Skip to main content
Beantwoord

Hoe weet KPN wanneer de aansluiting door Glaspoort is gemaakt en is de kabel lang genoeg?

• August 21, 2025
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Op de site van KPN staat dat je een gratis kabel kunt bestellen via MijnKPN als het modem te ver van de aansluiting staat. Op de dag dat je kunt installeren, zou je van KPN een mail krijgen. In deze e-mail met onderwerp 'Je glasvezelaansluiting is bijna klaar voor gebruik' zou dan een link naar MijnKPN zitten, waar je een gratis kabel kan bestellen. En de volgende werkdag in huis hebben. Klopt dat inderdaad? Want het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Hoe weet KPN wanneer de aansluiting door Glaspoort is gemaakt?

Beste antwoord door Marlon92

Als jouw glasvezelaansluiting klaar is geeft Glaspoort een seintje aan KPN. Zo weet KPN dat jouw glasvezelaansluiting klaar is.

4 reacties

• Antwoord
  • August 21, 2025

Als jouw glasvezelaansluiting klaar is geeft Glaspoort een seintje aan KPN. Zo weet KPN dat jouw glasvezelaansluiting klaar is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 21, 2025

Beste ​@Sonja V. bij het glasvezelinstallatiepakket wordt standaard een netwerrkkabel in een standaard lengte, ik meen 1 à 1½ meter meegeleverd.

Als die te kort is voor naar je router toe kun je bellen via 0800 0402 en sturen ze je een langere kabel toe, ik meen tot maximaal 2 of 5 meter.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 21, 2025

Beste ​@Sonja V. bij het glasvezelinstallatiepakket wordt standaard een netwerrkkabel in een standaard lengte, ik meen 1 à 1½ meter meegeleverd.

Als die te kort is voor naar je router toe kun je bellen via 0800 0402 en sturen ze je een langere kabel toe, ik meen tot maximaal 2 of 5 meter.

Ik ben ze ook tegen gekomen van 15 meter. En als het goed is krijgen klanten inderdaad een mailtje met een kortingscode voor apparatuurvoorthuis.kpn.com. Om het zelfstandig te kunnen bestellen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 25, 2025

Goedemiddag ​@Sonja V. en bedankt voor jouw bericht :)

Zoals ​@Marlon92 in zijn reactie aangeeft, krijgen wij een seintje van Glaspoort zodra de verbinding gereed is. Mocht de kabel die er wordt bijgeleverd onverhoopt te kort zijn, kun je hiervoor even contact opnemen met onze Helpdesk. Het makkelijkste is om hier dan even een terugbelafspraak voor in te plannen!