Skip to main content

Ik verhuis binnenkort naar een nieuw adres. Omdat er op mijn nieuwe adres al een werkende KPN glasvezelaansluiting is aanwezig overweeg ik om van Ziggo naar KPN over te stappen. Het is daarbij voor mij zeer gewenst dat er op deze nieuwe internet aansluiting naast een IPv4 adres ook een IPv6 adres wordt meegeleverd.

XS4ALL levert standaard aan al zijn (nieuwe) klanten naast een IPv4 adres ook een IPv6 adres. Bij KPN is IPv6 nog niet overal uitgerold. Aangezien XS4ALL toch volgend jaar wordt geïntegreerd in KPN overweeg ik dan maar gelijk bij KPN een abonnement af te sluiten.

Zover ik heb begrepen kan de nieuwe Experiabox 12 nog niet overweg met IPv6 maar is dat voor mij geen probleem. Ik ben toch van plan en om mijn eigen router te gebruiken die wel IPv6 ondersteuning heeft en ook werkt op een KPN glasvezel aansluiting. Belangrijk is dan natuurlijk wel dat KPN dit IPv6 adres dan ook wel meegeleverd op deze voor mij nieuwe aansluiting.

 

Voor zover ik weet krijgt elke klant ook direct een IPv6 adres aangewezen, mits deze functie op klant locatie aanstaat bij eigen apparatuur en dit ondersteund. Dit heb ik tot nu toe bij iedere klant gezien waar ik ben geweest voor storing of installatie. Het is namelijk ook de toekomst!

Bijgevoegd een screenshot dat ik gewoon netjes een IPv6 adres aangewezen heb gekregen, abonnement is sinds oktober 2019.

 

 


Dit heeft u 2 dagen geleden ook al gevraagd. Zo'n topic hoef je niet 2 x te maken hoor. Gewoon geduld, er komt vanzelf een KPN medewerker.


Beste Jordy van der Bolt,

Hartelijk dank voor uw antwoord. Excuses voor mijn dubbelpost.