Skip to main content
Vraag

Hoe sluit ik KPN internet aan via glasvezel?

• March 6, 2026
  • 9 reacties
  • 47 keer bekeken

Hoi hoi,

Ik kan vanaf vandaag mijn glasvezel internet aansluiten. Nu loop ik tegen het volgende aan: ik heb 1 compleet gele kabel geleverd gekregen, en helemaal geen rode of geel/witte zoals in het boekje vermeld staat. Ook krijg ik dat glasvezelkastje van KPN in mijn meterkast niet open, hier hoort de kabel in toch?

9 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

Goedemiddag. 

Dat kastje moet NIET open. Je hebt een glasvezelkastje (NT kastje) gekregen en die schuif je daar over heen. Vanuit dat kastje gaat een kabel naar je modem. Als je nog geen rode kabel hebt kun je deze aanvragen door KPN te bellen op 0800-0402, maar tijdelijk zou die gele kabel als vervanging wel moeten werken. 

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

kabels moet je zoeken in alle hoeken en gaten van de doos, de rode zit helemaal onderin. 
Het kastje moet je niet open proberen te maken, daar schuift een nieuw kastje helemaal overheen.

En het allerbelangrijskste: bekijk de installatie film, hier word je constant naar verwezen en die geeft precies aan wat je moet doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2026

Goedemiddag. 

Dat kastje moet NIET open. Je hebt een glasvezelkastje (NT kastje) gekregen en die schuif je daar over heen. Vanuit dat kastje gaat een kabel naar je modem. Als je nog geen rode kabel hebt kun je deze aanvragen door KPN te bellen op 0800-0402, maar tijdelijk zou die gele kabel als vervanging wel moeten werken. 

Ik heb ook geen NT kastje ontvangen🤔

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 6, 2026

Beste ​@AnoukVk dat witte kastje is het aansluitpunt voor glasvezel, daar hoort nog een kastje overheen geschoven. Heb je die niet ontvangen, zie voorbeeld:

Dit schuif je over dat witte kastje.

De kleur van de kabel is niet belangrijk. Die kabel kun je in dat zwarte kastje steken.

Dus als het goed is heb je een modem/router en bovenstaande glasvezelkastje gekregen voor een DHZ-installatie.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

Goedemiddag. 

Wat is de aansluitdatum, alsin wanneer gaat je abonnement in?

Als je je pakket niet ontvangen hebt (check eventueel even de PostNL app of er nog iets onderweg is) bel dan KPN even op 0800-0402, je hebt de juiste materialen niet in huis momenteel, helaas. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 6, 2026

Goedemiddag. 

Wat is de aansluitdatum, alsin wanneer gaat je abonnement in?

Als je je pakket niet ontvangen hebt (check eventueel even de PostNL app of er nog iets onderweg is) bel dan KPN even op 0800-0402, je hebt de juiste materialen niet in huis momenteel, helaas. 

Aansluitdatum is vandaag, 6-3. Pakket heb ik al ontvangen maar ik denk dat ik de helft dan niet heb gekregen😅

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 6, 2026

Als je aanslujting bij jou vandaag actief gemeld is kun je om een gratis installatiemonteur vragen, die heeft in de regel alle benodigde spullen bij zich.

Zie link:

https://www.kpn.com/service/internet/installatiegarantie

Succes

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • March 6, 2026

Dan zou ik meteen even bellen naar 0800-0402, dan kan KPN dat nog naleveren. Flink balen dat het niet compleet is!

edit: ik sluit me ook aan bij het antwoord van ​@JanD , die optie had ik even over het hoofd gezien. In dit geval moet je zelf even een overweging maken;

• Wat is de levertijd van de andere onderdelen? Is dit sneller dan een monteur inplannen?
  • Kun je het uberhaupt zelf aansluiten

Succes!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@AnoukVk. is wel een turbulent begin van het abonnement bij KPN. In dit geval sluit ik mij aan bij het antwoord van ​@JanD. Je kunt nu een gratis installatiemonteur laten komen en die zal alles in orde maken voor jou.