Skip to main content
Vraag

Hoe weet ik bij welk adres een aansluiting hoort?

• June 9, 2026
  • 13 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik woon in een appartementencomplex en wij willen graag een internet verbinding aanleggen in de algemene ruimte. Daarvoor hebben wij een internet verbinding nodig. Dit kan via een medebewoner, maar als die verhuist, dan moet je maar hopen dat die het ook wilt.

Nu hebben wij in de technische ruimte de aansluitingen van het hele pand tot onze beschikking, en ook die van de aanpalende panden. En wij hebben deze aansluiting

Aansluiting

Wij willen graag deze inzetten, maar KPN kan niet aangeven wij welke postcode en huisnummer dit hoort, Deze is helaas bij ons onbekend. Hoe komen wij hier achter en hoe kunnen wij een aansluiting hierop realiseren? 

13 reacties

rvk01
Slimmerik
  • June 9, 2026

Er staat daar 2CVZ op dat kaartje geschreven. Is dat herkenbaar?

Er staat ook een QR code op het kaartje. Heb je die al gescand? Of is dat diezelfde 2CVZ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 9, 2026

CVZ staat voor Centrale VoorZieningen, dus dat zegt ons wel wat, want in die ruimte is de foto genomen :)

En de QR code leidt naar de site van KPN.

rvk01
Slimmerik
  • June 9, 2026

Vergelijkbaar met dit dus, maar dan voor glasvezel:

Het moet dus wel terug te leiden zijn tot een aansluitpunt maar het is wel even uitvogelen welke dat is. En dan is het ook nog de vraag of dit door de normale systemen bij KPN provider afgehandeld kan worden.

Misschien dat ​@Ik_Combineer hier meer over weet voor glasvezel in aparte ruimtes.

• June 9, 2026

Met dit verschil dat de glasvezel onlangs is aangelegd met bijbehorende administratie.

rvk01
Slimmerik
  • June 9, 2026

Met dit verschil dat de glasvezel onlangs is aangelegd met bijbehorende administratie.

Daarom had ik wel verwacht dat ze met adres en 2cvz als volgnummer het adres zouden kunnen vinden bij KPN. Maar KPN (provider) geeft dus door dat zij het ook niet weten. Dan zal er dus toch iemand iets verder in de systemen moeten duiken 😉

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Mocht je je profiel ingevuld hebben met een adres in jullie gebouw kan een moderator dat naar mij doorsturen. Dan kan ik wel controleren welk huisnummer als toevoeging cvz heeft. Dan moet je hem dus aanvragen op de 1111aa 1 met toevoeging cvz. (Het juiste adres kan ik dan met een privé bericht naar je sturen)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 9, 2026

Hoi Moderator,

ik heb mijn adres ingevuld. Kun je dat doorsturen naar Ik_Combineer?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Deze community is geen chat, normaliter reageren ze binnen 1 a 2 dagen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Joystickj en ​@Ik_Combineer, ik heb het betreffende adres doorgestuurd 😊

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

In eerste zoektocht niks gevonden, heb de vraag nu uitstaan bij een collega 2e lijns, die gaat morgen even kijken. Ik kom er op terug.

Heb van jouw straatnaam nummer 20 tm 70 gezocht en een nummertje 2 en 4 van een andere straat welke ook in jullie pand zit volgens het kadaster. En daar niks op gevonden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 11, 2026

Wij hebben ook 6, 8, 10, 12, 14, 16 en 18 inpandig zitten. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 12, 2026

Ik heb goed nieuws en een klein beetje slecht nieuws. De FTU is goed geregistreerd, hij zit op dezelfde postcode van jouw huis met huisnummer 2, maar in plaats van toevoeging is de CVZ geregistreerd als kamernummer. Daarnaast bestaat er ook nog een huisnummer 1 met kamernummer CVZ, maar dat zal niet de FTU op de foto zijn.
Dan het '’slechte'’ nieuws, ik heb werkelijk waar geen idee hoe kamernummers worden aangevraagd. Je doet dat in ieder geval niet bij shop.kpn.com want die vraagt enkel om een toevoeging. Heb de vraag uitstaan bij een collega van een KPN experience store, die vragen ook zakelijke (KPN EEN) abonnementen aan en volgens mij kunnen hun op kamernummer een aanvraag doen. Maar zodra ik daar antwoord van heb laat ik het je weten. Mogelijk weet ​@Maja van KPN ook wel hoe een abonnement op postcode+huisnummer+kamernummer kan worden aangevraagd. Maar als monteur ben ik niet van het aanvragen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 12, 2026

Uurtje later heb ik antwoord, zowel de KPN Experience store’s als de klantenservice kunnen een aanvraag doen met kamernummers. Ik heb geen contacten binnen normale kpn winkels maar ik ga er stiekem vanuit dat hun het ook kunnen aanvragen. Maar die doen geen zakelijke contracten wat hier misschien wel handig kan zijn.