Skip to main content

Hallo,

Ivm een zwak/instabiel wifi signaal door mijn woning zijn er wifi versterkers geleverd door KPN (super service btw). Nu maak ik gebruik van een draadloze verbindingsset voor de aansluiting op de slaapkamer en vroeg ik mij af hoe ik dan de wifi versterkers zou moeten aansluiten icm de verbindingsset. Is dit mogelijk?

Note: zonder de verbindingsset is het wifi signaal in mijn woning nog altijd slecht :)

 

Groetjes Fanny


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Nee. Dat moet je niet willen. Dat werkt meestal niet zo goed. De versterkers, ik neem aan SuperWiFi's, kunnen draadloos geplaatst worden. Als dat niet voldoende helpt, dan zult u toch kabels moeten leggen denk ik.


Welke wifi versterkers heb je gekregen, Experiawifi’s of Superwifi’s? 

Experiawifi’s moeten bekabeld aangesloten worden.

Superwifi’s kunnen vanaf de 2e draadloos.

Je hebt DVS stekkers dus, voor je tv neem ik aan? Zijn die stekkers van ons of andere (incl wifi functie)

 

Ligt eraan wat je nu hebt, maar ga sowieso niet ook nog wifiversterkers op die DVS stekkers aansluiten waar ook je tv ontvanger nog aan zit. Dat gaat storen. Liever helemaal geen DVS. 

Die 2e Superwifi kan draadloos, evt je tv, ontvanger achterin steken. 

Ik ken de indeling van je huis natuurlijk niet.

 


@Nick83 dankje voor de reactie. Zonder draadloze verbindingsset heb ik geen televisie op de slaapkamer. Er ligt namelijk geen kabel. Is er geen mogelijkheid om mijn wifi signaal te verbeteren dmv de experia wifi en tevens de televisie te behouden zonder een kabel vanuit het modem naar die ontvanger te moeten trekken?


@Nick83 dankje voor de reactie. Zonder draadloze verbindingsset heb ik geen televisie op de slaapkamer. Er ligt namelijk geen kabel. Is er geen mogelijkheid om mijn wifi signaal te verbeteren dmv de superwifi's en tevens de televisie te behouden zonder een kabel vanuit het modem naar die ontvanger te moeten trekken?

 

Zie mijn reactie 

 

Welke wifi versterkers heb je gekregen, Experiawifi’s of Superwifi’s? 

Experiawifi’s moeten bekabeld aangesloten worden.

Superwifi’s kunnen vanaf de 2e draadloos.

Je hebt DVS stekkers dus, voor je tv neem ik aan? Zijn die stekkers van ons of andere (incl wifi functie)

 

Ligt eraan wat je nu hebt, maar ga sowieso niet ook nog wifiversterkers op die DVS stekkers aansluiten waar ook je tv ontvanger nog aan zit. Dat gaat storen. Liever helemaal geen DVS. 

Die 2e Superwifi kan draadloos, evt je tv, ontvanger achterin steken. 

Ik ken de indeling van je huis natuurlijk niet.

 

 


@Nick83 dankje voor de reactie. Zonder draadloze verbindingsset heb ik geen televisie op de slaapkamer. Er ligt namelijk geen kabel. Is er geen mogelijkheid om mijn wifi signaal te verbeteren dmv de experia wifi en tevens de televisie te behouden zonder een kabel vanuit het modem naar die ontvanger te moeten trekken?

U heeft dus de zwarte vierkante Experia WiFi's? 

 


@DennisA78 uitleg vanuit een vrouwelijk oog: 

* Experia Wifi's 2 stuks (nog niet aangesloten)

* DVS 650

Aansluiting woonkamer: adapter modem in de DVS en gele data kabel van DVS naar poort in Modem.

Boven op de slaapkamer heb ik dan de DVS met de adapter van de interactieve ontvanger erin en de gele data kabel van DVS naar ontvanger. 

Om dan nu het wifi signaal te versterken, zou ik de experia Wifi's moeten aansluiten.. voor de 2de te kunnen aansluiten, zou ik dus al een kabel naar de bovenverdieping moeten trekken begrijp ik. 

En hoe gaat de volgorde precies met aansluiten? Ik proef het gevoel dat de enige optie is om de DVS weg te pakken en alles bekabeld aan te sluiten? 


@Nick83 dankje voor de reactie. Zonder draadloze verbindingsset heb ik geen televisie op de slaapkamer. Er ligt namelijk geen kabel. Is er geen mogelijkheid om mijn wifi signaal te verbeteren dmv de experia wifi en tevens de televisie te behouden zonder een kabel vanuit het modem naar die ontvanger te moeten trekken?

U heeft dus de zwarte vierkante Experia WiFi's? 

 

Dat klopt..


@DennisA78 uitleg vanuit een vrouwelijk oog: 

* Experia Wifi's 2 stuks (nog niet aangesloten)

* DVS 650

Aansluiting woonkamer: adapter modem in de DVS en gele data kabel van DVS naar poort in Modem.

Boven op de slaapkamer heb ik dan de DVS met de adapter van de interactieve ontvanger erin en de gele data kabel van DVS naar ontvanger. 

Om dan nu het wifi signaal te versterken, zou ik de experia Wifi's moeten aansluiten.. voor de 2de te kunnen aansluiten, zou ik dus al een kabel naar de bovenverdieping moeten trekken begrijp ik. 

En hoe gaat de volgorde precies met aansluiten? Ik proef het gevoel dat de enige optie is om de DVS weg te pakken en alles bekabeld aan te sluiten? 

 

Klopt , deze versterkers moeten aan een kabel. En als die er dan toch is, kunnen die DVSen weg. Tv ontvanger sluit je namelijk op het 2e gele poortje achterop je Experiawifi aan.

Volgorde maakt niet zo veel uit. Ik zou de 1e aan je modem aansluiten, dan die kabel naar boven, en daar de 2e plus tv ontvanger eraan. Dan heb je het goed.