Skip to main content

Goedemiddag,

Ik vroeg mij af hoe ik de aansluitdoos moet verbinden. Volgens de handleiding zijn er 2 losse draadjes te vinden bij de isra 1 aansluitpunt. Hoe nu verder?

 

@EricvHoff 

1A Rood en 1B Blouw is een lijn

mocht die daarop niet werken dan is het 2A Orange 2B Wit

 


Hallo, 

Bedankt voor reactie.

De blauwe en rode lijn gaan direct door naar boven. Draden zijn niet vrij.


Waar gaat die grijze kabel aan de bovenzijde naar toe?
Naar een aansluitpunt verderop in jouw woning? Wat zit daar op aangesloten?

Het modem moet op het ISRA-1 punt aangesloten worden. Meestal op 1A rood en 1B blauw.

Zie hier mijn aansluitpunt, waarvan ik (vóór glasvezel) jarenlang gebruik heb gemaakt.

 


De grijze kabel gaat ergens naar boven. Niet goed te zien. Ik heb nogmaals alle kamers bekeken. Enige aansluiting woonkamer voor telefoon en tv zie foto.

Groeten Eric


@EricvHoff gebruik je hem boven nog de aansluiting?

zo niet dan kun je hem in de meterkast loskoppelen en daar de aansluitdoos monteren 


De woning is gelijkvloers. Gaat om een verhuizing. 

Dus als ik het goed begrijp de grijze kabel die naar naar boven gaat loskoppen isra 1. en aansluitdoos  koppelen aan isra 1. Klopt dit?

Met vriendelijke groet, Eric

 


Ja dat klopt @EricvHoff . Zie mijn foto als voorbeeld.


Top dan ga ik ermee aan de slag. Dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet, Eric


@EricvHoff je kunt hem daar loskoppelen maar je kan het ook boven aansluiten 

maar het advies is zo dicht mogelijk bij de ISRA en met een kabeltje van minimaal 0,5 tot 1,50 meter aan te sluiten ( dit in verband storingen te verminderen ) 


Ok dank voor het advies.


@EricvHoff is het nog gelukt om alles aan te sluiten?


@EricvHoff is het nog gelukt om alles aan te sluiten?

Ik ben ook even nieuwsgierig of het allemaal gelukt is. Als we nog iets kunnen doen laat het dan weten! 


Ik laat het jullie weten.

Met vriendelijke groet,

Eric


Top dan wens ik je voor nu een fijne dag Eric.


Ik ben aan de slag gegaan en loop tegen het volgende probleem aan. Er is geen stopcontact in de meterkast. Hier kwam ik pas achter nadat ik de dunne grijze kabel had gestript.

Verlengsnoer is geen optie gezien de indeling van de woning.

Ik heb de modem aangesloten via de telefoonverbinding woonkamer om te kijken of er een signaal is. Het groene lampje (internet) blijft snel knipperen.  Zijn er wellicht nog andere opties?

Met vriendelijke groet,

Eric

 


Zijn er wellicht nog andere opties?

Als je een nieuwe klant bent, een gratis monteur laten komen.

Ben je een bestaande klant, moet je er voor betalen.

In het 1e geval is het een installatiemonteur

In het 2e geval is het een storingsmonteur @EricvHoff 


Ik ben aan de slag gegaan en loop tegen het volgende probleem aan. Er is geen stopcontact in de meterkast. Hier kwam ik pas achter nadat ik de dunne grijze kabel had gestript.

Verlengsnoer is geen optie gezien de indeling van de woning.

Ik heb de modem aangesloten via de telefoonverbinding woonkamer om te kijken of er een signaal is. Het groene lampje (internet) blijft snel knipperen.  Zijn er wellicht nog andere opties?

Met vriendelijke groet,

Eric

 

@EricvHoff dan zou ik hem in de woonkamer aangesloten laten

het groene knipperde internet is dat, Jouw modem maakt verbinding met het KPN netwerk

zie ook op deze pagina Apparaathulp KPN Box - KPN Box 12 - Ontdek het modem - Uitleg: lampjes, knoppen en poorten | KPN


Dank voor de reacties.

@Francois  Ik heb geen internetverbinding. Ik heb de pagina bekeken, maar ik ontvang wisselende info. Zie deze pagina 

 


Hoi @EricvHoff , heb je deze aansluiting in de kamer al eens opengemaakt?

Zitten daarin de kabels goed aangesloten? Rood links en blauw rechtsboven.

 


Hoi @RBxx  ,nee nog niet, ga ik doen. Dank voor de tip.

Update: ik heb contact gehad met KPN over dit probeem. Ook gemeld dat er geen stopcontact in de meterkast zit. Ik kreeg te horen dat ze niks gaan doen en dat ik het zelf moet oplossen. Gevalletje pech!


Ik heb alleen een internet pakket. Weet iemand of dit opzegbaar is binnen 14 dagen?

Met vriendelijke groet,

Eric


Ik heb alleen een internet pakket. Weet iemand of dit opzegbaar is binnen 14 dagen?

Met vriendelijke groet,

Eric

Ja @EricvHoff 


Hoi @RBxx  ,nee nog niet, ga ik doen. Dank voor de tip.

Update: ik heb contact gehad met KPN over dit probeem. Ook gemeld dat er geen stopcontact in de meterkast zit. Ik kreeg te horen dat ze niks gaan doen en dat ik het zelf moet oplossen. Gevalletje pech!

Vreemde reactie van KPN @EricvHoff . Ben je een nieuwe klant en lukt het aansluiten niet, dan kan je een beroep doen op de hulp van een installatiemonteur.

Terugkomend op de aansluiting. Is de aansluiting in de meterkast in orde? Je schreef “heb dunne grijze kabel gestript”. Heb je die weer goed aangesloten? Laat eens een foto zien van het binnenwerk van de aansluiting in de woonkamer.

Welk modem heb je? Weet je of er bij jou pairbonding actief is om voldoende snelheid te verkrijgen? Dan is er zeker een monteur nodig om de verbinding aan te passen.


@RBxx  Ik vind de houding van KPN merkwaardig. De medewerker gaf aan dat ze gericht zijn op glasvezel en geen monteurs meer sturen voor dsl. Ook geen betaalde monteur, omdat ze niet bevoegd zijn. Ik moest zelf maar een monteur regelen.

Volgens de pagina van KPN zijn de monteurs wel bevoegd. Dus veel tegenstrijdige berichten.

Ik waarder het meedenken. Ik zit alleen met een klein dilemma. Vandaag laatste dag om het contract op te zeggen. Morgen pas weer terug in het huis. Ik heb geen garantie dat ik het werkend krijg en KPN werkt totaal niet mee.


Ok @EricvHoff , blijft vreemd. Heb je gebeld met 0800-0402? Is er dan al KPN glasvezel in jouw woonplaats?

Ik begrijp je dilemma. Daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Laat maar horen als je toch nog verdere hulp wil hebben bij het aansluiten.


Reageer