Skip to main content
Antwoord

Hoelang duurt het voordat ik glasvezel krijg? De vorige bewoner heeft t geweigerd

• May 8, 2025
  • 9 reacties
  • 169 keer bekeken

Verhuisd in april en wou glasvezel aanvragen. Postcodecheck gedaan en staat 'We sluiten je woning aan'. De vorige bewoner heeft blijkbaar geen toestemming gegeven om glasvezel aan te leggen in de woning. Ik heb wel direct toestemming gegeven toen ik de sleutels kreeg, hoelang duurt het gemiddeld voor er update is dat je een afspraak kan gaan maken voor de werkzaamheden? 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@docterm, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 
Begrijp ik het goed dat je al een bestelling hebt kunnen plaatsen en dus ook een bevestiging van de bestelling hebt ontvangen? Dan is het proces in ieder geval begonnen. Je kunt het ook navragen bij de netwerkbeheerder via telefoonnummer 088 006 37 44

Of er kosten zijn verbonden aan het aansluiten hangt ook af van hoever ze zijn gekomen met het aansluiten van de woning. Is de kabel doorgetrokken tot de buitenmuur van de woning zelf? Dan is dit doorgaans kosteloos. Bij twijfel kun je ook een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• May 8, 2025

Daat valt geen peil op te trekken. Er is geen gemiddeld. Persoonlijk zou ik er niet op gaan zitten wachten en eerst een jaartje Ziggo nemen als dat zou kunnen. 

• May 8, 2025

De andere huizen hebben al wel langere tijd glasvezel ?
Dan zou het wel kunnen zijn dat het alsnog aanleggen niet kosteloos gaat zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hi ​@docterm, welkom bij ons. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 
Begrijp ik het goed dat je al een bestelling hebt kunnen plaatsen en dus ook een bevestiging van de bestelling hebt ontvangen? Dan is het proces in ieder geval begonnen. Je kunt het ook navragen bij de netwerkbeheerder via telefoonnummer 088 006 37 44

Of er kosten zijn verbonden aan het aansluiten hangt ook af van hoever ze zijn gekomen met het aansluiten van de woning. Is de kabel doorgetrokken tot de buitenmuur van de woning zelf? Dan is dit doorgaans kosteloos. Bij twijfel kun je ook een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 9, 2025

Ik zie dit soort berichten vaak op het forum, maar waar haal je vandaan dat na-aansluitingen kosten met zich mee brengt? Want dit is niet het geval.

• May 9, 2025

Als een vorige bewoner het geweigerd heeft toen men alle overige huizen aansloot dan kan ik me voorstellen dat kpn niet voor 1 aansluiting gratis terug wil komen.
Maar, als het anders is, je zal het vanuit je functie weten, mooi.

Ik zie het graag van de vraagsteller hoe het verloopt verder.

• May 9, 2025

Ik zie dit soort berichten vaak op het forum, maar waar haal je vandaan dat na-aansluitingen kosten met zich mee brengt? Want dit is niet het geval.

Dat word altijd verteld tijdens de aanleg van glasvezel. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 10, 2025

Ik heb nu kpn 200 mb via het kopernetwerk. Ik heb de huisnummers van de buren nagekeken met postcode check. Ik ben niet de enige die zonder glasvezelaansluiting zit. Volgens mij is het zo van: zolang de kopernetwerk in gebruik is, wordt er glasvezel gratis geïnstalleerd heb ik begrepen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 10, 2025

Ik ben niet de enige die zonder glasvezelaansluiting zit. Volgens mij is het zo van: zolang de kopernetwerk in gebruik is, wordt er glasvezel gratis geïnstalleerd heb ik begrepen.

Nee, als je glasvezelaansluitpunt samen met de aanleg van de wijk gemaakt is, is meestaal gratis. Later kan extra kosten gevraagd worden, maar kan ook gratis. Als b.v. de kabel al tot jouw voordeur/tuin/gevel gelegd is, vraagt idr de provider geen extra kosten, of het kost heel weinig. Maar als de straat/stoep weer voor lange stuk open moet, is wel kosten ermee verbonden. 

• May 10, 2025

Ik heb nu kpn 200 mb via het kopernetwerk. Ik heb de huisnummers van de buren nagekeken met postcode check. Ik ben niet de enige die zonder glasvezelaansluiting zit. Volgens mij is het zo van: zolang de kopernetwerk in gebruik is, wordt er glasvezel gratis geïnstalleerd heb ik begrepen.

Aha, dat had ik niet eerder begrepen, uit :

Verhuisd in april en wou glasvezel aanvragen.

Dan lijkt het op :

( let niet op de titel, is door een kpn-er aangepast )
Wat uiteindelijk “vanzelf” goed is gekomen.
Gewoon afwachten, je hebt een goede verbinding nu, kpn komt tzt langs.