Skip to main content

 

Hallo,

 

Ik heb mijn “doos vol verbinding” ontvangen en wil zelf aan de slag want pas 31 augustus kon ik een monteursafspraak krijgen.

200mb internet want nog geen glasvezel

Mijn situatie in de meterkast is een lasdop en daaruit komt nog een losse draad.

Volgens de installatie instructies moet er een “aansluitdoosje” aan de telefoondraad bevestigd worden en aan de andere kant kan ik dan via een utp kabel met de modem verbinden.

Als er geen aansluitdoosje is kan ik dat kopen in de bouwmarkt.

Dat is dus niet het geval, ook niet bij BCC of Expert. De lokale KPN winkel weet niet wat ik bedoel.

Iemand hier die mij kan helpen?

 

Bij voorbaat dank

Dat is dit.

Maar een kroonsteen werkt ook. Draden goed in elkaar draaien.


besteld en bedankt


waarom kon je pas 31 aug een monteursafspraak krijgen ?


Vakantietijd 


Doe het alsjeblieft niet. Plan die monteur in en blijf er vanaf. Kroonsteentjes is vragen om problemen. Je hebt een lasdop met 200mb dus ik ga uit van pairbonding. Een normale verbinding is al zo instabiel als de … met kroonsteentjes. Pairbonding al helemaal.

Jouw lasdop moet gewoon vervangen worden voor een opzet pb ISRA en vanuit daar het modem aansluiten. Het moment dat jouw modem toch 1 seconde online komt heb krijg je direct een sms dat de monteur wordt geannuleerd omdat je het zelf hebt aangesloten. 


Er komt aanstaande dinsdag iemand die een elektrotechnisch installatiebedrijf runt. Ik ga er vanuit dat hij snapt wat je bedoelt.

Ik laat hem jouw bericht in ieder geval zien.


Tenzij hij/zij voor KPN werkt zal hij geen ISRA chipkaarten hebben. 


Bedankt, dan laat ik hem het wel met die lasdop en het aansluitdoosje monteren. Er moet ook nog een draad doorgetrokken worden naar de huiskamer

Dan heb ik in ieder geval al tv en internet. Weet niet precies wanneer het glasvezelnetwerk actief wordt hier, het ligt al wel in de grond.

Kijk ik daarna wel of ik die ISRA nog laat doen of wacht op het glasvezel 


Bedankt, dan laat ik hem het wel met die lasdop en het aansluitdoosje monteren. Er moet ook nog een draad doorgetrokken worden naar de huiskamer

Dan heb ik in ieder geval al tv en internet. Weet niet precies wanneer het glasvezelnetwerk actief wordt hier, het ligt al wel in de grond.

Kijk ik daarna wel of ik die ISRA nog laat doen of wacht op het glasvezel 

@Ik_Combineer  Als de adresgegevens van @Antonioni in zijn profiel kloppen dan is hij geleverd op VPLUS_POTS

Of gaat dit om een ander adres, @Antonioni ? 


Bedankt, dan laat ik hem het wel met die lasdop en het aansluitdoosje monteren. Er moet ook nog een draad doorgetrokken worden naar de huiskamer

Dan heb ik in ieder geval al tv en internet. Weet niet precies wanneer het glasvezelnetwerk actief wordt hier, het ligt al wel in de grond.

Kijk ik daarna wel of ik die ISRA nog laat doen of wacht op het glasvezel 

@Ik_Combineer  Als de adresgegevens van @Antonioni in zijn profiel kloppen dan is hij geleverd op VPLUS_POTS

Of gaat dit om een ander adres, @Antonioni ? 

Dan blijf ik erbij dat het met een lasdop altijd verstandig is om een monteur te plannen tenzij er uit de lasdop al een kabel komt welke is afgewerkt op een telefoondoosje. 


Bedankt, dan laat ik hem het wel met die lasdop en het aansluitdoosje monteren. Er moet ook nog een draad doorgetrokken worden naar de huiskamer

Dan heb ik in ieder geval al tv en internet. Weet niet precies wanneer het glasvezelnetwerk actief wordt hier, het ligt al wel in de grond.

Kijk ik daarna wel of ik die ISRA nog laat doen of wacht op het glasvezel 

@Ik_Combineer  Als de adresgegevens van @Antonioni in zijn profiel kloppen dan is hij geleverd op VPLUS_POTS

Of gaat dit om een ander adres, @Antonioni ? 

Dan blijf ik erbij dat het met een lasdop altijd verstandig is om een monteur te plannen tenzij er uit de lasdop al een kabel komt welke is afgewerkt op een telefoondoosje. 

Oh, daar zijn wij het over eens. :-)    @Antonioni  Mocht je dit in de toekomst nog willen, kan dat via mij.


 

Er komt een dikke blauwe kabel uit de grond afgetopt met die lasdop.

Er komt een losse draad uit de lasdop, maar die moet nog verbonden worden met een aansluitdoosje.

Ik heb 200mb besteld, wat VPLUS_POTS is weet ik niet

 

Zijn de adresgegevens openbaar?


 

Er komt een dikke blauwe kabel uit de grond afgetopt met die lasdop.

Er komt een losse draad uit de lasdop, maar die moet nog verbonden worden met een aansluitdoosje.

Ik heb 200mb besteld, wat VPLUS_POTS is weet ik niet

 

Zijn de adresgegevens openbaar?

Geen zorg. Alleen jij en ik kunnen de adresgegevens zien.

VPLUS is een bepaalde techniek om hele hoge snelheden uit een koperlijn te halen. 


Aansluiting is geregeld, goeie verbinding.

Via speedtest op mijn telefoon 196/30.6