Skip to main content

Hoeveel SuperWifi punten heb ik nodig in mijn appartement om betere internet ontvangst in mijn kamer te krijgen.

mijn modem zit in de meterkast.

Welk type modem heb je @Pastoriekamp ? En loopt er een kabel naar de woonkamer vanuit de meterkast?


Tja, wat is goed wifi? De signaalsterkte? De snelheid?

De signaalsterkte lijkt mij het belangrijkst. Als dat op de gewenste plek 2 streepjes of meer is is een wifi versterker als een Superwifi2 niet van toepassing.

Verder: apartement kan 100 m2 zijn. Of 200…

Meterkast zit meestal niet ‘centraal’. Beste bereik wifi tot ca. 8 meter vanaf het wifi-punt (modem danwel wifi accesspoint).


@Pastoriekamp 

Doe eerst een snelheidstest:

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm


Hoeveel SuperWifi punten heb ik nodig in mijn appartement om betere internet ontvangst in mijn kamer te krijgen.

mijn modem zit in de meterkast.

 

Met deze informatie kan niemand bepalen wat je nodig hebt.

Een appartement kan klein zijn, of heel groot. Sommige zijn lang uitgerekt.

Meterkast zit soms relatief centraal, maar ook vaak genoeg bij de voordeur. Als je dan een lang uitgerekt appartement hebt, met de woonkamer helemaal aan de andere kant, dan heb je een hele andere situatie dan een compact appartement met de meterkast centraal.

Dus iets meer info over hoe jouw appartement in elkaar zit, waar en hoe je de apparatuur van KPN hebt aangesloten. Waar er kabels heen lopen, enz.

 

 

 

Tja, wat is goed wifi? De signaalsterkte? De snelheid?

De signaalsterkte lijkt mij het belangrijkst.

 

Meest optimale is natuurlijk dat je binnen het 5ghz bereik blijft. Je kan wel 5 streepjes hebben, maar als dat op 2,4ghz is, wil dat niet zeggen dat je een hoge snelheid hebt.


Accespoints bedraad aansluiten werkt altijd nog

het beste voor het mooiste resultaat.

nu alleen bepalen waar je ze zet.

daar heb je genoeg apps voor.