Skip to main content

Goedemorgen,

 

graag jullie advies hoe ik het makkelijkste internet in de mancave kan krijgen.

ik zou graag internet plus een tv ontvanger willen realiseren in de mancave.

 

ik heb al een kabel liggen van de woning naar de cave.

 

ben ik hier de experia wifi bakkie voor nodig om zo wifi te kunnen uitstralen en om een verbinding te maken met de tv ontvanger ? eventueel bedraad naar de tv ontvanger voor een stabiel signaal mits dit mogelijk is?

 

graag jullie hulp, dankje

Hoi @ericwolters 

Ik moest ff Googlen wat een Mancave was, maar ben inmiddels ingelicht :sunglasses:
Ik mag aannemen dat je al een experiabox in huis hebt?
2 x een Experiabox zal niet gaan n.l.
Je sluit die UTP-kabel die je naar de mancave gebracht hebt op een poort van de Experiabox aan. Dan ga je in de mancave een switch plaatsen b.v. deze switch Netgear en daar sluit je dan de TV (via een TV-ontvanger) en het internet op aan. Let wel als je zelf een switch koopt dan moet deze wel IGMP snooping ondersteunen anders krijg je storing. 
En waarom zou je wifi gebruiken als er een kabel ligt wat veel bedrijfszekerder is?

 


super uitgelegd,

de switch heb ik inmiddels besteld.

 

ik zou dan via die switch Netgear er een wifi verdeler er op aan kunnen sluiten om zo een wifi netwerk te kunnen uitzenden.

 

in ieder geval bedankt @huistijger 


super uitgelegd,

de switch heb ik inmiddels besteld.

 

ik zou dan via die switch Netgear er een wifi verdeler er op aan kunnen sluiten om zo een wifi netwerk te kunnen uitzenden.

 

in ieder geval bedankt @huistijger 

Ja dat zou kunnen met die wifi-versterker
Graag gedaan @ericwolters 


@huistijger voldoet die experia wifi aan de eisen dan?

 

Dan bestel ik die ook.

 

Dit voornamelijk voor gasten die komen.

Alvast bedankt


De Experia WiFi kun je prima in deze situatie ook gebruiken. 


Wie Experiabox heeft u? Want mogelijk word WiFi op deze box uitgeschakeld als u een versterker aansluit...