Skip to main content

Hoe lang gaat het nog duren voordat ik over kan stappen op KPN glasvezel internet en tv, de blauwe kabels liggen in de grond en ik betaal al 20 jaar veel te veel door de Ziggo monopolie positie waar de ACM al veel eerder wat aan had moeten doen? Elke maand kost mij eigenlijk €40 omdat ik al zo lang moet wachten, totaal in 20 jaar heeft dat mij €10.000 gekost minimaal.

 

Check jouw glasvezelstatus
 


Ze zeggen dat ze het aan het plannen zijn in Amsterdam, ik heb een maand gelden al mijn email adres opgegeven voor de glasvezel beschikbaarheid, maar daarom mijn vraag hoe lang gaat het duren?

 


“ Op het moment van schrijven (17 november 2023) kunnen zo’n 77.600 gebruik maken van glasvezelinternet als zij dat willen. Dat is zo’n 17 procent van alle huishoudens in Amsterdam. Deze huishoudens concentreren zich wel hoofdzakelijk in bepaalde stadsdelen, namelijk Amsterdam-West en Amsterdam-Oost. Het glasvezelnetwerk is nu gedeeltelijk uitgerold over negen wijken.”

“ Uiteraard wordt er verder gewerkt aan de uitrol van glasvezelinternet over Amsterdam. KPN is voornemens om de komende jaren glasvezelinternet beschikbaar te maken voor 320.000 van de ruim 470.000 huishoudens in Amsterdam.“

“zal meerdere jaren duren voordat het volledig gerealiseerd is.“
Bron en extra informatie: Status aanleg van glasvezel in Amsterdam

De blauwe glasvezelkabel is meestal van Open Dutch Fiber (ODF).
De oranje glasvezelkabel is van KPN.
In Amsterdam gaat inmiddels de straat 1 keer open voor de 2 glasvezelkabels.


Daar ben ik totaal niet blij mee en zal morgen de ACM om uitleg vragen.


Wat verwacht je van de ACM?


Hoe lang gaat het nog duren voordat ik over kan stappen op KPN glasvezel internet en tv, de blauwe kabels liggen in de grond en ik betaal al 20 jaar veel te veel door de Ziggo monopolie positie waar de ACM al veel eerder wat aan had moeten doen? Elke maand kost mij eigenlijk €40 omdat ik al zo lang moet wachten, totaal in 20 jaar heeft dat mij €10.000 gekost minimaal.

 

Aan de andere kant bespaar je heel erg veel geld, omdat je niets hoeft te betalen aan KPN.


Hoe lang gaat het nog duren voordat ik over kan stappen op KPN glasvezel internet en tv, de blauwe kabels liggen in de grond en ik betaal al 20 jaar veel te veel door de Ziggo monopolie positie waar de ACM al veel eerder wat aan had moeten doen? Elke maand kost mij eigenlijk €40 omdat ik al zo lang moet wachten, totaal in 20 jaar heeft dat mij €10.000 gekost minimaal.

 

Aan de andere kant bespaar je heel erg veel geld, omdat je niets hoeft te betalen aan KPN.

Inderdaad, ik zou u adviseren om kpn zo lang mogelijk buiten de deur te houden, scheelt echt veel frustratie. Mvg


Wat verwacht je van de ACM?

ik heb net een klacht ingediend bij de ACM en bij de gemeente Amsterdam dan 83% van de gemeente Amsterdam geen glasvezel mogelijkheid heeft en voor snel bekabeld internet met HD tv zenders aan Ziggo vast zit. Ook meegenomen dat de gemeente Amsterdam in een brief beloofd had dat in 2000 de hele stad glasvezel zou hebben. En dat het nu nog jaren gaat duren is natuurlijk een no go!!. Dus de gemeente moet versneld beslissen en met KPN versneld aanleggen en de monopolie situatie van Ziggo beeindigen. Ook het (glasvezel)netwerk van Ziggo moet openbaar worden voor eerlijke concurentie.


“ Op het moment van schrijven (17 november 2023) kunnen zo’n 77.600 gebruik maken van glasvezelinternet als zij dat willen. Dat is zo’n 17 procent van alle huishoudens in Amsterdam. Deze huishoudens concentreren zich wel hoofdzakelijk in bepaalde stadsdelen, namelijk Amsterdam-West en Amsterdam-Oost. Het glasvezelnetwerk is nu gedeeltelijk uitgerold over negen wijken.”

“ Uiteraard wordt er verder gewerkt aan de uitrol van glasvezelinternet over Amsterdam. KPN is voornemens om de komende jaren glasvezelinternet beschikbaar te maken voor 320.000 van de ruim 470.000 huishoudens in Amsterdam.“

“zal meerdere jaren duren voordat het volledig gerealiseerd is.“
Bron en extra informatie: Status aanleg van glasvezel in Amsterdam

De blauwe glasvezelkabel is meestal van Open Dutch Fiber (ODF).
De oranje glasvezelkabel is van KPN.
In Amsterdam gaat inmiddels de straat 1 keer open voor de 2 glasvezelkabels.

Ik ben niet zeker of er 2 kabels bij mij de straat in gegaan zijn maar wel zeker van de blauwe.
Op de site van ODF zeiden ze na de postcode check dat in het 4e kwartaal van 2024 er een gratis aansluiting gemaakt kan worden op mijn adres.


Waarom geen DSL-aansluiting aanvragen bij KPN ?

Neem aan dat je woning toch wel een koperaansluiting heeft van KPN ?

 

Ook met DSL is HD-tv en snel internet toch beschikbaar ?


Waarom geen DSL-aansluiting aanvragen bij KPN ?

Neem aan dat je woning toch wel een koperaansluiting heeft van KPN ?

 

Ook met DSL is HD-tv en snel internet toch beschikbaar ?

 

omdat ik dan slechts 28MBit/s DL kan halen met een mega lage upload, snel internet is dan niet beschikbaar. Voor alles sneller dan 28 ben ik aan de Ziggo monopolie situatie toegewezen.
De maximaal haalbare snelheid op je adres is 28 Mbit/s DL 5 Mbit/s UL

 


Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij Radar tv programma over de monopolie van de afgelopen 21 jaar van Ziggo voor 83% van de Amsterdammers als ze sneller dan 200MBit/s DL willen met tv zenders.


Leuk dat je er zo aktief mee bezig bent maar het gaat natuurlijk niks opleveren.  Maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan😉


Zou je, voor mensen in een vergelijkbare situatie jou bezwaar brieven oid hier willen posten?


Leuk dat je er zo aktief mee bezig bent maar het gaat natuurlijk niks opleveren.  Maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan😉

ik hoop dat mijn actie wel iets gaat opleveren maar ben er ook wel achter dat ik gewoon de komende jaren nog aan Ziggo vastzit. In mei van vakantiegeld een UHD tv kopen en dan kan ik gewoon mijn huidige abbo behouden en bij Ziggo blijven tot ik ooit kan gaan overstappen elk jaar wat mij dan ook telkens de jaarlijkse bonus oplevert van overstappen. Dan van kpn naar ziggo elk jaar.

 


Zou je, voor mensen in een vergelijkbare situatie jou bezwaar brieven oid hier willen posten?

ik weet niet of mijn bezwaar brieven met spelling fouten en niet geheel correct Nederlands ideaal daarvoor zijn.

 


Alles helpt natuurlijk voor iemand die iets dergelijks wil doen. Maar als je niet wilt houdt het op.


Alles helpt natuurlijk voor iemand die iets dergelijks wil doen. Maar als je niet wilt houdt het op.

Ik kan ook nu niet bij mijn ingezonden stukken komen . Ik wil ze in principe wel delen!


We wachten nog steeds.