Skip to main content
Vraag

Hoe zorg ik ervoor dat ik word aangesloten op glasvezel?

• September 30, 2025
  • 17 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik heb een woning gekocht. Hierbij is glasvezel wel al in de straat gelegd maar nog niet het huis in. De oranje kabel steekt dus voor de tuin uit de grond. 

Ik heb al 3 verschillende pogingen gedaan om telefonisch aan te vragen dat het huis op glasvezel wordt aangesloten. Laatste keer verwezen naar de website voor een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen. Als ik deze aanvraag wordt me gevraagd eerst een abonnement te kiezen (ben op mijn oude adres echter nog lid) en vervolgens staat er, als ik een abonnement kies, dat dit niet mogelijk is. De verschillende callcenter medewerkers lukte het niet om het te regelen. 

Help hoe zorg ik er voor dat de woning op glasvezel wordt aangesloten!

17 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 30, 2025

als je het via onderstaande website doet hoef je als het goed is geen abonnement af te sluiten:

https://netwerk.kpn.com/formulieren/haalbaarheidsonderzoek-aanvraag/#adres

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

dat is de pagina waar ik het al op heb geprobeerd en krijg dan bovenstaande  pagina, waarbij er dus staat dat er glasvezel mogelijk is. Als ik vervolgens kpn als provider kies dan staat er dat dat niet mogelijk is omdat er geen aansluiting is en dat ik telefonisch contact moet hebben. Telefonisch wordt ik naar de pagina gestuurd van het haalbaarheidsonderzoek.

totaleslimmekind
Topper
Forum|alt.badge.img

als je het via onderstaande website doet hoef je als het goed is geen abonnement af te sluiten:

https://netwerk.kpn.com/formulieren/haalbaarheidsonderzoek-aanvraag/#adres

hey montuer heb je het leuk om te kijken op jouw systeem

-∞ dBm LOS=Y

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 30, 2025

@totaleslimmekind 

ik ben geen monteur van KPN Netwerk.

ik ben monteur van KPN de Provider. hier zit wel degelijk een verschil in.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • September 30, 2025

dat is de pagina waar ik het al op heb geprobeerd en krijg dan bovenstaande  pagina, waarbij er dus staat dat er glasvezel mogelijk is. Als ik vervolgens kpn als provider kies dan staat er dat dat niet mogelijk is omdat er geen aansluiting is en dat ik telefonisch contact moet hebben. Telefonisch wordt ik naar de pagina gestuurd van het haalbaarheidsonderzoek. 

Als je jou profiel zo veel mogelijk zou willen aanvullen. dan kan wellicht een Moderator kijken wat er fout gaat op jou adres.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 2, 2025

Goedemorgen ​@Tinkah , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Een nieuwe woning is natuurlijk altijd leuk maar dat wordt nog leuker als deze ook is (of wordt) aangesloten op glasvezel dus goed dat je ook via deze weg aan de bel trekt! Top dat je je profiel al had ingevuld en ik ben meteen gaan kijken; als ik via onze site een aanvraag probeer te doen, krijg ik continu de vraag of deze postcode wel klopt. Kortom, ik loop in eerste instantie ook een beetje vast. Maar je geeft ook aan dat je nu al een pakket bij ons hebt en zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je deze via MijnKPN probeert te verhuizen? Ik ben even benieuwd wat er dan precies gebeurt maar heb ergens hoop dat het op deze manier wel kan lukken 🙏🏻 Zie je bevindingen in ieder geval met grote belangstelling tegemoet! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2025

@Jan van KPN 

als ik aangeef te willen verhuizen dan staat er dat ik dat online niet kan regelen en dat ik moet bellen. Nu heb ik dat ook gedaan maar diegene kon dat ook niet invoeren als ik geen aansluiting had. 🫣

• October 6, 2025

Misschien is KPN op het nieuwe adres niet mogelijk. In dat geval zal je het moeten opzeggen en een andere provider moeten zoeken.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

Bedankt voor je reactie ​@Tinkah :)

Dat schiet natuurlijk niet op zo! Het gekke is, als ik een ander huisnummer invoer (4), wel de melding krijg dat er glasvezel beschikbaar is. Ik kom hier nog even bij je op terug want ik heb hier niet meteen een verklaring voor. Zodra ik meer weet, meld ik me hier weer!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

Misschien is KPN op het nieuwe adres niet mogelijk. In dat geval zal je het moeten opzeggen en een andere provider moeten zoeken.

Op zich geen gekke gedachte ware het niet dat als ik een ander huisnummer invoer, wel de melding krijg dat er glasvezel beschikbaar is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 6, 2025

Bedankt! Ik hoor graag of het mogelijk is, de glasvezel zie ik in de stoep ook gewoon naar boven uitsteken ;) 

• October 6, 2025

...

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

Hoi ​@Tinkah , zou jij je profiel nog aan willen vullen met een 06 nummer waarop je te bereiken bent? Alvast bedankt :)

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 6, 2025

@Jan van KPN 

06 nummer staat er in 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

@Jan van KPN 

06 nummer staat er in 

Bedankt ​@Tinkah , zodra ik meer nieuws heb, meld ik me hier z.s.m. weer!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 4, 2025

Goedemorgen ​@Tinkah, het heeft eventjes geduurd maar hier was ik weer. En goed nieuws want het zou vanaf nu voor jou mogelijk moeten zijn om glasvezel aan te vragen! Laat je me hier ook nog even weten of dit is gelukt? 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

@Jan van KPN 

Wat bedoel je? En waar kan ik dat aanvragen? 

ik heb echt vorige week nog van KPN bericht gehad dat zij het niet zijn die de glasvezel plaatsen en ik wacht nog op beoordeling van glaspoort (en dus de kabel naar binnen geplaatst wordt), wat pas in januari zal plaatsvinden. Heb uiteraard in tussentijd internet via andere provider.  

groet Tinka