Skip to main content
Vraag

Hoe stap ik over van VDSL naar glasvezel met KPN Klein Zakelijk?

• September 27, 2025
  • 6 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik ben al evenĀ uit contract en sinds kort is er glasvezel in huis aangelegd. Hoe kan ik mijn VDSL verbinding upgraden naar glasvezel? Ik heb KPN Klein Zakelijk.

Moet ik hiervoor een nieuw contract afsluiten? Zo ja, hoe kan ik aangeven dat ik een glasvezel upgrade wil? Ik zie deze optie namelijk niet.Ā Ik ben bang dat wanneer ik nu mijn contract verleng ik met de oude VDSL lijn blijf zitten en dat wil ik niet.

Hulp is welkom.

6 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • September 27, 2025

Als deze glasvezel van kpn is kan je even bellen met de helpdesk dan kan je kosteloos over zonder contract verlegging.Ā Ā 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 27, 2025

Uiteraard kan het omzetten alleen als de verbinding is opgeleverd. Een aansluiting in huis betekent niet automatisch dat de verbinding ook klaar is voor gebruik. Er is namelijk ook een andere kant aan de kabelšŸ˜‰. Als je niets doet wordt je tzt automatisch omgezet maar een beller is weleens sneller.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 27, 2025

Zodra ik de postcode check doe geeft hij aan dat 4 Gbit/s mogelijk is. Lijkt me dat de verbinding daarmee klaar is voor gebruik?

Ik zal eens bellen naar de klantenservice.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Als deze glasvezel van kpn is kan je even bellen met de helpdesk dan kan je kosteloos over zonder contract verlegging.Ā Ā 

Contact gehad en ik kan alleen upgradenĀ als ik een nieuw contract afsluit. Kosteloos upgraden lukt dus niet. Hopelijk gaat de upgrade goed zodra ik online verleng šŸ¤žšŸ»šŸ¤žšŸ»

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 29, 2025

Wil je upgraden naar een snellere verbinding? Er is geen prijsverschil tussen koper en glasvezel!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en nog van harte welkom hier in onze community ​@JoDoo!Ā 

Goed om te zien dat je hier al een stukje op weg geholpen bent. Heb je nog geprobeerd of je online jouw gewenste upgrade kon kiezen? We denken hier graag mee en lezen ook graag hoe het verder gegaan is.