Skip to main content

Hallo,

In de meterkast zit het isra punt van de glasvezel verbinding die met een utp kabel verbonden is met het modem (so far so good). Maar in de woonkamer zit een wandcontactdoos (met kpn logo) waar je ook glasvezelkabels in kan doen.

Ik snap alleen niet hoe ik mijn internetverbinding kan aansluiten op deze wandcontactdoos, want als ik het modem op deze manier probeer aan te sluiten heb ik geen verbinding meer.

Ik heb dus even meer inzicht nodig 🤣 kan iemand me verder helpen?

 

Wens = modem in de woonkamer.

Alvast bedankt!

Groet, Iris

Bovenstaande afbeelding is een ‘oud’ koper-aansluitpunt en als jij reeds glasvezel hebt, zoals je schrijft @Truus832 is dat punt nu onbruikbaar geworden.

Als je glasvezelaansluiting in de meterkast zit en je wilt je modem/router in de woonkamer plaatsen, dat kan dat uiteraard.

Je moet dan (laten) zorgen dat er een netwerkkabel (LAN-kabel), kwaliteit minimaal CAT5e naar je huiskamer gaat en daar op je modem/router aansluit.

 


Hoi @Truus832 
ik denk dat het voor jou het beste is om gelijk een monteur te vragen die maakt het piekfijn voor je in orde. Er moet alleen een nieuw aansluitpunt in.
Je kunt n.l dezelfde aansluiting gebruiken, maar die moet dan wel op het glasvezel aangesloten worden en dit kun je wel door een monteur laten doen.
Bel met 0800 0402 en regel dit.


Hoi @Truus832 
ik denk dat het voor jou het beste is om gelijk een monteur te vragen die maakt het piekfijn voor je in orde. Er moet alleen een nieuw aansluitpunt in.
Je kunt n.l dezelfde aansluiting gebruiken, maar die moet dan wel op het glasvezel aangesloten worden en dit kun je wel door een monteur laten doen.
Bel met 0800 0402 en regel dit.

Hoopte het zelf te kunnen doen, want 75 euro voor een monteur vind ik een beetje zonde 😞 verhuizen is al duur genoeg.

 

Maar dank voor de tips ❤️


Hoi @Truus832 
ik denk dat het voor jou het beste is om gelijk een monteur te vragen die maakt het piekfijn voor je in orde. Er moet alleen een nieuw aansluitpunt in.
Je kunt n.l dezelfde aansluiting gebruiken, maar die moet dan wel op het glasvezel aangesloten worden en dit kun je wel door een monteur laten doen.
Bel met 0800 0402 en regel dit.

Hoopte het zelf te kunnen doen, want 75 euro voor een monteur vind ik een beetje zonde 😞 verhuizen is al duur genoeg.

 

Maar dank voor de tips ❤️

Als het jou zelf niet lukt, is een installatiemonteur gratis.  Hierbij wel de kanttekening dat doortrekken naar een praktischer plek, niet onder die gratis service valt. Het gaat er dan puur om dat het jou zelf niet lukt om je diensten te activeren.