Skip to main content
Beantwoord

Hoe sluit ik een PTT-aansluiting aan?

• April 8, 2026
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@vTIMve 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen bestaat PTT al lange tijd niet meer, het is al lange tijd KPN.

In jouw geval zou ik een installatiemonteur laten komen, deze kan alles keurig en netjes aansluiten en het aansluitpunt op de foto vernieuwen voor een nieuw aansluitpunt.
Omdat je contract pas op 14 april 2026 ingaat bij KPN, kun je vanaf die datum een installatiemonteur inplannen, om alles te komen aansluiten.
Hij checkt dan gelijk of de lijn naar je woning goed werkt en je tevens een goed signaal binnen krijgt.

Je kunt zelf een afspraak inplannen voor een installatiemonteur voor 14 april 2026 of een dag later.
Klik hiervoor op de volgende link:

Je hebt wel een KPN ID nodig om deze afspraak te maken.
Die heb je als je een Mijn KPN account aanmaakt, waar je ook de bestelling kunt volgen.

Je KPN ID is het e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord voor je Mijn KPN account en app.

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2026

Ik heb deze aansluiting. Ene keer krijg ik te horen van de klanten service dat het moet omgebouwd worden en dan ander zegt je mist onderdelen. Ook al moet het gratis omgebouwd worden moet ik wachten tot 14 april als je contract in gaat om een afspraak te maken hoe zit dat?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@vTIMve 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen bestaat PTT al lange tijd niet meer, het is al lange tijd KPN.

In jouw geval zou ik een installatiemonteur laten komen, deze kan alles keurig en netjes aansluiten en het aansluitpunt op de foto vernieuwen voor een nieuw aansluitpunt.
Omdat je contract pas op 14 april 2026 ingaat bij KPN, kun je vanaf die datum een installatiemonteur inplannen, om alles te komen aansluiten.
Hij checkt dan gelijk of de lijn naar je woning goed werkt en je tevens een goed signaal binnen krijgt.

Je kunt zelf een afspraak inplannen voor een installatiemonteur voor 14 april 2026 of een dag later.
Klik hiervoor op de volgende link:

Je hebt wel een KPN ID nodig om deze afspraak te maken.
Die heb je als je een Mijn KPN account aanmaakt, waar je ook de bestelling kunt volgen.

Je KPN ID is het e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord voor je Mijn KPN account en app.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 8, 2026

Dat ​@vTIMve de naam PTT noemt vond ik niet vreemd, die naam staat immers duidelijk vermeld op de oudere apparatuur ​@Michel.uit.Arnhem .

@vTIMve zal echt wel weten dat de firmanaam nu KPN is, dus ik vind die opmerking daarover niet relevant.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 10, 2026

Hi ​@vTIMve, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je al op gang bent geholpen. De informatie over PTT en nu KPN is misschien niet direct relevant maar misschien wel interessant om te weten al helemaal als je niet bekend bent met de geschiedenis van het bedrijf. 

Ik sluit mij verder ook aan bij wat Michel aangeeft, plan hier een monteur voor in die dit voor je in orde maakt. Dan weten we ook zeker dat alles goed zal werken. 

Je weet ons te vinden mocht je verder nog vragen hebben.