Skip to main content

Sinds kort is het mogelijk om de internetsnelheid van glasvezel van 200 mbit te verhogen naar 500 mbit als je afkomstig bent van een Telfort abonnement (zonder een KPN Hussel abonnement te hoeven nemen). 

 

Nu overweeg ik dat.

Ik kan dat via de KPN app regelen.

 

Hoe zijn de ervaringen hiermee?

Hoe lang duurt het doorvoeren van de snelheidswijziging vanaf aanvraag?

En is er idd. een reset van het modem nodig om de snelheid beschikbaar te krijgen?

en hoelang duurt die reset dan?

Hi @soudie, welkom hier. 

Als je die wijziging kunt doorvoeren in Mijn KPN gaat dat vrij snel. Meestal gelijk, in sommige gevallen enkele dagen. Een reset van je modem is ook niet nodig. 

De vraag is of je die snelheid daadwerkelijk nodig hebt, maar ik ga ervan uit dat je dat al voor jezelf hebt uitgezocht. :wink:

 


@Alex_P 

Wijzigingen heb ik op 11-8 doorgevoerd in mijn KPN en zijn vanaf 25 augustus beschikbaar.

Toch bijna 2 weken. Geen probleem verder, maar er hoeft qua hardware en infrastructuur volgens mij niets te gebeuren. Ben benieuwd......

 


@Alex_P

Wijzigingen heb ik op 11-8 doorgevoerd in mijn KPN en zijn vanaf 25 augustus beschikbaar.

Toch bijna 2 weken. Geen probleem verder, maar er hoeft qua hardware en infrastructuur volgens mij niets te gebeuren. Ben benieuwd......

 

Je zult er niet zo heel veel van merken tijdens dagelijks gebruik. Ik heb eerder 200 omgezet naar 500 i.v.m. het vele thuiswerken, gamen en streamen maar eigenlijk is 200 ruim voldoende. Alleen met 500 gaat het downloaden sneller. Dat is het enige wat ik er van merk. Zodra het kan (krijg nu korting die dan vervalt) zet ik hem terug naar 200/200.


Ik heb mijn abonnement in 2019 juist teruggezet van 500Mbps naar 200Mbps.

Helaas hebben de meeste mensen geen flauw benul van hun werkelijke verbruik en denken ze vaak dat meer ook beter is maar niets is minder waar. De enige waar een hoger abonnement goed voor is, is de aandeelhouder van KPN.

Weet dat een gemiddeld gezin met een gamer en een Netflix 4K kijker veelal niet meer dan 100Mbps verbruikt. Zet daar een "buffertje" bovenop en dan kom je op een 200 Mbps abonnement.


Hallo @soudie , bij een klein gezin, 2 personen, is 50Mbit/s meer dan voldoende. Bij een iets groter gezin waar meer mensen tegelijk op internet zitten is in de regel 100Mbit/s meer dan voldoende, 200Mbit/s en hoger is meer voor zakelijk gebruik met veel gebruikers (tegelijkertijd).

En inderdaad, als particulier merk je het hoogstens dat een bestand van een bepaalde grootte sneller binnenkomt bij een hogere internetsnelheid, maar voor het normale internet- en mailverkeer geen hoge snelheden nodig, kost alleen maar onnodig geld, is mijn mening en ervaring.

 


@Alex_P

Wijzigingen heb ik op 11-8 doorgevoerd in mijn KPN en zijn vanaf 25 augustus beschikbaar.

Toch bijna 2 weken. Geen probleem verder, maar er hoeft qua hardware en infrastructuur volgens mij niets te gebeuren. Ben benieuwd......

 

@soudie  Ik zie het inderdaad ook staan, vanaf 25 aug. Ik ben bang dat je dit af zult moeten wachten. 

Intern ga ik wel op zoek naar de verklaring waarom het in dit geval zo lang moet duren. Mijn gok is doordat het een Telfort abonnement is en het door meerdere systemen moet gaan, vooralsnog. 

Dankjewel voor je begrip overigens.