Skip to main content
Beantwoord

Hoe kunnen we een oude PTT kast tegen tuinmuur laten verwijderen?

• January 25, 2025
  • 8 reacties
  • 225 keer bekeken

Goedemiddag, 

Graag zouden wij deze oude kast tegen onze tuinmuur laten verwijderen.

Al geruime tijd is hier glasvezel, we vermoeden dat deze kast niet meer in gebruik is.

Hoe kunnen we dit in gang zetten?

Groet,

Mk

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@FamKok20, welkom!

Zoals onze monteur Ik_Combineer al aangeeft:

In deze kast zijn 16 aansluitingen aangesloten alleen er lopen kabels van 80 aansluitingen doorheen, dus tenzij het glasvezel in heel de wijk al is afgesloten zullen er echt nog wel een paar dsl of pstn verbindingen doorheen lopen.

De kans is groot dat er nog actieve verbindingen door die straatkast lopen.

En daarnaast is het ook inderdaad zo dat hij op openbare grond staat. Dus zelfs als hij niet meer in gebruik is, dan zit je alsnog met dat de gemeente dan zou moeten meewerken aan het verwijderen ervan.  Dus ik acht de kans dat deze weg gaat op het moment in ieder geval vrij klein.

Misschien heb je wat aan de suggestie van Ariën. Dan heb je waarschijnlijk sneller geen last meer van de kast dan wachten op verwijderen :)

Als je vindt dat het uitzicht ontsierd wordt, dan kan je er toch ook een paar planten voor plaatsen in jouw tuin? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 25, 2025

Beste ​@FamKok20 ten eerste staat de kast op openbare grond en daar kun jij dus niets mee.

Ten tweede, dat er glasvezel in jouw wijk ligt, wil nog niet zeggen dat die kast buiten gebruik is.

Er kunnen nog best klanten zijn die op koper )xDSL) zitten en het duurt in de regel tot maximaal 3 jaar na aanleg van de glasvezel, dat koper definitief uitgeschakeld wordt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 25, 2025

Beste ​@JanD ,

Dat snap ik zelf ook wel, dat ie op openbare grond staat.

Maar fraai is het niet…

Vandaar mijn vraag..

Hopelijk kan iemand van KPN mij een zinnig antwoord geven

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 25, 2025

Beste ​@JanD ,

Dat snap ik zelf ook wel, dat ie op openbare grond staat.

Maar fraai is het niet…

Vandaar mijn vraag..

Hopelijk kan iemand van KPN mij een zinnig antwoord geven

Beste ​@FamKok20 de 2e en 3e alinea van mijn antwoorden zijn zinnige antwoorden, maar je kunt uiteraard op een bevestiging van ‘hogerhand’ vragen.

Succes.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 25, 2025

Als je vindt dat het uitzicht ontsierd wordt, dan kan je er toch ook een paar planten voor plaatsen in jouw tuin? 

• January 25, 2025

Ik vind dat die er nog best netjes uit ziet. Er zijn zat kasten die er heel wat minder fraai uitzien.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 25, 2025

Je hebt het over een geruime tijd glasvezel. Hoe lang is geruime tijd?

In deze kast zijn 16 aansluitingen aangesloten alleen er lopen kabels van 80 aansluitingen doorheen, dus tenzij het glasvezel in heel de wijk al is afgesloten zullen er echt nog wel een paar dsl of pstn verbindingen doorheen lopen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2025

Hoi ​@FamKok20, welkom!

Zoals onze monteur Ik_Combineer al aangeeft:

De kans is groot dat er nog actieve verbindingen door die straatkast lopen.

En daarnaast is het ook inderdaad zo dat hij op openbare grond staat. Dus zelfs als hij niet meer in gebruik is, dan zit je alsnog met dat de gemeente dan zou moeten meewerken aan het verwijderen ervan.  Dus ik acht de kans dat deze weg gaat op het moment in ieder geval vrij klein.

Misschien heb je wat aan de suggestie van Ariën. Dan heb je waarschijnlijk sneller geen last meer van de kast dan wachten op verwijderen :)

• January 28, 2025

Deze vraag komt hier ook al vaker aan de orde geweest en in bepaalde gevallen werd de kast ook weggehaald.
( en in andere gevallen misschien ook wel  maar lang niet iedereen neemt de moeite om een afloop te melden hier ! )

Zoek eens op STAP 58 kast.

Aan de andere kant, oude dingen worden weer leuk na verloop van tijd er zijn nu ook al mensen die weer porseleinen isolatoren aan hun huis hangen, al dan niet met een stukje draad er aan.