Skip to main content

Hoi! 

Na verhoging op verhoging van de concurrent overgestapt naar KPN Glasvezel. Binnen enkele dagen de doos met inhoud ontvangen. 

Abonnement zou op 2 oktober in gaan dus op 1 oktober de doos maar opengemaakt om alles te installeren (ja, dat is erg laat) Handleiding gevolgd tot ik bij de rode kabel uit kwam. Steek deze in het glasvezelkastje. Helaas bleek het glasvezelkastje niet te zijn geleverd. 

Gebeld met de Klantenservice en helaas was deze vergeten mee te zenden. Werd gelukkig direct nagezonden en had ik twee dagen later in huis. 

Glasvezelkastje over de aansluiting geschoven en voorzien van voeding. Power ging netjes branden en ethernet ging netjes branden. Helaas blijft het lampje van de “glas” uit. Wederom gebeld met de Klantenservice en alle stappen doorlopen (voeding eraf, 2 minuten wachten enzovoort) helaas geen resultaat. Aangegeven dat er wel wat glasvezeldraden klem zaten tussen het dekseltje van de aansluiting. Voor nu was de enige oplossing dat het doorgegeven zou worden naar een andere afdeling. Deze zouden binnen 3 dagen terugbellen.

Vandaag inderdaad gebeld door de andere afdeling. Deze geven aan dat de switch nog omgezet moet worden. Helaas geen timings van bekend en de dame in kwestie adviseerde mij om het maar af te wachten. 

Mijn vraag is: 

1. Hoe lang kan dit gaan duren? 
  2. Is die switch afhankelijk per woning? Aansluiting glasvezel zit er al ruim 4 jaar. Buren gebruiken al glasvezel. Schoonvader verderop in de straat ook tegelijkertijd overgestapt naar KPN en had wel direct glasvezelverbinding. 
  3. Wanneer is het verstandig om te gaan nabellen naar het aparte nummer + pincode die je per SMS krijgt? 

Alvast bedankt!

Vandaag weer gebeld door KPN. Is ze blijkbaar toch nog niet helemaal duidelijk of het nu een nieuwe of bestaande aansluiting is. 
Aansluiting zit al 4 jaar in de woning (gelijk bij de nieuwbouw is dat meegenomen) 

Ze gingen het weer doorgeven aan de betreffende afdeling. Dus we wachten het maar weer af. 

Als je al aangeeft dat er glasvezelkabels klem zitten tussen het dekseltje van de aansluiting klinkt het een beetje alsof er wellicht een storingsmonteur moet komen. Die dingen zijn nogal kwetsbaar. Heb je een foto van wat je precies bedoeld?

Je hebt wel het dopje van het glasvezelkastje eraf gehaald voordat je hem op de aansluiting duwde? (het past sowieso niet als je het met dopje probeert maar dan zit die er niet goed op.)

Hoe lang het duurt durf ik ook zo niet te zeggen maar meestal hoor je toch dat een monteur binnen een week er moet zijn.

Als je al aangeeft dat er glasvezelkabels klem zitten tussen het dekseltje van de aansluiting klinkt het een beetje alsof er wellicht een storingsmonteur moet komen. Die dingen zijn nogal kwetsbaar. Heb je een foto van wat je precies bedoeld?

Je hebt wel het dopje van het glasvezelkastje eraf gehaald voordat je hem op de aansluiting duwde? (het past sowieso niet als je het met dopje probeert maar dan zit die er niet goed op.)

Hoe lang het duurt durf ik ook zo niet te zeggen maar meestal hoor je toch dat een monteur binnen een week er moet zijn.

Al paar keer aangegeven (bij de Klantenservice en de afdeling die je dan later belt) dat er draden tussen het klepje zaten, maar ze blijven volhouden dat het signaal niet geactiveerd is. Op de vraag hoe lang dat gaat duren (moet daar een monteur voor komen in de wijk o.i.d.) kon deze dame mij geen antwoord op geven. 

Ja, dopje eraf en blauwe klepje aan de onderzijde weggeklapt.

Vandaag deze mail gekregen:

U ontvangt deze e-mail in navolging van een melding die wij hebben ontvangen vanuit uw provider. 

Naar aanleiding van deze melding hebben we bij onze hoofdaannemer de vraag uitgezet of er een planning afgegeven kan worden voor de netwerk werkzaamheden die nodig zijn voor uw aangevraagde abonnement. 
Zodra wij hierop reactie hebben gekregen vanuit onze hoofdaannemer stellen wij u daarvan op de hoogte via email. Onze hoofd- of diens onderaannemer zal te zijner tijd zelf contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. 

Kan iemand aangeven of dit de goede kant op gaat? Ik had eerder een monteur verwacht namelijk..

Op de vraag op de bovenstaande mail of het wel allemaal goed gaat kreeg ik het volgende:

Het feit dat er glasvezel en het aansluitpunt in uw woning aanwezig is zegt niets over de status van het netwerk in zijn geheel. Aanleg van het netwerk vindt niet in chronologische volgorde plaats. Het is daardoor mogelijk dat er elders op het netwerk nog werkzaamheden benodigd zijn voor u aangesloten kunt worden. Onze aannemer zal u benaderen wanneer zij langs willen komen om een meting verricht op het aansluitpunt, hiervan wordt ook een foto gemaakt. De meting en de foto zijn nodig om de glasvezel naar uw woning administratief gereed te melden in het systeem van de aannemer. Dit loopt automatisch door naar de systemen van de providers. 

Nou maar weer eens gebeld. Helaas kan de bewuste afdeling niets tot 7 november. 
Dus maar een ander telefoonnummer gekregen: KPN Netwerk. Helaas krijg je hier niemand aan de telefoon en alleen maar een SMS/Mail waar je meer informatie kan verkrijgen.

Dus tot op heden nog steeds geen KPN verbinding.. Ook hier op het forum kom ik weinig verder. Ik denk dat ik KPN maar ga be-eindigen. 

Reageer