Skip to main content
Ik heb het contract afgesloten met kpn op mijn nieuwe adres en nu blijkt het niet te werken. Er is een monteur geweest en er is ergens een breuk in de kabel die gerepareerd moet worden dit wordt pas eind juni!
 
Aangezien mijn zoon in zijn examens zit heeft hij bekabeld internet nodig voor zijn PC (geen wifi module), de monteur vertelde mij dat dat opgelost kon worden met een dongel die je in de router plugt en zo dus gebruik kunt maken van de diensten waarvoor je betaald incl. LAN verbinding. 
 
Nu heb ik van KPN geen dongel opgestuurd gekregen maar een mobiele hotspot waar mijn zoon op dit moment dus niks aan heeft. Ik heb meerdere malen KPN aan de lijn gehad maar ze willen de dongel niet opsturen en zeggen glashard dat mijn zoon maar ergens anders moet gaan studeren en verbreken zelfs de verbinding. 
 
Het is echt schandalig wat ze doen en ik zit nu met mijn handen in het haar... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en mijn zoon zich rustig kan focussen op zijn examens.
 

Waarom moet dat een bekabelde verbinding zijn? Waarom is WiFi niet goed? Heel veel laptops hebben niet eens een netwerkpoort meer tegenwoordig. 

Welke router heeft u van KPN? 


Die dongels zijn al enkele jaren niet meer beschikbaar / leverbaar. Ze zijn gewoon op omdat ze vaak niet werden teruggestuurd na gebruik. 

Je kunt een wifi usb stick voor de PC van je zoon kopen. Dan kan ie wel via wifi verbonden worden.

Zo'n dongel is onhandig, daar moet dan weer de simkaart in die nu in je telefoon zit namelijk. Want daar krijg je tegenwoordig het nood-tegoed op.


Is er geen laptop binnen het huishouden of een tablet @Christel1111 , dan kun je je mobiel als hotspot instellen en kan je zoon draadloos internetten.

Bij KPN vraag je om aanvulling internet tegoed als je mobiel ook van KPN is.

 


@Nick83 hmm dat begreep de klantenservice ook niet dat er pc's zijn zonder wifi-module maar ze zijn er toch echt.

@PeterG nou heb al vele excuses gehoord deze dagen over de dongel maar deze nog niet. 

- alleen voor mensen met een internet/tv/bellen abo

- alleen voor zakelijke klanten

- Zou alleen zijn voor routers die al aangesloten zijn geweest.

Telkens een andere smoes

@N.N. wel een laptop maar is voor mijn werk en daar kan ik hem niet op laten. Ook geen mobiel van KPN


De ontstane situatie is heel vervelend. Maar 15 jaar na de introductie van wifi kan kpn geen rekening houden net het ontbreken in de mogelijkheid daarvan. 

Waarom heeft ie überhaupt zo'n stokoude pc?

Koop daarvoor een wifi usb stick en het werkt weer. Zolang jij thuis bent met je telefoon natuurlijk. 

Want ik neem aan dat die pc toch wel een usb aansluiting heeft. 

Heeft ie wel een smartphone. Daar kan ook bijna alles mee. Alle mobiele abonnementen in het huishouden kunnen de noodbundel krijgen. 

En die examens maakt ie toch op school? Waar niet eens eens smartphone gebruikt mag worden. 

Zakelijk zijn er heel andere contracten. Die zijn veel duurder met permanente 4G backup. Dat kost maandelijks het dubbele. Dan heb ik het over groot zakelijk. Niet eens MKB. 

Alleen de eerste smoes klopt niet. Ze zijn er dus überhaupt niet voor particuliere klanten. 

Voor particuliere abonnementen is er alleen de 100 GB mobiele week bundel. Plus digitenne voor 1 televisie. 


@Nick83 hmm dat begreep de klantenservice ook niet dat er pc's zijn zonder wifi-module maar ze zijn er toch echt.

Ok. Nu begrijp ik het. Prima, daar is natuurlijk gewoon een oplossing voor:

https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-archer-t3u-wifi-adapter/9200000103106466/

Steek die in een usb poort en de pc heeft WiFi. 


Waarom heeft ie überhaupt zo'n stokoude pc?

Een pc hoeft helemaal niet stokoud te zijn om geen WiFi te hebben. 


@Christel1111 Voor 3-4 tientjes kan je een 4G dongle kopen. Dat zijn Acatel of Huawei Dongle, precies zoals de KPN Dongles. Voor toekomst van jouw zoon heb je wel dat geld over, denk ik.

Bovendien je kan ook gewoon jouw telefoon gebruiken als hotspot en verbind via bluetooth tetering met jouw PC. Dan kan je zoon bekabeld met jouw PC de internet van de hotspot gebruiken. Je moet natuurlijk internet van jouw PC delen.


Bluetooth is te langzaam @TDN , ik zou voor USB tethering gaan @Christel1111 


@PeterG jouw reactie is er echt 1 van de klantenservice. Je begrijpt toch wel dat ik nu betaal voor iets wat ik niet krijg? En daar hoort KPN naar mijn mening zeer zeker rekening mee te houden. Daarbij is het geen oude PC maar één zelf gebouwde game-computer. 

Bedankt voor alle reacties en ga ook zeker dingen proberen maar ik vind echt dat KPN dit direct op had moeten lossen mij op evt. mogelijkheden had moeten wijzen. Er stonden in verband met mijn verhuizing meerdere mensen bij mijn telefoongesprek waarbij de verbinding werd verbroken, deze hebben over de reactie van mevrouw nog lang nagepraat en deze hebben aangegeven never nooit voor KPN te kiezen. Daarnaast heb ik ook wel meedenkende collega's gehad die vertelde dat het ook een slechte timing was om te verhuizen 🤔

Maar het is opgelost hoop ik met partij waar ik het abonnement heb afgesloten. Deze dachten wel mee...


Ik snap dat de situatie behoorlijk lastig is, zeker in de examen periode. Maar ik ben bang dat KPN hier niks aan kan doen. Je hebt een noodoplossing gekregen: een mobiele data bundel. Hiermee kan je toch online zijn. Het is vervelend dat jouw zoon hiervan geen gebruik kan maken op zijn PC, omdat deze geen wifi module heeft. Maar dat is iets waar KPN niet in kan voorzien. Het is verder aan jou om ervoor te zorgen dat jouw zoon online kan zijn op zijn PC.

Ik snap natuurlijk wel dat je niet wilt betalen voor iets wat je niet kunt gebruiken. Daarom raad ik je aan om contact met ons op te nemen via 0800 0402 wanneer je weer online bent. We kunnen dan kijken hoe lang jij zonder diensten hebt gezeten en kunnen samen kijken naar een passende vergoeding.

Als laatste wil ik nog even melden dat als jouw mobiele data bundel op is, je ook contact met ons kunt opnemen via 0800 0402 voor een verhoging. We vinden het net als jij belangrijk dat je wel online kunt blijven terwijl je wacht op een permanente oplossing.


@Denise van KPN  Fijn dat er in iedergeval een vergoeding tegenover staat voor de ongebruikte diensten. Ik ga zeker contact opnemen en hopelijk ben ik snel online.


Reageer