Skip to main content

Goedemiddag,

Ik vroeg mij af hoe ik de aansluitdoos moet verbinden. Volgens de handleiding zijn er 2 losse draadjes te vinden bij de isra 1 aansluitpunt. Hoe nu verder?

 

@RBxx Nee glasvezel staat gepland voor maart volgend jaar. Mijn contract gaat dan over naar glasvezel.

Ik heb inmiddels een andere medewerker gesproken en die heeft wel een monteur kunnen regelen. Als het goed is plaatst hij een stopcontact in de meterkast. Hij komt morgen langs. To be continued.


@RBxx Nee glasvezel staat gepland voor maart volgend jaar. Mijn contract gaat dan over naar glasvezel.

Ik heb inmiddels een andere medewerker gesproken en die heeft wel een monteur kunnen regelen. Als het goed is plaatst hij een stopcontact in de meterkast. Hij komt morgen langs. To be continued.

dan word dit ieder geval eens goed nagekeken waar het mis gaat en word het goed aangesloten zo als het hoort ;) 


Goeie zaak @EricvHoff , ik snapte al niet waarom de eerste medewerker zo moeilijk deed.

Als het goed is plaatst hij een stopcontact in de meterkast. Hij komt morgen langs. To be continued.

Mooi, dan kan t.z.t. (naast het modem) ook het glasvezelkastje daar gebruik van maken.


Wat een rare reactie van de klantenservice Eric. Ik zou toch even aandringen op een installatie monteur en dan navragen wat de opties zijn qua aansluiten. 


Ik had eerder de verbinding weer hersteld (gestripte grijze kabel) en de modem uitgeprobeerd in de woonkamer. Nog steeds een snel groen knipperend lampje zonder internet. 

De monteur gaf aan dat de modem ook in de woonkamer geplaatst zou kunnen worden zonder veel verlies. Dit heeft hij gemeten. Hij gaf ook aan dat ze een netwerkkabel kunnen aanleggen voor glasvezel en daardoor geen stopcontact nodig is in de meterkast.

Vanwege de storing heeft hij de grijze dunne kabel opnieuw gestript en verbonden (op de professionele manier). Geen resultaat.

Na veel testen moest hij uiteindelijk een poort switchen ergens in een centrale kast. Hij gaf aan dat 1 van de 2 verbindingen een zwak signaal doorgaf. Na een uur eindelijk verbinding. 

Hopelijk dat straks met het aansluiten van het glasvezelnetwerk het iets relaxter aan toe gaat.

@Remco van KPN @Francois @RBxx @JanD   Nogmaals bedankt voor alle tips!


@EricvHoff  mooi dat het opgelost is veel internet plezier 


Reageer