Skip to main content

Wie komt in contact met KPN Netwerk?? Alle doorkeuze menu's van 088-0063744 komen uit bij VolkerWessels die me wegstuurt en KPN Providers kunnen niet doorverbinden….. hoe klantonvriendelijk. Ik krijg m'n glasvezel niet geinstalleerd omdat de kabel van de huisaansluiting naar netwerkkastje in de weg zit….

Is dit geen zaak voor een KPN monteur die je via 0800-0402 regelt?


bij KPN Providers gaven ze aan dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen dat hun ‘standaard’ monteur hier iets mee kan en daarom gaven ze mij het nummer van KPN Netwerk. sowieso al niet klantgericht dat je als klant zelf moet gaan switchen tussen verschillende onderdelen van KPN.


Ik denk dat een monteur het beter kan beoordelen en dan een telefonist(e).


 Ik krijg m'n glasvezel niet geinstalleerd omdat de kabel van de huisaansluiting naar netwerkkastje in de weg zit….

Kun je eens een foto plaatsen @U-gen 

Via onderstaande link kun je het netwerkdeel van KPN bereiken, scrol even naar beneden:

https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/


bij KPN Providers gaven ze aan dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen dat hun ‘standaard’ monteur hier iets mee kan en daarom gaven ze mij het nummer van KPN Netwerk. sowieso al niet klantgericht dat je als klant zelf moet gaan switchen tussen verschillende onderdelen van KPN.

 

Een kleine verplaatsing van enkele centimeters van het glasvezel kastje kan een ‘normale’ KPN monteur gewoon verzorgen, en zo niet kan deze monteur de juiste collega monteur met de juiste skillset aansturen voor je. Plan dus gerust kosteloos een installatiemonteur in als je plan/wensdatum inmiddels is geweest.

Neem voor dit soort dingen in ieder geval geen contact op met het Netwerk gedeelte van KPN.


ik heb nu aanstaande week een afspraak met monteur van KPN. eens zien hoever die gaat komen. Hopelijk kan die er iets van maken.


Monteur heeft gisteren de huisaansluitingen logisch geplaatst zodat glasvezel kastje erop geschoven kon worden.  Top.  
vervolgens geconstateerd dat er geen signaal mijn huis binnenkwam, dus aansluiting gemaakt in buurtcentrale.  
ben blij dat ik monteur had laten komen want met ‘doe het zelf pakket’ had ik dit niet zelf kunnen oplossen.  
nu werkt alles naar behoren


Ook ik ervaar het zelfde probleem. Eind juni is bij mij het aansluitpunt gerealiseerd. Wel op een andere plaats dan was aangegeven. Reden was dat dit niet bij elektriciteitskast wordt gedaan. Ok.... Per post kreeg ik het het kastje toegestuurd. 

Probleem het kastje kon niet op het aansluitpunt worden geschoven vanwege de hoofdgasleiding die in weg zat. Contact opgenomen met VolkerWessels. Helaas ze hadden het dossier afgesloten. Ik werd verwezen naar KPN servicedesk. Die mij niet konden helpen en mij doorverwezen naar mijnaansluiting.nl. met mededeling dat dit kosteloos zou gebeuren (foutje KPN)

Aldaar een draak van een formulier in moeten vullen en opgestuurd inclusief foto's. Het was gewoon het aansluitpunt van de ene kant naar de andere kant te verplaatsen waarbij de de draad voldoende ruimte had om dit te overbruggen. Voor een monteur lijkt mij twee tellen werk. Maar wie ben ik.

Na een kwartier kreeg ik al een bericht van mijnaansluiting.nl. Ze hadden het verzoek doorgestuurd naar KPN. 

Het van het kastje naar de muur sturen was begonnen. Na het geduldig wachten (4 weken) contact opgenomen met de servicedesk van KPN. Tenslotte is dat de enige ingang. 

Ik werd goed te wordt gestaan van een verzoek was niets te vinden. Mijn verzoek werd nu serieus opgepakt. Vandaag zou een monteur worden gestuurd, tenslotte was het een fout van KPN. Vanmiddag zag ik inderdaad van KPN een wagen voorrijden, die echter naar de buren ging. Op het moment dat de monteur weer wegging informeerde ik bij hem of hij niet bij ons ook moest zijn. Nee hoor hij ging eerst naar een ander adres. 

Een kwartiertje na zijn vertrek werd ik gebeld. Helaas de afspraak werd verschoven naar a.s. donderdag. Hierover zou ik per mail geïnformeerd worden. 

Achter elkaar kreeg ik verschillende emailberichten. Dan was afspraak voor vandaag en dan weer voor donderdag en uiteindelijk weer voor vandaag. 

Maar weer de servicedesk gebeld. Nee hoor ik moest maar geduld hebben en in mijn KPN eind van de middag het een en ander controleren. 

Om 16.45 uur stond de afspraak nog steeds op vandaag. Maar weer gebeld met de servicedesk of alles wel goed ging. Nogmaals mijn verhaal uitgelegd. 

Nu bleek dat er een monteur langs zou komen om te constateren of het aansluitpunt inderdaad niet op de juiste plek zit. Dit stond als aantekening in het systeem

Zelf mogen de monteurs van de provider KPN dit niet doen, maar laten uitvoeren door de KPN netwerk. Men kan in elkaars systemen niet kijken zodat ik langzamerhand het gevoel krijg in bureaucratie te zijn beland. Als ik bovenstaand item leest kan het wel degelijk door een provider monteur worden opgelost.

We wachten as donderdag maar af. 

Misschien gaat het verplaatsen van gasleiding sneller.