Skip to main content
Beantwoord

Hoe zorg ik ervoor dat de netwerknaam van mijn nieuw modem zichtbaar is op laptop?

• May 16, 2026
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik heb een Box V12 modem gehad, maar die is omgewisseld voor een Experia V10 modem. Echter op mijn laptop laat hij onder ethernet nog de naam van de V12 zien, Ik kan wel gewoon op internet komen. Weliswaar kan ik de naam wijzigen maar dan komt er alleen een naam bij. Hoe kan ik forceren dat de Ethernet-naam die van de V10 is?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Jacques de B, bij het installeren van een nieuwe modem worden uit het technische systeem de bekende gegevens overgenomen. Hierdoor hoef jij als klant zijnde geen wijzigingen te doen om gebruik te maken van de wifi verbinding. 

Het kan verder niet zo zijn dat de nieuwe SSID en de opgeslagen SSID elkaar in de weg gaan zitten. Er wordt slechts 1 SSID uitgezonden en dat is dan hetgeen opgeslagen is.  

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 16, 2026

Waarom wil je het veranderen? Kpn heeft het juist makkelijk gemaakt als een modem om wat voor rede dan ook omgeruild wordt. 

• Auteur
  • Topper
  • May 16, 2026

De reden is dat de helpdesk aangaf dat SSID van een V12 een SSID van V10 in de wegzit, maar dat is misschien alleen voor Wifi?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Jacques de B, bij het installeren van een nieuwe modem worden uit het technische systeem de bekende gegevens overgenomen. Hierdoor hoef jij als klant zijnde geen wijzigingen te doen om gebruik te maken van de wifi verbinding. 

Het kan verder niet zo zijn dat de nieuwe SSID en de opgeslagen SSID elkaar in de weg gaan zitten. Er wordt slechts 1 SSID uitgezonden en dat is dan hetgeen opgeslagen is.  

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2026

Ok