Skip to main content

Ik ben een student en woon op kamers. Ben van plan wifi aan te schaffen waarmee ik op meerdere apparaten kan interneten. Ik gebruik mijn mobiel, laptop en game console best intensief en ben dus benieuwd hoeveel Mbit/s genoeg is.  

Redelijk veel websites zeggen dat 50Mbit/s al genoeg is, maar dat is omgerekend maar 6,25mb/s toch? Dat klinkt niet bepaald veel.. Elke tip en/of advies is welkom!

Dank.

Heb ik het goed dat het om een sim only abo gaat en moet je dat nog afsluiten in dat geval zou je een abo kunnen nemen met onbeperkte  data.


huh waar haal je die berekening vandaan? 

50 mbs is meer dan genoeg.

je kan het ook zo zo van de 50 mbs gebruik je maar een fractie als je bv online gamed nog minder dan 6.25 mbs. netflix niet eens meer dan 10 mbs. 4k kijken is ander verhaal dat gebruikt meer dan 20mbs maar denk niet eens dat je veel 4k gaat of kan kijken.

 

 

 


Zo te zien gaat het om een vaste aansluiting. Op zich zal 50Mbit/s ruim voldoende zijn. Maar dat is dan wel bekabeld. of je met wifi die snelheid haalt is de vraag want daar spelen omgevingsfactoren een grote rol. Werk zoveel mogelijk bekabeld dan heb je de echte snelheid.


Hallo @RealisticJason een basisabo met 50Mbit/s is meer dan voldoende voor 1 persoon.

Dat omrekenen is niet zinvol, bij internet wordt altijd in Mbit/s gerekend en nooit in bytes.

Een zwaarder abo is overkill en onnodig duur voor de bekende ‘arme’ student.:blush:

 


als je 4g gaat gebruiken als wifi hotspot dan kan je beter unlimited nemen idd. alsnog zit er een limiet aan hoeveel je kan besteden per dag


Hallo @jimny  en @Darkie117 , @RealisticJason vraagt niet om hoeveel data hij nodig heeft maar hoe snel internet hij het beste kan nemen, dat zijn 2 verschillende dingen.

Je kunt een Gigabit-abo hebben en zo goed als geen data gebruiken en je kunt ook een 50Mbit/abo hebben en een giga hoeveelheid data gebruiken.

 


Zo te zien gaat het om een vaste aansluiting. Op zich zal 50Mbit/s ruim voldoende zijn. Maar dat is dan wel bekabeld. of je met wifi die snelheid haalt is de vraag want daar spelen omgevingsfactoren een grote rol. Werk zoveel mogelijk bekabeld dan heb je de echte snelheid.

 

Bedankt voor de tip! Stel ik bekabel alleen mijn game console of laptop en de rest op wifi zou ik dan alsnog genoeg hebben aan 50Mbit/s?


@JanD niemand is hier helderziende , want het is volstrekt niet duidelijk wat @RealisticJason  nu precies bedoelt


Zo te zien gaat het om een vaste aansluiting. Op zich zal 50Mbit/s ruim voldoende zijn. Maar dat is dan wel bekabeld. of je met wifi die snelheid haalt is de vraag want daar spelen omgevingsfactoren een grote rol. Werk zoveel mogelijk bekabeld dan heb je de echte snelheid.

 

Bedankt voor de tip! Stel ik bekabel alleen mijn game console of laptop en de rest op wifi zou ik dan alsnog genoeg hebben aan 50Mbit/s?

Hallo @RealisticJason , meer dan genoeg, je bent toch niet op al die appraten tegelijk bezig?

Je bent alleen en hebt dus die 50Mbit/s voor jezelf, als je nu met zijn vieren zou zijn deel je de verbinding 50:4=12,5Mbit/s per persoon en zelfs daar kun je goed mee werken, ik heb ruim 10 jaar met 14Mbit/s moeten doen binnen een gezin en dat werkte ook.

 


Dan heb jij hier zeker genoeg aan!!!


@JanD niemand is hier helderziende , want het is volstrekt niet duidelijk wat @RealisticJason  nu precies bedoelt

@JanD niemand is hier helderziende , want het is volstrekt niet duidelijk wat @RealisticJason  nu precies bedoelt

Wat is er niet duidelijk aan mijn vraag? Ik vraag duidelijk hoeveel Mbit/s aan Wifi genoeg is om efficient te kunnen interneten op mijn mobiel, laptop en game console.


@JanD niemand is hier helderziende , want het is volstrekt niet duidelijk wat @RealisticJason  nu precies bedoelt

@JanD niemand is hier helderziende , want het is volstrekt niet duidelijk wat @RealisticJason  nu precies bedoelt

Wat is er niet duidelijk aan mijn vraag? Ik vraag duidelijk hoeveel Mbit/s aan Wifi genoeg is om efficient te kunnen interneten op mijn mobiel, laptop en game console.

Hallo @RealisticJason , ik vind je vraag volkomen helder, vandaar mijn reactie naar @jimny en @Darkie117 


Hallo @RealisticJason een basisabo met 50Mbit/s is meer dan voldoende voor 1 persoon.

Dat omrekenen is niet zinvol, bij internet wordt altijd in Mbit/s gerekend en nooit in bytes.

Een zwaarder abo is overkill en onnodig duur voor de bekende ‘arme’ student.:blush:

 

Bedankt voor je reactie. De reden waarom ik dat vraag is omdat Mbit omgerekend naar Mb/s een stuk minder is en het laat lijken alsof het veel is. Ik was van plan de goedkoopste abonnement te nemen, maar toen ik las dat dat maar 6,25Mb/s is begon ik erg te twijfelen. Sinds ik voorheen programma's kon downloaden met meer dan 50mb/s. Zie afbeelding beneden

 


Hallo @RealisticJason een basisabo met 50Mbit/s is meer dan voldoende voor 1 persoon.

Dat omrekenen is niet zinvol, bij internet wordt altijd in Mbit/s gerekend en nooit in bytes.

Een zwaarder abo is overkill en onnodig duur voor de bekende ‘arme’ student.:blush:

 

Bedankt voor je reactie. De reden waarom ik dat vraag is omdat Mbit omgerekend naar Mb/s een stuk minder is en het laat lijken alsof het veel is. Ik was van plan de goedkoopste abonnement te nemen, maar toen ik las dat dat maar 6,25Mb/s is begon ik erg te twijfelen. Sinds ik voorheen programma's kon downloaden met meer dan 50mb/s. Zie afbeelding beneden

 

 


Hallo @RealisticJason als je omrekent, maar dat doet geen mens, moet je wel goed omreken, 8 bits is 1 byte en wordt als volgt geschreven 50Mbit/s is 50:8=6,25MByte/s.

Het is natuurlijk wel zo dat als je een groot bestand en dan bedoel ik echt groot, in de grootte van Terra-bytes het met een sneller abo vlotter binnen is dan met een langzamer abo, maar hoe vaak gebeurt dat?

Als jouw KPN-aansluiting en portemonnee het toelaat kun je voor de €2,50 per maand, is €30 per jaar meer een dubbele snelheid nemen, maar of dat de meerprijs waard is kan ik niet voor je beoordelen.

 

 

 

 


@RealisticJason je kunt ook eerst de aangeraden 50/50 abonnement nemen en als dat achteraf  toch te weinig is , heb je altijd de mogelijkheid om zelf 100/100 in te stellen.


@RealisticJason je kunt ook eerst de aangeraden 50/50 abonnement nemen en als dat achteraf  toch te weinig is , heb je altijd de mogelijkheid om zelf 100/100 in te stellen.

Hallo @RealisticJason , maandelijks aan te passen.

 


Hallo @RealisticJason als je omrekent, maar dat doet geen mens, moet je wel goed omreken, 8 bits is 1 byte en wordt als volgt geschreven 50Mbit/s is 50:8=6,25MByte/s.

Het is natuurlijk wel zo dat als je een groot bestand en dan bedoel ik echt groot, in de grootte van Terra-bytes het met een sneller abo vlotter binnen is dan met een langzamer abo, maar hoe vaak gebeurt dat?

Als jouw KPN-aansluiting en portemonnee het toelaat kun je voor de €2,50 per maand, is €30 per jaar meer een dubbele snelheid nemen, maar of dat de meerprijs waard is kan ik niet voor je beoordelen.

 

 

 

 

Yes klopt, dat is waarom ik ook aangaf dat 50Mbit/s omgerekend 6,25Mb/s is. Dit heb ik er trouwens niet bij verteld, maar ik ben een video editor die werkt met grafische software en best vaak bestanden van minimaal honderden MB's tot meerdere GB's download en verstuurd dus een vlotte verbinding is erg fijn. Misschien is een 100Mbit abonnement inderdaad beter geschikt. En een internet kabel zal ik sowieso aanschaffen.

Bedankt voor je advies!


@RealisticJason je kunt ook eerst de aangeraden 50/50 abonnement nemen en als dat achteraf  toch te weinig is , heb je altijd de mogelijkheid om zelf 100/100 in te stellen.

Hallo @RealisticJason , maandelijks aan te passen.

 

Ah goed om te weten!