Skip to main content

Ik heb glasvezel internet abonnement aangevraagd. Er is bij mij glasvezel aangelegd. In de huiskamer zit een gesloten kastje waar ik niet in kan kijken, in elk gevalĀ  zonder enig zichtbaar aansluitpunt.

Een modem kan ik wel aansluiten maar ik heb geen flauw idee hoe je de glasvezel aansluit op een modem.Ā Ā Op de website kan ik hierover geen informatie. Er wordt op website indruk gewekt dat je wel beetje dom bent als je het zelf niet kunt installeren maar ik wil niet als leek in een gesloten kastje waarvan ik absoluut niet weet hoe ik dat kan openen gaan zitten rommelen.Ā Ā 

HalloĀ @Meer hulp gevraagdĀ 

Ik denkĀ dat er bij jou nu een wit vierkant kastje gemonteerd is, zoals links op deze foto. Hierin zit de glasvezel aangesloten op een connector, veilig beschermdĀ achter het blauwe klepje aan de onderkant. Maak dit kastje vooral niet open, dan loop je risico om de glasvezel te beschadigen.

Er moet nog een zwart kastje overheen geplaatst worden, zoals op rechts op de foto. DaarnaĀ verbind je dit kastje via een netwerkkabel met het modem. Ik kreeg dat kastje doorĀ KPN toegestuurd en kon dat simpel over het glasvezelaansluitpunt schuiven, maar soms wordt daar een KPN monteur voor langs gestuurd.


Dank, Ruud, dit vind ik bijzonder aardig en hoopgevend. Het kastje je bij mij ziet er praktisch hetzelfde uit. Het hangt erg laag en ik had blijkbaar toch niet goed genoeg gekeken aan de onderkant gekeken. Het duurt nog even voor ik daadwerkelijk over ga maar ik heb nu veel meer vertrouwen dat ik het wel zelf red.

Nogmaals veel dank, Kees