Skip to main content

Vandaag heb ik de modem binnen gekregen. Ik heb het aansluitpunt gevonden in onze woning maar zou niet weten hoe ik dit moet aansluiten. Kan iemand helpen?

Ik zie verschillende kleuren kabels. Welke hoort waar? Van kpn heb ik een doos gekregen met een kabel waar vier dunnen kabel uit komen blauw- wit blauw- oranje- wit oranje


Kun je eens een foto plaatsen @Hana18 van die doos?


@N.N. Jazeker! Hierbij twee Foto's. Van eentje denk ik dat het ' t aansluitpunt moet zijn en de andere heb ik van kpn ontvangen.


Op de onderste foto hoort een afdekkapje over de aansluiting te zitten en kun je een RJ11kabel oftewel telefoonkabel in de bovenste aansluiting steken tot je een klik voelt en hoort en het andere deel van de kabel steek je in de DSL aansluiting van de modem en heb je het los meegeleverde deel niet nodig als het goed is @Hana18 


Dat doosje eraf halen en die nieuwe die je gekregen hebt op dezelfde plek schoeven. De kabel die er nu inzit eruit halen, en die 4 kleuren alle 4 de topjes eraf knippen zodat de even lang zijn en niet meer gestript. 

Zet de zwarte blokjes in dat nieuw doosje open en druk van links naar rechts rood, blauw, oranje wit in de a b en a b. dusdanig ver dat je het kleurtje ziet door die kleine opening. Blokjes goed dichtdraaien en klepje erop. 

 

Als het niet lukt, wat ik goed begrijp als je dit nooit doet, gewoon een monteur laten komen omdat je verbinding niet werkt.


@DennisA78 Hi, bedankt voor de uitleg. Dit heb ik nooit gedaan inderdaad dus snap even niet wat je precies bedoeld. Welke kabel moet ik eruit halen?

Ik heb het doosje van kpn geopend en de vier kabels zitten er al in. Welke kabels moet ik nou precies indrukken?

 


Die hele kabel. Dus die 4 blokjes, waar de cijfers en letters op staan, open zetten en alle draadjes loshalen. Die hele kabel heb je niet nodig.

Het doosje monteer je vervolgens op de plek van dat andere doosje wat je liet zien.


 

@Hana18

op deze manier. rood en blauw bij elkaar op 3 en 4. en dan oranje en wit bij elkaar op de andere 3 en 4.

zorgen dat je de zwarte lipjes ver genoeg open hebt als je draadjes erin doet. en de draadjes ver genoeg aandrukken. dan de zwarte lipjes weer goed aandrukken dat ze helemaal dicht zijn.


@joey92 Zojuist geprobeerd, maar ik zie de kleuren niet van de kabels zoals op de foto bij de zwarte blokjes. Moet ik de kabels helemaal afknippen tot er geen draad meer uitsteekt?

 


De blokjes open klappen. Dan schuiven de draadjes wel verder.

 

 

En de ykabel even met wit in de linker, blauw in rechter.

Andere kant in modem en kijken of die de verbinding binnenkrijgt.


Welkom op de community @Hana18. Je bent al goed op weg geholpen zo te zien. Is het gelukt om het aan te sluiten en werkt de verbinding nu?


Ja, het is gelukt! Bedankt. Wat ik wel vreemd vindt is dat ik wel verbonden ben met internet maar het service lampje brandt nog steeds oranje? Is dat normaal? Ik heb ook een wifi versterker bij mijn pakket besteld, moet die aangesloten blijven met de modem? 


Ja, het is gelukt! Bedankt. Wat ik wel vreemd vindt is dat ik wel verbonden ben met internet maar het service lampje brandt nog steeds oranje? Is dat normaal?

Branden beide L1 en L2 lampjes aan de kant waar de stroomadapter in gaat?

 

Ik heb ook een wifi versterker bij mijn pakket besteld, moet die aangesloten blijven met de modem? 

Een Superwifi? Ja, in combinatie met een v10 moet er eentje altijd bekabeld aangesloten blijven aan de v10. De wifi van de v10 schakelt als het goed is vanzelf uit (lampje wifi uit) Een evt 2e Superwifi kun je wél draadloos elders plaatsen.


Het servicelampje gaat over meerdere dingen, als iets daarvan niet in je abonnement zit (zoals telefonie) kan die oranje branden. Het kan ook zijn dat de lampjes bij de poorten die Dennis noemt niet branden.


@DennisA78 Ja, beide lampen branden groen.

Ik heb inderdaad een super WiFi, ik dacht dat die ook draadloos kon worden aangesloten. Bedankt in iedere geval voor alle hulp.


Reageer