewoon tv van KPN voor 10 euro per maand. De tv-ontvanger laat u gewoon in de doos zitten en die legt u ergens achterin de kast. En u gebruikt de app op de tv. Dan heeft u toch wat u wilt? Of niet?

Kan ik die TV-ontvanger gebruiken om ook ViaPlay te kijken?

Nee. Maar dat geeft toch niet? U heeft toch een smarttv? 

Ja klopt dus waarom moet ik voor die troep betalen zoals TV-ontvanger en afstandbediening?

En overigens slecht voor de milieu!!!
KPN kan beter dan ChromeCast aanbieden met afstandbediening zoals bij Ziggo!!!

Dan kan je iTV app en ViaPlay app  kijken met gemak via KPN internet lekker makkelijk!!!
Volgens mij kan ik beter gaan werken bij de Sales afdeling van KPN!!!!


@Nick83 Ik geef het op. 


 

Kan ik die TV-ontvanger gebruiken om ook ViaPlay te kijken?

Dat wilde u toch expliciet niet???

En de Viaplay app kunt u waarschijnlijk eerder downloaden op uw smart tv dan dat hij beschikbaar is op de TV ontvanger van KPN. 

Ikzelf heb een tv ontvanger van KPN , maar de apps van o.a. Netflix, Disney en dergelijke heb ik rechtstreeks op mijn smart tv. 

Ja dat klopt ik wil gewoon een streaming dienst van KPN iTV zoals ViaPlay of NL Ziet of O.G.
Waarom kan KPN wel ViaPlay aanbieden maar iTV niet met internet?


Waarom kan KPN wel ViaPlay aanbieden maar iTV niet met internet?

Vrij simpel: met ViaPlay worden bepaalde afspraken gemaakt en voor het abonnement dat je via KPN afneemt gaat er een x-bedrag direct door naar ViaPlay. Komt in de achterliggende systemen iets meer bij kijken maar daar komt het simpelweg wel op neer.

Om iTV Online als los abonnement aan te bieden komt er veel meer bij kijken, de uitzendrechten moeten bijvoorbeeld worden herzien. Ik dacht dat dit nu gebaseerd is op tv kijken via een tv-ontvanger met OTT-diensten zoals de apps als bijzaak. Ook moet er een compleet nieuw product in alle systemen toegevoegd worden. Eentje waarbij wel een abonnementsnummer en pincode komt maar geen logistieke order wordt uitgevoerd bijvoorbeeld. Kortom, er komt echt best wel wat bij kijken en KPN onderzoekt ook echt wel of hier vraag naar is. Op dit moment is de vraag echter niet groot genoeg om dit ook allemaal in gang te zetten en die investering te doen.

 

Volgens mij kan ik beter gaan werken bij de Sales afdeling van KPN!!!!

Je kunt altijd een open sollicitatie sturen. Echter gaat zoiets over meer lagen dan enkel sales.


Kan ik die TV-ontvanger gebruiken om ook ViaPlay te kijken?

Nee. Maar dat geeft toch niet? U heeft toch een smarttv? 

Ja klopt dus waarom moet ik voor die troep betalen zoals TV-ontvanger en afstandbediening?

Omdat 99% van de klanten die tv ontvanger wel wil gebruiken. En het zonder die TV-ontvanger niks goedkoper word.

... dat is er ooit geweest in de vorm van KPN Play maar hier werd vrijwel geen gebruik van gemaakt. De maandelijkse kosten waren toen overigens gelijk als wat een tv-ontvanger nu kost, namelijk 10 euro per maand. 

 


Omdat 99% van de klanten die tv ontvanger wel wil gebruiken. En het zonder die TV-ontvanger niks goedkoper word.

En dan had KPN Play nog niet eens alle kanalen. Volgens mij was het een gelijksoortig aanbod als Digitenne nu heeft. In 2018 is hier toen de stekker uit getrokken: https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-stopt-met-kpn-play


Omdat 99% van de klanten die tv ontvanger wel wil gebruiken. En het zonder die TV-ontvanger niks goedkoper word.

 

Hoe gaan die 99% van de klanten ViaPlay kijken?
Niet via die tv ontvanger!!! (als ze oude tv hebben moeten ze gaan casten)
Dus KPN gaat die klanten langzaam laten aanpassen naar iTV zoals @NHendriks hierboven omschrijft
(The Oldtimers onderzoek van KPN!!!)


Omdat 99% van de klanten die tv ontvanger wel wil gebruiken. En het zonder die TV-ontvanger niks goedkoper word.

 

Hoe gaan die 99% van de klanten ViaPlay kijken?
Niet via die tv ontvanger!!! (als ze oude tv hebben moeten ze gaan casten)
Dus KPN gaat die klanten langzaam laten aanpassen naar iTV zoals @NHendriks hierboven omschrijft
(The Oldtimers onderzoek van KPN!!!)

Probeer het toch nog maar een keer: die 99% kán net als mij doen en de Viaplay app downloaden direct op hun smart tv.

En de klanten die een oudere tv hebben kunnen of Chromecasten, óf wachten tot KPN de Viaplay app gaat aanbieden in de TV ontvanger. En ik denk dat dat niet heel lang op zich laat wachten. 

Overigens kan je nu zelf de Viaplay app ook nog niet downloaden, die is er in maart. 


Dus KPN gaat die klanten langzaam laten aanpassen naar iTV zoals @NHendriks hierboven omschrijft
(The Oldtimers onderzoek van KPN!!!)

Wacht even, dat is niet wat ik heb gezegd. KPN heeft de klanten van KPN Play toen voor een aantrekkelijke prijs diensten via iTV af laten nemen. Ik was toen zelf klant van KPN Play en het platform was niet je-van-het en het aanbod ten opzichte van iTV was ook maar mager. Nogmaals: er werd gewoon te weinig gebruik van gemaakt waardoor het niet rendabel was om het in de lucht te houden.

Je kan blijven klagen en doen alsof KPN hiermee ouderwets is. Prima, dat is jouw mening maar weet dat KPN dit echt wel goed onderzocht heeft en de vraag gewoon te klein blijft. Het overgrote deel van de klanten wenst toch via een tv-ontvanger met afstandsbediening te kijken in plaats van met een app. Het aandeel in appgebruikers zal ook zeer minimaal zijn ten opzichte van de ontvangers. Gelukkig kan KPN precies inzien via welk platform er gekeken wordt en die cijfers weer gebruiken in de marktonderzoeken.


En de klanten die een oudere tv hebben kunnen of Chromecasten, óf wachten tot KPN de Viaplay app gaat aanbieden in de TV ontvanger. En ik denk dat dat niet heel lang op zich laat wachten. 

Overigens kan je nu zelf de Viaplay app ook nog niet downloaden, die is er in maart. 

Die TV ontvanger met afstandsbediening van KPN is in principe hetzelfde als Chromecast met afstandsbediening + Google TV alleen van KPN is ouderwets ding waar je niks op kan met apps!!!
KPN zal wel net als Ziggo ook Chromecast met afstandsbediening + Google TV aanbieden in pakket!!!
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/39590

Dus u kijkt iTV KPN niet op u Smart TV maar via TV-ontvanger?

 


Dus KPN gaat die klanten langzaam laten aanpassen naar iTV zoals @NHendriks hierboven omschrijft
(The Oldtimers onderzoek van KPN!!!)

Wacht even, dat is niet wat ik heb gezegd. KPN heeft de klanten van KPN Play toen voor een aantrekkelijke prijs diensten via iTV af laten nemen. Ik was toen zelf klant van KPN Play en het platform was niet je-van-het en het aanbod ten opzichte van iTV was ook maar mager. Nogmaals: er werd gewoon te weinig gebruik van gemaakt waardoor het niet rendabel was om het in de lucht te houden.

Je kan blijven klagen en doen alsof KPN hiermee ouderwets is. Prima, dat is jouw mening maar weet dat KPN dit echt wel goed onderzocht heeft en de vraag gewoon te klein blijft. Het overgrote deel van de klanten wenst toch via een tv-ontvanger met afstandsbediening te kijken in plaats van met een app. Het aandeel in appgebruikers zal ook zeer minimaal zijn ten opzichte van de ontvangers. Gelukkig kan KPN precies inzien via welk platform er gekeken wordt en die cijfers weer gebruiken in de marktonderzoeken.

Is wel raar dan!

Een app (viaplay) aanbieden (een heel andere dienst) wat niet via tv ontvanger gaat?
Dus ze hebben hiervoor geen kijkers lol


Die TV ontvanger met afstandsbediening van KPN is in principe hetzelfde als Chromecast met afstandsbediening + Google TV alleen van KPN is ouderwets ding waar je niks op kan met apps!!!
KPN zal wel net als Ziggo ook Chromecast met afstandsbediening + Google TV aanbieden in pakket!!!
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/39590

Dus u kijkt iTV KPN niet op u Smart TV maar via TV-ontvanger?

Je vergeet er alleen wel bij te vermelden dat hetgeen wat Ziggo aanbiedt geen losstaande dienst is maar een aanvulling op het pakket. Ziggo verkoopt het maar zoiets dergelijks kan ook bij KPN gebruikt worden. Het enige verschil is dat Ziggo deze zelf in de webshop aanbiedt en KPN niet. Het enige dat Ziggo met deze Chromecast doet is inkopen bij Google en zelf doorverkopen, nou niet echt revolutionair te noemen maar je doet wel alsof het iets super speciaals is en dat Ziggo daarmee voorop loopt ten opzichte van andere providers.

Heb je al tv van Ziggo en wil je ook een interactieve ervaring op je extra tv thuis? Met Ziggo GO op je Google TV regel je dat eenvoudig en snel. 

 

Ook is de tv ontvanger van KPN wel wat meer dan een Chromecast met afstandsbediening en Google TV. Ja, de ontvanger draait op een versie van Android maar het is een heel ander soort apparaat dan een Chromecast. Om die nou ouderwets te noemen vind ik wel een beetje gek, bij vrijwel iedere provider gaat het op eenzelfde manier. Ook bij Ziggo.

 

Is wel raar dan!

Een app (viaplay) aanbieden (een heel andere dienst) wat niet via tv ontvanger gaat?
Dus ze hebben hiervoor geen kijkers lol

Hoezo is dat raar? KPN biedt ook aan om de betaling van Spotify via de KPN-factuur te laten lopen en die zit ook niet in de tv-ontvanger. ViaPlay is nog niet eens gelanceerd en je klaagt nu al dat ie niet op een tv-ontvanger zit. Ik weet ook niet wat de status is maar wie weet zit de app gewoon in de tv-ontvanger op 1 maart. Dat is voor mij ook puur giswerk. 

 

Ik vraag me af of we met deze discussie überhaupt iets gaan bereiken, je mening is duidelijk en het is voor mij ook duidelijk dat je hier aan vast blijft houden. Ik ga mij er dan ook niet meer mee bemoeien tenzij ik wel hele vreemde uitspraken zie, dingen die niet kloppen of als er weer eens woorden in mijn mond gelegd worden zoals al eerder is gebeurd.


Ik snap het probleem niet 

Je neemt het ITV pakket van kpn 10 euro per maand (hussel)

En je gooit die tv ontvanger aan de kant en gebruikt de kpn ITV app klaar 

 


Die TV ontvanger met afstandsbediening van KPN is in principe hetzelfde als Chromecast met afstandsbediening + Google TV alleen van KPN is ouderwets ding waar je niks op kan met apps!!!
KPN zal wel net als Ziggo ook Chromecast met afstandsbediening + Google TV aanbieden in pakket!!!
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/39590

Dus u kijkt iTV KPN niet op u Smart TV maar via TV-ontvanger?

Je vergeet er alleen wel bij te vermelden dat hetgeen wat Ziggo aanbiedt geen losstaande dienst is maar een aanvulling op het pakket. Ziggo verkoopt het maar zoiets dergelijks kan ook bij KPN gebruikt worden. Het enige verschil is dat Ziggo deze zelf in de webshop aanbiedt en KPN niet. Het enige dat Ziggo met deze Chromecast doet is inkopen bij Google en zelf doorverkopen, nou niet echt revolutionair te noemen maar je doet wel alsof het iets super speciaals is en dat Ziggo daarmee voorop loopt ten opzichte van andere providers.

Heb je al tv van Ziggo en wil je ook een interactieve ervaring op je extra tv thuis? Met Ziggo GO op je Google TV regel je dat eenvoudig en snel. 

 

Ook is de tv ontvanger van KPN wel wat meer dan een Chromecast met afstandsbediening en Google TV. Ja, de ontvanger draait op een versie van Android maar het is een heel ander soort apparaat dan een Chromecast. Om die nou ouderwets te noemen vind ik wel een beetje gek, bij vrijwel iedere provider gaat het op eenzelfde manier. Ook bij Ziggo.

 

Is wel raar dan!

Een app (viaplay) aanbieden (een heel andere dienst) wat niet via tv ontvanger gaat?
Dus ze hebben hiervoor geen kijkers lol

Hoezo is dat raar? KPN biedt ook aan om de betaling van Spotify via de KPN-factuur te laten lopen en die zit ook niet in de tv-ontvanger. ViaPlay is nog niet eens gelanceerd en je klaagt nu al dat ie niet op een tv-ontvanger zit. Ik weet ook niet wat de status is maar wie weet zit de app gewoon in de tv-ontvanger op 1 maart. Dat is voor mij ook puur giswerk. 

 

Ik vraag me af of we met deze discussie überhaupt iets gaan bereiken, je mening is duidelijk en het is voor mij ook duidelijk dat je hier aan vast blijft houden. Ik ga mij er dan ook niet meer mee bemoeien tenzij ik wel hele vreemde uitspraken zie, dingen die niet kloppen of als er weer eens woorden in mijn mond gelegd worden zoals al eerder is gebeurd.

Voor ViaPlay heb ik al oplossing!!!

Want Viaplay is een streamingsdienst. Dus smart-tv / Chromecast gaat zeker lukken.

De app komt WEL in diverse smart-tv's, smartphones (Android en iOS), Tablets en via de website (laptop dus). En Chromecast gaan ze ook ondersteunen.

De app is vanaf 1 maart beschikbaar / te vinden in de app-store van je apparaat.

Je kunt nu al via http://viaplay.nl een abonnement voor de eerste 12 maanden afsluiten. Voor € 8,25 per maand: € 99 in 1 x ( iDeal mogelijk).

Dus geen tv-ontvanger nodig van KPN en geen TV ab nodig van KPN
En ik wacht wel totdat iTV app KPN beschikbaar wordt met Internet KPN!!!


Ik snap het probleem niet 

Je neemt het ITV pakket van kpn 10 euro per maand (hussel)

En je gooit die tv ontvanger aan de kant en gebruikt de kpn ITV app klaar 

 

Waarom 10 euro betalen terwijl het gratis is!!!