Skip to main content

Ik ben niet te beroerd om een kastje aan te sluiten maar weet niet wat ik hiermee moet. Punt ziet er niet echt bruikbaar uit en aansluitdoosje heeft geen kabels. Oude bewoners hadden internet via een COAX punt. Iemand tips?

 

Gewoon aansluiten op de 2 linkse boven. En anders bellen voor een monteur.


Als je niet te beroerd bent; kopje van 1 kant van de grijze dsl kabel afknippen, stukje strippen en de twee aanwezige aders zoals Nick zegt aansluiten op 1a en 1b (de twee linker). Andere kant van de kabel in de dsl poort van je modem en hij zou het moeten doen.

 

Klinkt dit te ingewikkeld of lukt het niet, bel dan vooral 0800-0402 en regel kosteloos een monteur. We doen het met liefde.

Verder zou ik persoonlijk met deze invoerkabel de NT1 laten zitten als er ook nog een kap aanwezig is in je meterkast en anders zou ik hem vervangen.


de twee aanwezige aders 

Het kunnen er ook 4 zijn, in dat geval de middelste 2 gebruiken.

 


de twee aanwezige aders 

Het kunnen er ook 4 zijn, in dat geval de middelste 2 gebruiken.

 

Kijk de foto, in het verleden zijn enkel de linker twee aangesloten dus die zijn ingelast. En kpn geeft in principe altijd verbinding op de laatst werkende aderpaar. Middelste snap ik sowieso niet, dan zou het de twee rechter zijn. De middelste is voor een eventuele aarde draad.


Misverstand, ik bedoel het kabeltje wat er op aangesloten gaat worden heeft mogelijk 4 aders, zoals dat vaak het geval is. ( in mijn ervaring )


Misverstand, ik bedoel het kabeltje wat er op aangesloten gaat worden heeft mogelijk 4 aders, zoals dat vaak het geval is. ( in mijn ervaring )

Ah op die fiets. Ja meestal wel ja. Ik doelde zelf op de grijze dsl kabel in het KPN installatiepakket en die is twee-aderig. 


Reageer