Skip to main content

Ik gebruik al 9 jaar vast internet inmijn recreatie woning. Dif is een buitengebied dus er is geen alternatieve ADSl aanbieder beschikbaar..Ik ben maar ca 5 maanden aanwezig, dus heb heel wat jaren , elk jaar ca 300,-- voor niets betaald. Nu heb ik opgezegd om inĀ  April een nieuw maandabonnement af te sluiten....kan pas 3 maanden van te voren....Het modem wil ik behouden, want er hangen wel 10 apparaten aan....Een ramp om dit allemaal weer opnieuw te installeren.

Bij KPN via meerdere kanalen geprobeerd om dit te regelen, maar kom helemaal nergens

Wellicht is er een KPN medewerker die buiten de box kan denken en mij hierbij wil helpen?

Hallo @BobbyBrownĀ gewoon het verzoek om de modem retour te sturen bij einde abo negeren, na een paar herinneringen krijg je een nota voor de vervangingswaarde, die betaal je dan en is de modem je eigendom.


Fijn, dat is prima natuurlijk, maar dan stuurt kpn met niieuwe order een nieuw modem, welke in het neteerk is opgenomen en kan ik de oude niet genruiken...ergems moet bij Operations het serienummer van het huidige modem worden ingesteld lijkt mij?


Zou het met een Fritzbox wel werken? Moet je die een keer configureren, maar als ex xs4all klant weet ik dat Fritzboxen minder eenkennig zijn.

Kost je wel wat extra, maar minder dan de 300 per jaar voor een abonnement.


Hallo @BobbyBrownĀ dat gaat wel goed, als ik een KPN modem van mijn buurman aansluit werkt het ook.

Ā 


Dat zou mooi zijn Jan

Is er iemand van KPN operations op dit forum die dit kan bevestigen?


Bij ADSL of VDSL is het modem niet gekoppeld aan het abonnement.Ā 
Ā 

(Heel vroeger met de Speedtouch 716, 780 e.d. was dat wel zo, in het mxstream tijdperk vanaf 2005 zo ongeveer.)


Wel is het zo dat voor correcte werking KPN regelmatig updates op de modems installeert, naar ik meen is alles van voor de Experiabox V8 nu wat dat betreft verouderd. Nieuwe functies of bugs worden dan dus niet meer opgelost.

Ā 


Hallo @Ernst-JanĀ alles tot en met de V9 wordt niet meer ondersteund door KPN en actief omgewisseld door KPN voor nieuwere versies vanaf de V10

CC @BobbyBrownĀ 


Hoi @BobbyBrownĀ . Wat voor modem heb jij daar staan dan? Weet je het type? v9, v8? v10 of v10a?Ā 


Hallo Erwin, fijn dat je meedenkt

Mijn modem is een Experia box v10


Koop een eigen modem (bv een Fritzbox) en gebruik dat modem in plaats van het modem wat je van KPN huurt. Het is wel zo dat je iedere keer weer na afloop van die vijf maanden het gehuurde modem moet terugsturen naar KPN.Ā 


@BobbyBrownĀ  Vul even je profiel in. Geef je mij daarna hier een seintje? Dan zoeken we even contact.Ā 


Dank Erwin

Profiel bij gewerkt

Ivm verblijf Azie alleen bereikbaar vie WhatsApp of email


Kun je mij een seintje geven wanneer je weer in NL bent, @BobbyBrownĀ ? Dan bellen we even.


Hi Erwin, ik ben pas 5 april weer in nl, ik ben van plan eind januari maandelijks internet weer te bestellen. Het lijkt me handig voor die tijd even overleg te hebben als jeĀ tips hebt hoe de bestelling in te schieten?

Ik ben primabereikbaar via WhatsApp

Werkt dat voor jou?


Ik stuur je een privƩbericht


Hoi @BobbyBrownĀ ., Ik kan je melden dat er een bestelling voor jou loopt.Ā  Volgens de verwachten kun je vanaf 2-4 installeren.Ā 


Top

Ā 

Dank je


Bericht voor Erwin, moderator

Ben net terug in NLĀ  en het internet is operationeel met het bestaande modem,Ā  ben ik erg blij mee!

Zoals afgesproken zal ik de ontvangen apparatuur terug sturen....Waar moet dit heen? Het lijkt me dat er wel een briefje bij moet, anders denkt men dat ik het abonnement al weer op zeg,Ā  graag advies

Bob


ik zou wachten tot het einde van je abonnee periode weet je zeker dat het goed gaatĀ 

Ā 

ps,Ā  wat was nu de oplossing ?Ā 


Bericht voor Erwin, moderator

Ben net terug in NLĀ  en het internet is operationeel met het bestaande modem,Ā  ben ik erg blij mee!

Zoals afgesproken zal ik de ontvangen apparatuur terug sturen....Waar moet dit heen? Het lijkt me dat er wel een briefje bij moet, anders denkt men dat ik het abonnement al weer op zeg,Ā  graag advies

Bob

Als KPN spullen retour wilt, krijg je vanzelf een keer een brief en/of mail met het verzoek de spullen retour te sturen en een retouradres @BobbyBrownĀ 


De oplossing is zoals vaak iemand binnen KPN vinden die buiten de box kan denken.

Ik heb nu geen jaarabonnement meer maar een maandelijks opzegbaar abonnement, dus in September zeggen we het weer op, houden het modem en per 1 april gaan we weer verder. Ik hoop de huidige apparatuur zo nog lange tijd te gebruiken, totdat een hardware upgrade nodig is


oke maar wat moet je dan terug sturen ?Ā 


Bij een nieuw maand abonnement, ( na beeindiging jaar abonnement) hoort weer een nieuw modem en in mjn geval ook een 4g dongel (alleen voor verbindingen in een zgn buitengebied)., ter ondersteuning van de matige ADSL verbinding in buitengebieden

Het echte wachten is natuurlijk op een 5g Mifi verbinding....als iemand weet wanneer dat operationeel wordt hoor ik het graag


Ik heb je nog even een privĆ©bericht gestuurd, @BobbyBrownĀ 


Het echte wachten is natuurlijk op een 5g Mifi verbinding....als iemand weet wanneer dat operationeel wordt hoor ik het graag

Nooit waarschijnlijk.

Echt 5G met hoge snelheid werkt alleen als er aan elke lantaarnpaal een "pizzadoos" hangt met apparatuur. Een groot deel van die pizzadozen zal ook bekabeld aangesloten moeten worden. Dus er moet eerst gewoon glasvezel komen.

En u moet uw huisje in de buurt van zo'n lantaarnpaal hebben staan. Nou... in die situatie kan uw huisje beter gewoon op glasvezel aangesloten worden. Dat is dan een stuk realistischer dan zo dure pizzadoos voor die paar gebruikers in het dunbevolkte buitengebied.Ā 

Als 5G echt de oplossing zou zijn, waarom wordenĀ erĀ danĀ er nu nog miljarden in de aanleg van glasvezel gestoken worden? Dat zou toch weggegooid geld zijn?Ā 

5G is niet de oplossing. Zeker niet in het buitengebied.Ā 

Sowieso is het heel moeilijk om iets te investeren in gebieden waar veel recreatiewoningen staan. Want die mensen willen allemaal maar een half jaar internet hebben. Net alsĀ @BobbyBrownĀ in dit topic dus.

Daarbij willen die vakantiegangers meestal ook nog de goedkoopste versie van het abonnement. De meeste mensen nemen geen 4 gbit glasvezel in hun vakantie woning ofzo. Want het is hun 2de huis, met dus 2de abonnement. Dat gaat zo voor de meeste mensen allemaal veel te veel kosten natuurlijk.

Dat houd ook in dat het veel langer duurt voordat een glasvezelnetwerk of een 5G netwerk terugverdiend is.


Reageer