Skip to main content
Antwoord

Hoe sluit ik mijn glasvezelkastje op de juiste manier aan?

• November 26, 2025
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Beste,

Ik heb een glasvezel aansluiting met daarbij A: wit kastje met een kabel die eruit steekt B: zwart nieuw NT? Kastje van KPN ontvangen. Voorheen was het zwarte kastje een NT kastje dat er bijna identiek uitziet, maar dan wit en ik vermoed wat verouderd. Deze heb ik er dus af gehaald en de zwarte van KPN geplaatst.

Zie de foto met het rode alarm licht. Zo meen ik dat de aansluiting het zou moeten doen. Echter heb ik geen verbinding. Op de andere foto is te zien dat ik wel verbinding heb, maar hierbij is de glasvezel aansluiting van het witte kastje aangesloten op de zwarte TY01 terwijl deze niet vast zit aan de aansluiting die aan de muur hoort. 

(Beide omdraaien A naar B en B naar A heeft geen verandering gebracht).

Bij Odido had ik nog een extra kastje die zat vastgeschroefd op dat witte kastje waar de kabel uit loopt. Ik had gehoopt dat dat niet weer nodig is.

Doe ik iets verkeerd? Ik kan mij niet voorstellen dat het niet anders kan. 

Beste antwoord door Lvd91

Hi ​@Kevin1kpn ,

In dit geval zal het signaal op de linker aansluiting staan, je kunt de kap + kabel verwijderen en het NT op de linker aansluiting erover heen schuiven. De kap kun je vervolgens verplaatsen naar de rechter aansluiting (zonder de kabel: die is overbodig).

3 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • November 26, 2025

Hi ​@Kevin1kpn ,

In dit geval zal het signaal op de linker aansluiting staan, je kunt de kap + kabel verwijderen en het NT op de linker aansluiting erover heen schuiven. De kap kun je vervolgens verplaatsen naar de rechter aansluiting (zonder de kabel: die is overbodig).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Hi ​@Kevin1kpn ,

Probleem opgelost!

Ik heb dit eerder geprobeerd maar het werkt niet. Ik heb het zelfs een paar keer gedaan en het werkte nog niet. 

Gelukkig werkt het nu dus wel. Bedankt! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Fijn dat het gelukt is ​@Kevin_1! Mocht je verder nog vragen hebben stel ze dan gerust!