Skip to main content

Goededag Amigos,

ik heb gisteren de Super Wifi aangesloten en na wat geklungel branden beide lampjes nu groen. Toch een paar vraagjes,

  • klopt het dat op de Experia wifi zwarte kastjes nu maar 2 lampjes branden, voorheen waren het er 3.
  • het tweede super wifi punt staat nu ongeveer op een afstand van 14 meter (gelijksvloers) van het eerste super wifi punt in de meterkast, draadloos naast de zwarte experia wifi en het lampje brandt groen. Is het verstandig om dit tweede super wifi punt met ethernet aan te sluiten op de zwarte experia, want dit is een kleine moeite. Of krijg ik hier dan problemen met de playstation en televisie die hier ook staat.
  • ik ben benieuwd naar de adviezen

Hallo @Pietjee  

  • klopt het dat op de Experia wifi zwarte kastjes nu maar 2 lampjes branden, voorheen waren het er 3.
    Welk lampje brand er precies niet?
    Als je niet verbonden bent met een apparaat met de experia wifi zal bijvoorbeeld het 4e lampje niet oplichten.

     

  • het tweede super wifi punt staat nu ongeveer op een afstand van 14 meter (gelijksvloers) van het eerste super wifi punt in de meterkast, draadloos naast de zwarte experia wifi en het lampje brandt groen. Is het verstandig om dit tweede super wifi punt met ethernet aan te sluiten op de zwarte experia, want dit is een kleine moeite. Of krijg ik hier dan problemen met de playstation en televisie die hier ook staat.
    Dit kan gewoon, omdat de experia wifi al met een kabel verbonden is, en je superwifi punt dan ook, zal de snelheid beter zijn. Aan de andere kant, je kunt dan geen ander apparaat meer bekabeld verbinden, want je poortjes zijn vol.
  • ik ben benieuwd naar de adviezen
    Hoop dat je antwoord op je vragen hebt, anders horen we het graag.

* Het derde en het vierde lampje (WPS) en het vierde lampje branden niet meer sinds we super wifi hebben aangesloten.

* Klopt daarom heb ik een switch aan de experia wifi ibm playstation en dus heb ik een poort vrij om de super wifi aan te sluiten, maar weet niet of alles dan naar behoren zou moeten werken. Of is het beter om de tweede super wifi dan draadloos te houden ?

 


Wat heeft het voor zin om een SuperWifi naast een Experia WiFi te zetten? Kan je ze niet beter wat meer verspreiden?


Daar is de enige mogelijkheid om deze bekabeld aan te sluiten (heb ik nog niet gedaan overigens, want weet niet of het dan conflicten geeft)nu lopen de kinderen vaak heen en weer en valt hun wifi weg door geen mesh technologie, daar hebben ze nu volgens mij geen last meer van. Daarbij kan het zo zijn dat spellen sneller gedownload worden, mijn zoon zegt dat het nu nog sneller werkt. Zelf heb ik er niet zo heel veel verstand van. Wel dat de wifi hier in huis slecht was denk omdat we midden in het centrum wonen van een dorp en hier sterke wifi routers in de omgeving zijn. Wel vraag ik me nu af was 1 Super Wifi ook voldoende dus alleen die in de meterkast en was een tweede misschien overbodig.


Bedraad aansluiten kan gewoon, dat geeft geen conflicten.


Hallo @Pietjee, welkom! Ben je inmiddels geholpen met de reacties van Chris en Nick? Als je nog ergens tegenaan loopt, laat het gerust weten. 


Dank je ik ga van het weekend nog even testen, bedraad of tweede elders. Achteraf denk ik dat ik aan 1 superwifi voldoende had, de tweede heb ik zolang de stekker eruit en het lijkt of alles nu gewoon goed genoeg is.


Ik weet niet hoe lang geleden je de Superwifi punten aangeschaft hebt, maar ze kunnen binnen 14 werkdagen geretourneerd worden. Je kunt hem ook bewaren voor als je 'm later toch wilt gebruiken natuurlijk.