Skip to main content

Ik wil graag mijn website online zetten via mijn kpn account. Welke mogelijkheden heb ik? Het liefst doe ik dit met FTP.

@gensnet Misschien moeilijk voor te stellen, maar je betaalt er niet extra voor.
KPN geeft het “gratis” weg, het is bij de prijs inbegrepen.


Kan me bijna niet voorstellen dat de kpn 50 Mb. webruimte gratis “weggeeft". De kpn zo langzamerhand kennende moet je hier extra voor betalen. Ik heb bij mijn provider namelijk óók 50 Mb. ruimte die ik duur moet betalen……..

Dan laat je je wel een aardige poot uitdraaien als je 50MB ruimte duur moet betalen. Misschien een factor 1000 ernaast, maar dan nog.


Kan me bijna niet voorstellen dat de kpn 50 Mb. webruimte gratis “weggeeft". De kpn zo langzamerhand kennende moet je hier extra voor betalen. Ik heb bij mijn provider namelijk óók 50 Mb. ruimte die ik duur moet betalen……..

In dit geval niet, dit is gratis. :relaxed:


@gensnet Misschien moeilijk voor te stellen, maar je betaalt er niet extra voor.
KPN geeft het “gratis” weg, het is bij de prijs inbegrepen.


Waarom zijn er dan zoveel kpn-websites verdwenen toen de kpn dit afgeschaft heeft?

Kan me bijna niet voorstellen dat de kpn 50 Mb. webruimte gratis “weggeeft". De kpn zo langzamerhand kennende moet je hier extra voor betalen. Ik heb bij mijn provider namelijk óók 50 Mb. ruimte die ik duur moet betalen……..

In dit geval niet, dit is gratis. :relaxed:


De kpn geeft nooit wat “gratis” weg. Via een achterdeurtje zul je het echt wel betalen. Ik ken die club maar al te goed. Vroegere streken door dezelfde poppetjes.


@gensnet Misschien moeilijk voor te stellen, maar je betaalt er niet extra voor.
KPN geeft het “gratis” weg, het is bij de prijs inbegrepen.


Waarom zijn er dan zoveel kpn-websites verdwenen toen de kpn dit afgeschaft heeft?

Moet je aan KPN mensen vragen, of misschien wel aan de software/scripts die oude meuk opruimen omdat b.v. nog steeds sites van voormalig klanten online stonden. En zoals al vaker aangegeven, die webruimte werd steeds minder gebruikt. Is eenvoudig te checken door KPN intern. Of sites hebben/hadden een potentieel beveiligingsrisico, auteursrechten schending of politiek te gekleurd of wat dan ook.

Kan me bijna niet voorstellen dat de kpn 50 Mb. webruimte gratis “weggeeft". De kpn zo langzamerhand kennende moet je hier extra voor betalen. Ik heb bij mijn provider namelijk óók 50 Mb. ruimte die ik duur moet betalen……..

In dit geval niet, dit is gratis. :relaxed:


De kpn geeft nooit wat “gratis” weg. Via een achterdeurtje zul je het echt wel betalen. Ik ken die club maar al te goed. Vroegere streken door dezelfde poppetjes.

Waar wel zou ik zeggen. Alles moet ergens van betaald worden. Moderators hebben marketing waarschijnlijk ook wel ingebakken gekregen dan wel opgelopen. ‘gratis’ schrijven is net als het americaanse ‘Freeee!!’ roepen enz nu eenmaal makkelijker dan uitleggen dat het voor de betreffende klant geen extra kosten met zich mee brengt, maar dat het betaalt moet wordt van de algemene abo opbrengsten of misschien wel van reclame inkomsten die ze via via binnenharken door grote deals in TV land.


Alex, als ik zo de reacties lees, denk ik niet dat ik nog aanspraak kan maken op enige ruimte voor een website. Is dit juist? Ik hoor het graag.

 

Rob.


Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt. Gratis in de zin dat je daar niet extra voor betaalt, het is inbegrepen in je abonnement dat je uiteraard wel betaalt. Indirect betaal je er wel voor, zonder een internetabonnement krijg je dit namelijk ook niet. 

Alex, als ik zo de reacties lees, denk ik niet dat ik nog aanspraak kan maken op enige ruimte voor een website. Is dit juist? Ik hoor het graag.

 

Rob.

In dit geval echter wel een probleem. Jij hebt nog een Telfort abonnement die over is gezet naar KPN. Dit abonnement heeft nog de Telfort voorwaarden waardoor je sowieso die ruimte niet kunt activeren. Dit kan alleen met een KPN abonnement en de voorwaarden die daarbij horen. De vraag is of het voor jou (financieel) handig is om over te stappen naar een KPN Hussel abonnement. Op onze website kun je de de pakketten inzien. 


@Alex,

 

Dank je wel voor je reactie. Ik ga me er in verdiepen en kijken wat het best bij me past.

 

Groet Rob.


Bij een Hussel abonnement zit ook geen webruimte meer hoor. Laat dit ff duidelijk zijn…

Dus vergeet webruimte bij KPN gewoon en kies voor bijvoorbeeld strato of yourhosting ofzo.


Zoiets ben ik al van plan. Dank voor je reactieNick .

 

Groet Rob.


Zoiets ben ik al van plan. Dank voor je reactieNick .

 

Groet Rob.

De webruimte bij KPN is sowieso zonder PHP ondersteuning. Dus zoiets als WordPress gebruiken kan niet. Bij strato of yourhosting is PHP en database standaard aanwezig. Dit ter informatie.