Skip to main content

Goedendag.

Binnenkort wordt er glasvezel aangesloten door KPN.  Ik begrijp dat het glasvezel modem dan in de meterkast komt en de Expedia box dan alleen nog functioneert als router. Hindernis:

 Meterkast is in hal, gescheiden van tussenmuur woonkamer waar Expedia box/KPN aansluiting nu de woning inkomt.

Voorkant gevel aan kant hal bevat een volledig gevoegd tuinpad. Binnen in hal is ook alles netjes strak en ik wil dus geen kabels over de vloer hal. Te overbruggen kruipruimte onder woning is ca 2 mtr maar kruipruimte is zeer ondiep ( ca 20 cm)

Hoe wordt iha een dergelijke situatie opgelost?

Hartelijke groet

Kristine Buitenman

Hallo @Kristine Buitenman, welkom bij de KPN Community!

Glasvezel wordt in de meterkast aangesloten begrijp ik. Het meest logische is dan dat het KPN modem ook in de meterkast komt te staan. Vaak is dit geen probleem. Loop je toch tegen problemen aan met bijvoorbeeld jouw wifi verbinding, dan kun je gebruik maken van de Wifi Manager. Hiermee kun je het beste uit jouw wifi netwerk halen.

Tenzij je het modem liever in de woonkamer wilt hebben, natuurlijk. In dat geval zal je zelf op zoek moeten naar de beste oplossing. Je kunt hiervoor een monteur langs laten komen om de opties te bespreken. 


In overleg met het bedrijf dat de glasvezel in opdracht van KPN aanlegt kan er eventueel voor gekozen worden om het glasvezelaansluitpunt niet in de meterkast, maar in een hal of in de woonkamer te plaatsen. Dit kan worden aangegeven tijdens de zogenaamde schouw.

Piet.