Skip to main content

Ik ga binnenkort verhuizen maar vraag me af of hier niet nog een deel mist van het kastje.

 

Dat lijkt een dummy te zijn als cover voor de FTU (Fiber Termination Unit). Hier kan een Genexis NTU op geplaatst worden maar het kan ook zijn dat KPN de FTU gaat vervangen naar de moderne TK01.

 


Het lijkt inderdaad om een afdekplaat te gaan van een ouder type aansluiting. Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Fiber_termination_unit kan je meer informatie vinden.

Zodra je het installatiepakket ontvangen hebt kan je de afdekplaat verwijderen en de ONT daarvoor in de plaats aanbrengen.


Dit is een Genexis FTU, zonder NT. Bovenkant is leeg, puur plastic. Zegel onderop zit er nog op, dus waarschijnlijk nog nooit gebruikt.

Doorgaans word hier een "verplichte" monteur voor gestuurd die het bovenste deel vervangt voor een actief NT. Heb je die melding niet gekregen bij doorgeven verhuizing?

 

De bovenste:

 


Zodra je het installatiepakket ontvangen hebt kan je de afdekplaat verwijderen en de ONT daarvoor in de plaats aanbrengen.

Deze FTU is niet geschikt voor "doe het zelf" installaties.

Ik denk overigens dat dit een AON aansluiting betreft en dat er dus geen ONT geplaatst wordt maar een NTU.


Zodra je het installatiepakket ontvangen hebt kan je de afdekplaat verwijderen en de ONT daarvoor in de plaats aanbrengen.

Deze FTU is niet geschikt voor "doe het zelf" installaties.

Ik denk overigens dat dit een AON aansluiting betreft en dat er dus geen ONT geplaatst wordt maar een NTU.

 

 

Inderdaad, een AON GOF verbinding van max 1gig.


Dat kastje ziet heel netjes maar je krijgt zoals op de foto staat de bovenste zwarte NT kap. 

Want het is oude AON GOF aansluiting. 

Als het goed gaat dan heb je straks in jou nieuwe woning werkende internetverbinding. 

Zit ook een stopcontact erbij in jou meterkast? 

Zo niet laat dan eerst de stopcontact aanleggen door een elektricien of KPN monteur. 

En koop daarna een stekkerdoos met een schakelaar die je aan een schroef of spijker kunt ophangen. 

De stopcontact en stekkerdoos moet wel geaard zijn om kortsluitingen voor te komen. 


Dat kastje ziet heel netjes maar je krijgt zoals op de foto staat de bovenste zwarte NT kap. 

Want het is oude AON GOF aansluiting. 

Als het goed gaat dan heb je straks in jou nieuwe woning werkende internetverbinding. 

Zit ook een stopcontact erbij in jou meterkast? 

Zo niet laat dan eerst de stopcontact aanleggen door een elektricien of KPN monteur. 

En koop daarna een stekkerdoos met een schakelaar die je aan een schroef of spijker kunt ophangen. 

De stopcontact en stekkerdoos moet wel geaard zijn om kortsluitingen voor te komen. 

Zowel dat stopcontact als de stekkerdoos (indien nodig) levert de KPN Monteur welke toch verplicht komt voor de installatie.


Hi @BiancaV2, ik zie dat er al een aantal ander forumleden (monteurs zelfs 😄) hebben uitgelegd hoe het zit en hoop dat het je inmiddels gelukt is om via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een afspraak met een monteur te maken voor de installatie!


Dit is een Genexis FTU, zonder NT. Bovenkant is leeg, puur plastic. Zegel onderop zit er nog op, dus waarschijnlijk nog nooit gebruikt.

Doorgaans word hier een "verplichte" monteur voor gestuurd die het bovenste deel vervangt voor een actief NT. Heb je die melding niet gekregen bij doorgeven verhuizing?

 

De bovenste:

 

Ik kreeg de melding niet maar nadat ik alsnog telefonisch contact heb met kpn, verscheen de melding bij hem wel. Kortom; monteur komt zodra ik verhuis😁


Hi @BiancaV2, ik zie dat er al een aantal ander forumleden (monteurs zelfs 😄) hebben uitgelegd hoe het zit en hoop dat het je inmiddels gelukt is om via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een afspraak met een monteur te maken voor de installatie!

Goed geholpen, ook door Kpn idd!


Ah helemaal super, bedankt dat je het nog even hebt laten weten @BiancaV2 😊