Skip to main content

Ik wil graag mijn website online zetten via mijn kpn account. Welke mogelijkheden heb ik? Het liefst doe ik dit met FTP.

Hi @rjmvdv, welkom hier. 

Via FTP is de juiste manier. Ik ga ervan uit dat je het hebt over de gratis ruimte die je krijgt bij een KPN internetabonnement? 

Je logt daar in met onderstaande gegevens en upload dan je index bestand en relevante mappen en bestanden. 

host: ftp://home.kpn.nl
gebruikersnaam: E-mailadres met @kpnmail.nl waaronder de website is geactiveerd. 
wachtwoord: wachtwoord om in te loggen bij mail server
poort: 21 


 

Hoi Alex,

Bedankt voor je reactie. Ik ben net over naar KPN, dus ik heb geen idee hoe en waar ik moet inloggen. Ik heb het inderdaad over de gratis ruimte die ik bij mijn abonnement zou moeten hebben. Misschien kan je iets specifieker zijn hoe ik mijn host kan benaderen en waar ik dan inlog.

 

Groet Rob.


@rjmvdv  U moet eerst de Filezilla FTP client dowloaden .FileZilla FTP Client Downloaden


Zou toch altijd wel een versleutelde FTP-verbinding aanbevelen om in te zetten.  Ofwel SFTP (SSH).


Hoi Rob, geen probleem. Is de website wel geactiveerd door ons?


Hoi Alex,

 

Zoals ik al schreef: ‘ik ben net over naar KPN’ en heb dus nog geen geactiveerde website of adres waar ik dit zou kunnen doen.

 

Groet Rob.


Zoals ik al schreef: ‘ik ben net over naar KPN’ en heb dus nog geen geactiveerde website of adres waar ik dit zou kunnen doen.

Voor zover ik weet biedt KPN geen homepage / website / opslag meer voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten die uit het verleden nog homepage hadden werkt het nog wel. Maar zal iemand die het echt weet moet bevestigen.


Zou toch altijd wel een versleutelde FTP-verbinding aanbevelen om in te zetten.  Ofwel SFTP (SSH).

Heel veel webhoster werken nog gewoon via onversleutelde FTP. Dat is redelijk "normaal".


Zoals ik al schreef: ‘ik ben net over naar KPN’ en heb dus nog geen geactiveerde website of adres waar ik dit zou kunnen doen.

Voor zover ik weet biedt KPN geen homepage / website / opslag meer voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten die uit het verleden nog homepage hadden werkt het nog wel. Maar zal iemand die het echt weet moet bevestigen.

Ik denk dat je gelijk hebt.

Sowieso zegt @Paul_ in dit topic…

https://forum.kpn.com/internet-9/gratis-homepage-bij-kpn-501261?postid=1259621#post1259621

... dat er überhaupt geen nieuwe homepages meer gecreëerd worden.


Leuk dat er zo gereageerd wordt op mijn 'probleem'. Bij xmsnet had ik mijn eigen website via FTP. Na overname, eerst door Telfort en nu KPN, ben ik dat kwijt. Hopelijk wordt er om deze reden een uitzondering gemaakt voor mij. We zullen het zien.

 

Groet Rob.


Leuk dat er zo gereageerd wordt op mijn 'probleem'. Bij xmsnet had ik mijn eigen website via FTP. Na overname, eerst door Telfort en nu KPN, ben ik dat kwijt. Hopelijk wordt er om deze reden een uitzondering gemaakt voor mij. We zullen het zien.

Als je zelf niks actief aan je abo hebt veranderd sinds de diverse overnames, zal de opslag er nog wel zijn. Als je naar KPN hebt verlengd, gehusseld, dus nu Hussel hebt, is de kans aanwezig dat zaken foetsie zijn. Staat het nu in je contract, dus dat je de dienst ‘Gratis homepage’ o.i.d. afneemt?


Mijn abo is niet veranderd, maar heb geen dienst 'gratis homepage’ o.i.d.

Ben bang dat ik op zoek moet naar iets anders.

Bedankt voor jullie meedenken.

 

Groet Rob.


Mijn abo is niet veranderd, maar heb geen dienst 'gratis homepage’ o.i.d.

Ben bang dat ik op zoek moet naar iets anders.

Je kan een website ook thuis op een NAS o.i.d. draaien, hoef je ook niks te FTPen. Wel extra werk qua netwerktoegang en beveiliging en domainname meestal.


Zoals ik al schreef: ‘ik ben net over naar KPN’ en heb dus nog geen geactiveerde website of adres waar ik dit zou kunnen doen.

Voor zover ik weet biedt KPN geen homepage / website / opslag meer voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten die uit het verleden nog homepage hadden werkt het nog wel. Maar zal iemand die het echt weet moet bevestigen.

Ik denk dat je gelijk hebt.

Sowieso zegt @Paul_ in dit topic…

https://forum.kpn.com/internet-9/gratis-homepage-bij-kpn-501261?postid=1259621#post1259621

... dat er überhaupt geen nieuwe homepages meer gecreëerd worden.

Dit klopt, wel op verzoek. 

@rjmvdv ik kan dit dus wel voor je activeren onder een van je @kpnmail.nl adressen. Heb je een voorkeur wat adressen betreft? 


Ik wil graag mijn website online zetten via mijn kpn account. Welke mogelijkheden heb ik? Het liefst doe ik dit met FTP.


Voor zover ik weet levert geen enkele provider meer webruimte bij een abonnement, omdat dit maar weinig gebruikt wordt volgens providers. Bovendien gaat die ruimte af van de ruimte die je bij je e-mail postbus hebt.



 Bovendien gaat die ruimte af van de ruimte die je bij je e-mail postbus hebt.

Dat is onjuist! 



 Bovendien gaat die ruimte af van de ruimte die je bij je e-mail postbus hebt.

Dat is onjuist! 


En waarom is dat onjuist?


Mijn abo is niet veranderd, maar heb geen dienst 'gratis homepage’ o.i.d.

Ben bang dat ik op zoek moet naar iets anders.

Je kan een website ook thuis op een NAS o.i.d. draaien, hoef je ook niks te FTPen. Wel extra werk qua netwerktoegang en beveiliging en domainname meestal.

> Je kan een website ook thuis op een NAS o.i.d. draaien,

Dàt is voor de meeste mensen een “ver van hun bed show”. De meeste mensen weten niet waar je het nu over hebt……...



 Bovendien gaat die ruimte af van de ruimte die je bij je e-mail postbus hebt.

Dat is onjuist! 

Hoeveel webruimte zit er dan bij een KPN account als die beschikbaar gesteld is?



 Bovendien gaat die ruimte af van de ruimte die je bij je e-mail postbus hebt.

Dat is onjuist! 


En waarom is dat onjuist?

Omdat het niet van de ruimte van je e-mail afgaat. Zover ik weet. Ik laat me graag verbeteren. :relaxed:


Hoe webruimte zit er dan bij een KPN account als die beschikbaar gesteld is?

15 Gb bij een e-mailaccount. 


Hoe webruimte zit er dan bij een KPN account als die beschikbaar gesteld is?

15 Gb bij een e-mailaccount. 

En de webruimte, hoeveel is dat?

Dus

hoeveel ruimte voor email?

hoeveel ruimte voor web ?



 Bovendien gaat die ruimte af van de ruimte die je bij je e-mail postbus hebt.

Dat is onjuist! 


En waarom is dat onjuist?

Omdat het niet van de ruimte van je e-mail afgaat. Zover ik weet. Ik laat me graag verbeteren. :relaxed:

Dàt was vroeger dus wel zo en wanneer dat nu niet meer zo is, doet niet af dat het ooit wel zo geweest is.  Tijden veranderen. Je hebt nu veel meer ruimte bij een abonnement ter beschikking als pak hem beet tien jaar geleden. Dus omdat het nu niet meer geldt heeft het nooit bestaan?


Hoe webruimte zit er dan bij een KPN account als die beschikbaar gesteld is?

15 Gb bij een e-mailaccount. 

En de webruimte, hoeveel is dat?

Dus

hoeveel ruimte voor email?

hoeveel ruimte voor web ?

Heb het even opgezocht. 

E-mail: 15 Gb.

Website: 50 Mb.

 

 


Kan me bijna niet voorstellen dat de kpn 50 Mb. webruimte gratis “weggeeft". De kpn zo langzamerhand kennende moet je hier extra voor betalen. Ik heb bij mijn provider namelijk óók 50 Mb. ruimte die ik duur moet betalen……..