Skip to main content

Ik zou graag betere wifi hebben op de derde verdieping ik heb zo'n witte wifi versterker en een draadloze verbindingsset maat de verbindinsset bij het model blijft rood branden waardoor het overal pet is en het witte kastje brand een blauwe en een oranje lamp zelf na 10x resetten wat doe ik verkeerd

 

@Syllevje Welkom op het forum. 

Als ik het goed begrijp wil je een Superwifi punt aansluiten op een draadloze verbinding set. 

Dit is niet een combinatie die ik per se zou aanraden. Een draadloze verbinding set is erg gevoelig voor storingen.

Waardoor het Superwifi punt dus minder goed zou kunnen werken. 

Een blauw en oranje lampje geven aan dat de verbinding inderdaad niet optimaal werkt. 

Optimaal zou zijn om de versterker op een gunstige plek in de woning bekabeld aan te sluiten. 

Mocht dat geen optie zijn zou ik adviseren de handleiding voor installatie van Superwifi te volgen. 


Ik heb op advies van de kpn 3 draadloze verbindingsblokjes 1x rechtstreeks stopcontact muur en op het modem en op de eerste en tweede verdieping verbonden met een witte wifi kastje op eerste verdieping is storing op 2e verdieping geen bereik 

 

De draadloze verbindingsset brand beneden rechtstreeks op het modem altijd rood


@Syllevje Als ik het goed begrijp heb je dus drie DVS adapters. 

Deze zijn in principe bedoelt om "draadloos" tv te kunnen kijken. 

Op deze adapters wil je dan graag de Superwifi punten aansluiten? Klopt dat ook? 

Aansluiten op deze manier zou ik zelf afraden. Omdat dit een heel storingsgevoelig geheel kan worden. 

Vooral als er bijvoorbeeld sprake is van zonnepanelen, led verlichting of bijvoorbeeld dimmers. Deze apparaten kunnen het elektriciteitsnetwerk in je woning verstoren. Waardoor de adapters minder goed werken. 

 

Toch is aansluiten op deze manier in praktijk wel mogelijk. Had je het topic over het aansluiten van de Superwifi al eens doorgenomen? 


 


Ik heb geen super wifi ik heb 3 van deze dingen geen zonnepanelen geen led  verlichting en geen dimmers

 

Dit is een keer aangesloten door een kpn monteur

Dus draadlozeverbindset in de muur draad naar wifi versterker dan in kpn decoder

 

Draad van modem naar wifi versterker

 

Maar de draadloze verbindingset blijft rood


@Syllevje  Zie onderstaande link om de experia wifi te installeren

 

 


Sorry hoor maar dit is allemaal al 10x gedaan maar de dvs1200 blijft rood dus dan doet de rest het ook niet


De DVS 1200 is echt iets anders dan de experia Wifi die jezelf als afbeelding hierboven hebt neergezet, haal die dvs 1200 er eens tussenuit en gebruik alleeen de 2 experia's.

Welk modem gebruik je precies 


@Syllevje  Zie onderstaande link om de experia wifi te installeren

 

 

Dit is geen Experiawifi 

 

 

Dit is een vrij oude wifiversterker van KPN. Deze werkt niet zo handig als de huidige Superwifi’s doen, en de Experiawifi's deden. Daarmee bedoeling het naadloze overschakelen van modem  aar versterker. Maar hij kan prima werken.

Versterkers via DVS aansluiten is nooit aan te raden. Dat is 1.

Aan de lampjes te zien, werkt hij nu draadloos, via 2,4ghz, dus niet optimaal. Probeer hem eens een verdieping lager te zetten, zonder DVS, en kijk dan of beide lampjes blauw worden.

Als je toch de DVS stekker wil gebruiken. Breng ze dan allemaal naar beneden, steek ze in elkaar, en druk dan knopje erop in en tel tot 4. Kijk of ze alle 3 wit worden. Dan zijn ze gekoppeld. Daarna weer boven aansluiten 

 


Als ze allemaal uit het stopcontact zijn is degene die beneden is nog steeds rood dus kan ik die andere niet koppelen want die blijven rood

 

Mijn vraag hoe ik met de minste kosten toch goede wifi kan krijgen op 3 verdiepingen


Ouders draden trekken is niet meer van deze tijd


Als ze allemaal uit het stopcontact zijn is degene die beneden is nog steeds rood dus kan ik die andere niet koppelen want die blijven rood

 

 

Zit die zeker weten goed aangesloten met een kabel op een gele poort van het modem?

 


Ja idd


@Syllevje

Je vroeg hoe we met zo weinig mogelijk kosten alles klaar kunnen hebben. En het makkelijkste antwoord is toch SuperWifi aan te schaffen. Het liefst met korting via de Wifi Manager.

Er zijn nu 5 apparaten die het werk doen dat 2 SuperWifi versterkers voor je kunnen doen. Waarbij ook nog eens de SuperWifi is ontworpen om dat werk te doen.

Ook is de huidige apparatuur wat ouder. Vooral de Arcadyan versterkers. Dit is het beste advies dat ik je kan geven in deze. Ik denk dat dit aan het eind van de rit een stuk meer gemak en zorgeloos wifi signaal oplevert. 

 

Ook geef je aan dat een monteur dit destijds heeft aangesloten. Deze wifi versterkers verkopen wij echter al een tijdje niet meer. Weet je nog hoe lang dit ongeveer geleden is? 

En lukt het wel om de draadloze verbinding set werkend te krijgen zonder de wifi versterkers aangesloten? 

Wil je toch met de Arcadyan versterkers en de DVS verbinding krijgen, dan kunnen we het best beginnen met alleen de DVS. Door die goed te koppelen. Ga hiervoor eerst naar de Devolo cockpit en download de laatste firmware update. (https://www.devolo.nl/devolo-cockpit).

Vervolgens koppel je de devolo https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm). En laat die draaien zonder de Arcadyan versterkers. Pas als dit goed gaat reset je de Arcadyan versterkers en sluit je deze 1 voor 1 aan.


Ok ik ga dit proberen en laat weten of het gelukt is, alvast bedankt


Ouders draden trekken is niet meer van deze tijd

Dan moet ik je wakker schudden: een kabel is nog altijd de enige stabiele manier om overal goed internet te krijgen. Alleen de laatste 5-7 meter kun je prima met wifi doen, mits er niets substantieels tussen zit. 
 


Â