Dit is een enorm lang verhaal aan het worden, maar de tl;dr is dat mijn hele straat rijtjeshuizen afgemonteerd is en de glasvezel abonnementen al beschikbaar hebben, maar bij mij nog steeds het oranje sprietje uit de stoep op de erfgrens ligt.
Via 2 verschillende postcode checkers op kpn.com krijg ik nu te zien dat het respectievelijk binnen 4 weken afgemonteerd wordt óf in december 2026/januari 2027.
Ik ben inmiddels al ruim een jaar bezig om glasvezel binnen te halen.
De KPN klanten service krijgt te zien dat er in de hele wijk geen glasvezel ligt (spoiler: die ligt er wel, zie huisnummers / postcode check directe buren).
Deze gaven aan dat de enige optie die zij misschien nog zagen om een haalbaarheidsonderzoek uit te laten voeren. Alleen die kan ik dus niet aanvragen want website is er van overtuigd dat in de hele wijk geen glasvezel ligt.
KPN network weet het ook allemaal niet en verbind vrijwel direct door naar onderaannemer Alinq.
Over Alinq wil ik het eigenlijk niet eens hebben want die zijn gewoonweg ronduit onbeschoft en ik begrijp toch zelf wel dat als je 100000 aansluitingen aan moet leggen met 100 man dat je dan soms moet wachten en kpn belooft maar van alles (ja dat snap ik, maar 1, niet mijn probleem, ik ben klant van kpn, 2, jullie hebben het in de hele straat aangelegd behalve bij mij en mijn andere buurman die nooit toestemming heeft verleend).
Wat ik van de Alinq meneer wel meekreeg is dat er helemaal geen order bekend was en dat “KPN maar een ticket aan moest maken” alleen KPN service desk heeft geen idee hoe of wat “want het systeem zegt dat er in de hele wijk geen glasvezel ligt”
ik hoop dat hier iemand mee leest die echt wat meer kan of verder kan kijken wat er nu aan de hand gaat en wat er mis gaat. Ik word hier echt een beetje moedeloos van, voel me niet gehoord, van het kastje naar de muur gestuurd en heb niet het gevoel dat iemand me ook maar enigszins verder kan helpen met wat nu het probleem eigenlijk is en wanneer het dan wel opgeleverd kan gaan worden.