Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag mijn wifikanaal aanpassen. Hij staat nu op kanaal 1 en ik wil hem hebben op kanaal 14. Via de servicetool kan ik helemaal niks. Hij test mijn gegevens en zegt dat ie op automatisch staat, beter kan bijna niet.

En dat bepaal ik dus graag zelf, want 47 mbps vind ik niet top, als ik op 100 mbps zou moeten zitten.

Dus hoe kan ik dit zelf aanpassen, want automatisch is geen optie, want dan zit ie met de hele buurt op het zelfde kanaal.

Dan zal je in moeten loggen in het modem. Verwacht er geen wonderen van. Misschien dat je snelheid iets omhoog gaat als je dichtbij het modem zit. Welk type modem heb je?


Ik heb de nieuwe kpn 12 box


Welke snelheid heb je als je met een bekabelde pc of laptop direct op het modem meet?


Hallo @babsje , kanaal 13 is het hoogste kanaal in NL.

 


Ik heb geen bekabelde pc/laptop. De laptop is juist degene die goede wifi moet hebben ivm thuiswerk. En we zitten net in een nieuwe nieuwbouwhuis en hebben nog geen vaste werkplek in huis gecreëerd. Verder zijn de tv, en tv ontvangers van KPN wel bekabeld via UTP aansluitingen. 

 

Maar voorheen kon je via de servicetool in no time je kanaal aanpassen?


@JanD de wifi analyzer geeft 14 kanalen aan


@JanD de wifi analyzer geeft 14 kanalen aan

Hallo @babsje , dat klopt, internationaal, maar in NL alleen tem kanaal 13.

 


@JanD ok, dan wil ik kanaal 11 😉


Hi @babsje, jammer dat het niet lukt via de servicetool!

Gelukkig is het ook mogelijk om handmatig het kanaal te wijzigen :slight_smile: Laat je weten of het via deze instructies is gelukt? Je mag het advies over ‘automatisch’ uiteraard negeren :wink:


Hij staat inmiddels op een ander wifi kanaal. Ik heb ook maar 3 TP link deco's  in mijn huis neergezet. Nieuwbouw woning, is niet al te best met de kwaliteit van de wifi. Maar ik zou beneden met KPN toch de 100 mbps moeten halen aangezien de modem beneden staat. Het wisselt nogal. Een paar uur gelden ruim over de 100 mbps, nu weer 48 mbps. Vind het nogal vreemd dat het zo wisselt. Nu zijn de tv, tv ontvanger en xbox gewoon bekabeld, dus voor die apparaten maakt het niet uit.


Ik zit het topic door te lezen ... wat al 7 dagen oud is ... en in uw laatste reactie van 7 minuten geleden heeft u opeens Deco's? 😳 daar begint u nu pas over? 🙈