Skip to main content

Beste KPN Netwerk NL,

 

Hoe komen wij in contact met de projectleider van KPN Netwerk NL & uitvoerder (NBS Europe) die bij ons de glasvezelaansluitingen coördineert?

Over enige tijd zal ons appartementencomplex worden aangesloten op het glasvezel netwerk. Een zeer welkome ontwikkeling waar wij ons op verheugen. :grinning:

Alle appartementen bij ons beschikken over een eigen (afsluitbare!) meterkast in de portieken waar alle nutsvoorzieningen (elektra, gas, telefoon) in zitten. De meterkasten zijn al voorzien van kabelleidingen waar glasvezelkabels doorheen getrokken zouden moeten kunnen worden naar de betreffende appartementen.

In het voorstel van de aannemer/uitvoerder (NBS Europe) valt echter te lezen dat zij de glasvezelkabels door metalen kabelgoten over onze façade en zijgevels laten lopen. Wij vinden dit geen nette oplossing en zien dat eigenlijk helemaal niet zitten (afzichtelijke oplossing voor het toonbeeld en devalueert als het ware daarmee ons wooncomplex).

Binnenkort zal onze Verenigng van Eigenaren (VvE) hier over moeten stemmen tijdens een (digitale) Algemene Ledenvergadering (ALV). Vanwege het digitale karakter van de vergadering, i.v.m. de huidige Corona-situatie, zal het minder goed mogelijk zijn om hierover met elkaar te discussieren. Tussen het kenbaar maken van het voorstel van de aannemer en de vergadering hebben onze leden dan welgeteld tussen de 8 - 12 dagen de tijd gehad om hier van kennis te nemen en/of tegen in verweer te gaan. Absoluut geen verwijt naar KPN maar eerder een waarschuwing voor andere VvE's, want als je even niet scherp bent kan het dus zo zijn dat er binnen de kortste keren in eens allemaal rvs profielen over je gevel heen lopen. Iets om in de gaten te houden.

 

Over dit onderwerp kon ik het volgende terugvinden op dit forum:


“Mijn tip voor de VvE: Geef bij de (onder) aannemer aan dat je niet akkoord bent en dat je uitsluitsel wil van de projectleider van KPN Netwerk NL. Hij of zij heeft de beslissende stem in dit soort discussies.”

 

Bij voorbaat dank,

 

BXL

Kijk op www.kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Binnen twee dagen in concact gekomen met de projectleider van KPN Netwerk NL & uitvoerder (NBS Europe). Antwoord op al mijn vragen gekregen en een uitleg waarom het in ons geval technisch niet mogelijk is om de aansluitingen in de meterkasten aan te leggen:

 

Onze eerste keuze is altijd om de aansluiting, indien mogelijk in de meterkast te plaatsen. In uw geval is dit helaas om twee redenen niet mogelijk. Er is geen mogelijkheid tot stroomvoorziening in de meterkast en er is geen verbinding (van meterkast) met de woonkamer.

 

Welliswaar niet de uitkomst waar wij als Vereniging van Eigenaren (VvE) op hadden gehoopt maar het is helaas niet anders in onze situatie. Desalniettemin mijn complimenten aan zowel KPN als NBS Europe voor hun snelle en correcte terugkoppeling. :thumbsup: Eerste klasse! :ok_hand:


Verdop in de straat zijn ze zo te zien al aan het graven :sunglasses: