Skip to main content

Dag allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn modem hierop aansluit?


Alvast dank!

Hallo @Kjell9 , de stekkerdoos ontbreekt. Dan is het lastig om de boel aan te sluiten.

Is dit door de vorige bewoners zo achtergelaten? Je zou om een monteur kunnen vragen (ik weet niet of dat gratis is in dit geval). Als je het zelf wil fixen, zal je wat moeten uitgeven bij de bouwmarkt.


Hi @XS4-Arjan ,

 

ik heb wel meer spullen meegeleverd gekregen, alleen kan ik wel wat begeleiding gebruiken in het aansluiten. Zie foto hieronder, weet jij misschien welk draadje waarin moet? Er zal vermoedelijk een doos op hebben gezeten die vorig jaar tijdens de verbouwing verdwenen is. Wij hebben het afgelopen jaar glasvezel gehad van Odido maar zijn teruggekomen bij KPN omdat we niet tevreden waren.


Hierbij de foto van de doos die ik ook heb ontvangen

 


@Kjell9 in die doos kan je de aderparen aansluiten. Ik weet niet of er een handleiding bij geleverd wordt.

Uit mijn hoofd:

linker a: rood
linker b: blauw
rechter a: oranje
rechter b: wit

Als je geen pairbonding hebt en het werkt niet meteen, dan de twee stekkers van de Y-kabel omwisselen.

 

Je moet dus de kabels een beetje strippen en dan in het zwarte blokje steken (let op de posities die gemarkeerd zijn (pijltje, a, b Eb etc)


De kabels hoef je bij dit aansluitdoosje niet te strippen. Ik zou dat gele op de foto er gewoon af knippen. Volgorde van @XS4-Arjan klopt. Aangezien er een Y-kabel bij zit zal dit om een pairbonding verbinding gaan. Dus moet je alle draden aansluiten. Overigens zou je voor deze situatie gewoon een gratis monteur kunnen krijgen. 


@Kjell9 in die doos kan je de aderparen aansluiten. Ik weet niet of er een handleiding bij geleverd wordt.

Uit mijn hoofd:

linker a: rood
linker b: blauw
rechter a: oranje
rechter b: wit

Als je geen pairbonding hebt en het werkt niet meteen, dan de twee stekkers van de Y-kabel omwisselen.

 

Je moet dus de kabels een beetje strippen en dan in het zwarte blokje steken (let op de posities die gemarkeerd zijn (pijltje, a, b Eb etc)

De kabels hoef je bij dit aansluitdoosje niet te strippen. Ik zou dat gele op de foto er gewoon af knippen. Volgorde van @XS4-Arjan klopt. Aangezien er een Y-kabel bij zit zal dit om een pairbonding verbinding gaan. Dus moet je alle draden aansluiten. Overigens zou je voor deze situatie gewoon een gratis monteur kunnen krijgen. 

 

Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb geprobeerd ze zelf aan te sluiten, maar helaas gaf dit niet het gewenste resultaat. Gebeld met KPN en er komt een monteur langs om het in orde te maken.


Dan moet het helemaal goed komen @Kjell9! Fijne avond nog.


Mooi aansluitdoosje zit er bij, dat wist ik niet.
Daar kan weinig mee mis gaan,als de ander kant van die kabel wel aangesloten is natuurlijk.
Heb je daar al onderzoek naar gedaan ? Waar de kabel uit de straat het huis binnen komt ?
En is dat toegankelijk ?
Dat zal de eerste vraag zijn van de monteur, als er inderdaad geen signaal op de draden van de foto staat, en dat is blijkbaar het geval.


Reageer