Skip to main content
Beantwoord

Hoe neem ik de glasvezel in gebruik?

• August 18, 2025
  • 4 reacties
  • 109 keer bekeken

Dit voorjaar is glasvezel in onze straat aangelegd en een paar weken geleden heeft een monteur dit ook in huis aangesloten. 
Helaas kunnen we nog geen gebruik maken van de glasvezel want we hebben nog geen aansluitpakket ontvangen waarmee we de modem (KPN box 12) op de glasvezel kunnen aansluiten.

Wanneer krijgen we dat pakket, gaat dat automatisch of moeten we het zelf aanvragen? Ik kan er helaas niets over vinden.

Vriendelijke groet,

Arjanne

Beste antwoord door Bastiaan Sahetapy

Hi ​@Arjanne71

Ik zie dat ​@JanD je al wat op weg heeft geholpen. Echter, wanneer de glasvezel in de meterkast zit, kan het zijn dat de werkzaamheden in de straat nog niet zijn afgerond! Wanneer je al klant bij ons bent krijg je vanzelf bericht over het aansluiten van de glasvezel, of indien nodig komt er een monteur. 

Het makkelijkst is om dit bericht even af te wachten!

Groet,

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 18, 2025

Beste ​@Arjanne71 als je al klant bent van kPN en nu van de koperlijn gebruik maakt, kun je KPN gewoon bellen met het verzoek je om te zetten of te migreren naar glasvezel, dan wordt e.e.a. in gang gezet via 0800 0402, X of Facebook.

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Arjanne71

Ik zie dat ​@JanD je al wat op weg heeft geholpen. Echter, wanneer de glasvezel in de meterkast zit, kan het zijn dat de werkzaamheden in de straat nog niet zijn afgerond! Wanneer je al klant bij ons bent krijg je vanzelf bericht over het aansluiten van de glasvezel, of indien nodig komt er een monteur. 

Het makkelijkst is om dit bericht even af te wachten!

Groet,

• August 19, 2025

Voor meer info kun je dit topic nog lezen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Ik vrees dat ik dan nog even moet wachten, er steken hier nog overal oranje draadjes tussen de straatstenen uit. 

Ik wacht het eerst even af. Bedankt voor jullie hulp!