Skip to main content

Wie kan mij zeggen hoeveel apparaten tegelijk via wifi verbinding kunnen krijgen?

Thanks

Henk

Hallo @Haan99 ,

Daar is geen antwoord op te geven. Het is namelijk ook afhankelijk van wat je dan gaat doen met internet. Als drie tieners gaan gamen, dan gaat het hard met de Wifi-capaciteit. 

 

 


Hoi @Haan99 en welkom op het forum! Uit mijn hoofd kunnen er via de Experia Box 32 apparaten met de wifi verbinden, dat is het limiet wat de apparaten betreft. Ik sluit me verder aan bij het antwoord van Noordzee.. Het hangt er vanaf wat er allemaal op gedaan wordt. Deze pagina geeft een aardig overzicht van hoeveel snelheid er ongeveer nodig is voor bepaalde zaken. Daarnaast hangt het er dus vanaf wat de snelheid is die je thuis haalt en de snelheid die je via de wifi haalt.


Het gaat niet zozeer over de kwaliteit van Wifi, maar het verkrijgen van IP adressen op de apparaten.

Hier hebben wij in principe nooit problemen mee gehad, maar sind 1 a 2 weken krijgen we steedsvaker de meldingen dat het IP adres niet verkregen kon worden.

Als hetmogelijk zou moeten zijn om met maximaal 32 toestellen op ddit netwefk te zitten, dan moet dit toch zeker voor 10 toestellen geen probleem zijn.

Ik lees vaker over dit probleem, maar niemand kan mij een antwoord geven.

Ik heb van alles geprobeerd:

Modem reset

Alles losgekoppelt en weer opnieuw opgestart

En als ik de modem  benader dan zie ik dat er max 6 apparzten gebruik maken van het wifi netwerk!

Vreemd allemaal...


Voor 10 toestellen zou dit inderdaad goed moeten gaan. Je krijgt deze meldingen op diverse apparaten? Of altijd op hetzelfde of hetzelfde merk/type apparaat? Heb je ook wifi versterkers in huis, of gaat de wifi alleen via de Experia Box? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik de verbinding doormeten. Ook wil ik je vragen of je via de webinterface van het modem of de servicetool de wifi naam en wachtwoord wilt veranderen (indien je alleen de Experia Box voor wifi hebt). Ik ben benieuwd of het verbinden daarna wel goed gaat. 


Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad, dus ik hoop dat het opgelost is. Zo niet, laat het gerust weten! 


Ik heb een telefoon en een tablet in gebruik en zou graag mijn ipad ook weer in gebruik willen hebben .

Kan dit ??en hoe doe ik dat .Het WiFi wachtwoord werkt niet op de ipad.

 

Wie heeft enig idee.


Hallo @Banja , als de WiFi wèl werkt op de andere apparaten, moet het op de Ipad ook kunnen, wachtwoord heel secuur ingeven.

 

 

 


dank je wel ,hij heeft heel lang in de kast gelegen .


Is het ook mogelijk om een nieuw wachtwoord aan te maken voor de WiFi??


Hallo @Banja , dat kan inderdaad, dan kun je inloggen in je modem en daar het wachtwoord aanpassen en opslaan.

 


dank je wel ,hij heeft heel lang in de kast gelegen .

Hallo @Banja dan kun je op de tablet je inlog laten ‘vergeten’ en dan opnieuw bij de wifi aanmelden.

 


oke,ga kijken of me dat gaat lukken.