Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds wij na onze verhuizing van 4,5 jaar geleden terug moesten van glasvezel naar gewoon internet is de kwaliteit van de wifi nooit echt goed geweest. Het valt vaak weg. Ondertussen een nieuw modem (V10a) en 2 superwifipunten verder maar het blijft een probleem. Wifimanager blijft zeggen dat we een prima snelheid hebben (110mbit), maar als ondertussen de wifi wegvalt en mijn telefoon op 4g springt blijft hij zeggen dat de wifi goed is. Ik heb daar zo mijn twijfels bij. 
 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik nu eindelijk eens goede wifi heb die niet om de haverklap uitvalt? Het is geen goedkoop abonnement, ik vind het wel duur als de wifi vaker niet dan wel stabiel is…

 

mvg Lisette

Dan is er dus iets op je netwerk wat uitval veroorzaakt. Kan je iets vertellen over je netwerk?


Onze modem staat in de woonkamer want daar komt de internetkabel binnen. In de meterkast een superwifipunt en op de 1e verdieping een superwifipunt. We gebruiken het internet met 4 mobiele telefoons, regelmatig 2 laptops en er is 1 PS4 in huis maar die wordt niet vaak gebruikt, en die gebruiken we meestal bekabeld. Sinds kort hebben we een smarttv die ook via de wifi werkt. 
 

Het is dus een “gewoon” thuisnetwerk zonder enorme gamingpc’s of thuiswerkplekken.

 

Beantwoord dat uw vraag?


Vallen bekabeld aangesloten apparaten ook weg?

Al eens ingelogd in die v10a om de dsl status te bekijken?


Hoi @Setteke, welkom! Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vragen die Dennis stelt. Het is belangrijk om te weten of het echt de wifi is die wegvalt, of dat er toch met het internet in het geheel iets niet lekker gaat. 


Ik kom er op terug, mijn man is zijn wachtwoord kwijt en moet het even resetten


Nou ingelogd op de modem maar wij hebben geen idee wat het allemaal zegt… maar zo te zien hebben jullie er wel verstand van dus ik hoor graag jullie bevindingen.

 


Oh en ook bekabelde apparaten vallen wel eens weg.


Als bekabelde apparaten ook wel eens wegvallen, dan wijst het toch eerder op een probleem met je aansluiting of je modem. Ik heb een kijkje genomen en ik zie de laatste week niet echt problemen. Daarvoor wel wat verbrekingen. Het handigste in dit geval is dan ook om telefonisch contact op te nemen. De collega die je spreekt kan dan nogmaals de boel doormeten, en de thuissituatie met je bij langs lopen om te zien of daarin iets te verbeteren valt. En als het nodig blijkt, dan kan er ook gelijk een monteur gepland worden.


Als bekabelde apparaten ook wel eens wegvallen, dan wijst het toch eerder op een probleem met je aansluiting of je modem. Ik heb een kijkje genomen en ik zie de laatste week niet echt problemen. Daarvoor wel wat verbrekingen. Het handigste in dit geval is dan ook om telefonisch contact op te nemen. De collega die je spreekt kan dan nogmaals de boel doormeten, en de thuissituatie met je bij langs lopen om te zien of daarin iets te verbeteren valt. En als het nodig blijkt, dan kan er ook gelijk een monteur gepland worden.

 

Dat kan goed kloppen dat het er nu goed uitziet, want we hebben gebeld met de klantenservice en daar zagen ze de verstoringen ook. We hebben een vervangende modem gekregen, de V10 en sindsdien is het goed.

Ik was vergeten het hier te melden.


Ha, ik hoopte al zoiets 🙂 Goed om te horen!