Skip to main content
Antwoord

Hoe sluit ik mijn laadpaal bekabeld aan op mijn modem?

• October 26, 2025
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb mijn modem ik de woonkamer hangen.

Nu gaan we elektrisch rijden en heb een laadpaal aangeschaft die geen ingebouwde wifi heeft, maar er moet een netwerkkabel mee aangesloten worden.

In de meterkast komt mijn netwerkkabel binnen en zit rechtstreeks aan gesloten op een utp kabel die naar de wandcontactdoos loopt in de woonkamer.

Kan eigenlijk  niet een nieuwe kabel onder de vloer doortrekken of het modem bereiken.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Beste antwoord door bnh

Als je ONT in de meterkast zit en er een netwerkkabel naar de woonkamer loopt, kun je het volgende doen:

Plaats het modem in de meterkast direct op het ONT.
Sluit daarna de netwerkkabel aan op het modem die naar de woonkamer loopt.
In de woonkamer kun je een switch neerzetten, waarop je de overige LAN kabels in de woonkamer kunt aansluiten.
Om de WiFi in de woonkamer sterk te houden, kun je daar ook een SuperWiFi2 aansluiten.
Zo blijft alles in de woonkamer werken zoals het al deed.

Via het modem in de meterkast kan naast je woonkamer lan kabel ook de netwerkkabel van het oplaadpunt worden aangesloten.

3 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

En beetje installateur kan wel in de grond een netwerkkabel naar je meterkast trekken. Of zijn hier zware belemmeringen bij?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 26, 2025

Als je ONT in de meterkast zit en er een netwerkkabel naar de woonkamer loopt, kun je het volgende doen:

Plaats het modem in de meterkast direct op het ONT.
Sluit daarna de netwerkkabel aan op het modem die naar de woonkamer loopt.
In de woonkamer kun je een switch neerzetten, waarop je de overige LAN kabels in de woonkamer kunt aansluiten.
Om de WiFi in de woonkamer sterk te houden, kun je daar ook een SuperWiFi2 aansluiten.
Zo blijft alles in de woonkamer werken zoals het al deed.

Via het modem in de meterkast kan naast je woonkamer lan kabel ook de netwerkkabel van het oplaadpunt worden aangesloten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 28, 2025

Goedemiddag ​@Degorn , welkom hier op de KPN Community en bedankt ook voor jouw bericht :)

Terechte vraag wanneer je elektrisch gaat rijden en goed om te zien dat er al goed wordt meegedacht vanuit onze Community. Ik lees goede tips en hoop oprecht dat je hier iets aan hebt gehad en dat je hiermee verder komt! Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat dit dan ook vooral weer weten want we denken graag met je mee!Â