Skip to main content

Ik heb 3 super WiFi boosters maar ontvangst niet ideaal. Ik heb glasvezel en abonnement 100Mb. Altijd wel wat dataverlies bij WiFi maar wordt het beter als ik upgrade naar 200Mb? Ik overweeg ook om een super WiFi booster aan een kabel te koppelen. Kan dat? Dus kabel in het modem en kabel op de booster (Ethernet poort).

Als je de 2.4Ghz band gebruikt zal je nooit meer krijgen dan rond de 70. Vertel eens wat meer. Welk modem heb je en wat verwacht je qua snelheid van wifi?


Ik heb een KPN box 12 geleverd gekregen en deze is in Frankrijk gemaakt door Sagemcom. Ik wil daarnaast weten of ik mijn WiFi booster van KPN op kabel kan aansluiten 


Wil je het maximale eruit halen dan sluit je de WiFi versterkers aan met een kabel op het modem.  De WiFi van het modem MOET uit. 


En dan functioneren de WiFi boosters wel draadloos ?


Ik heb een KPN box 12 geleverd gekregen ...

Daarop zou er sowieso 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten moeten zijn. Anders werken ze niet.


Even voor mijzelf een samenvatting:

  1. alle kabels in modem
  2. alle WiFi boosters aansluiten via ethernet ingang op de kabel naar modem
  3. de boosters dienen dan als WiFi toegangspunt 
  4. WiFi op modem dan uitschakelen? Ja of neen?

Hoi @FopS, welkom op het forum. Als aanvulling op de antwoorden van Nick en Joep kan je het volgende topic ook even doornemen: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Daar wordt alles over de installatie en het gebruik van de SuperWifi-punten uitgelegd, jouw vragen worden daar ook beantwoord :slight_smile:


Hoi @FopS, welkom op het forum. Als aanvulling op de antwoorden van Nick en Joep kan je het volgende topic ook even doornemen: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Daar wordt alles over de installatie en het gebruik van de SuperWifi-punten uitgelegd, jouw vragen worden daar ook beantwoord :slight_smile:

Dank, maar doorgelezen en het is mij nog niet duidelijk of als ik de super WiFi punten bedraad aansluit of ze dan ook blijven functioneren als WiFi punt 

Als dat zo is kan ik namelijk een prima WiFi netwerk in mijn huis maken. En als dat zo is moet de WiFi op de modem dan aan blijven staan ?


Hoi @FopS, welkom op het forum. Als aanvulling op de antwoorden van Nick en Joep kan je het volgende topic ook even doornemen: KPN SuperWifi: installatie en gebruik. Daar wordt alles over de installatie en het gebruik van de SuperWifi-punten uitgelegd, jouw vragen worden daar ook beantwoord :slight_smile:

Dank, maar doorgelezen en het is mij nog niet duidelijk of als ik de super WiFi punten bedraad aansluit of ze dan ook blijven functioneren als WiFi punt 

Als dat zo is kan ik namelijk een prima WiFi netwerk in mijn huis maken. En als dat zo is moet de WiFi op de modem dan aan blijven staan ?

Het zou echt heel simpel moeten zijn. Drie super wifi's met een kabel aansluiten op het modem.  De WiFi van het modem uitzetten en je hebt één groot WiFi netwerk. Maw je loopt door het gele huis zonder dat je merkt dat je van het ene wifipunt naar het andere gaat. 


Top, dank je wel. Ik ga het zo doen en dan ga ik ervan uit dat ik een prima werkend WiFi netwerk in huis heb